Mail från Statens livsmedelsverk!

maj 23, 2011 kl. 3:59 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar

Jag har precis fått mail från SLV som vill alla undersåtar i Sverige väl. Jag har precis genomfört deras undersökning Matvanekollen och begåvats med tre poäng. Jag borde haft mellan 10-12 poäng enligt deras sätt att se på saken. I mailet gratuleras jag till att ha gått ner i vikt men de varnar mig för de långsiktiga konsekvenserna av lågkolhydratkost. Hon, nutrionisten på SLV, kunde ju ha gratulerat mig till att jag blivit av med diabetes, hjärtbesvär, värk, prostatabekymmer m.m. Vad är då de långsiktiga konsekvenserna? Jag har alltså ätit LCHF i 2,5 år och mår bättre än någonsin tidigare. Hon kanske menar om 30 år för då är jag 88 år. Jag har alltid tyckt att långsiktighet är bra för det vittnar om uthållighet. Kanske borde jag göra en interventionsstudie på mig själv. tills vidare har jag ju bara en observationsstudie och den är inte ens randomiserad. Läs själv och begrunda mailkorrespondens med SLV.Mail från SLV. 2011-05-23

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Visst är de för rara! Så ta nu deras bekymrade mail på fullaste allvar! Om 30 år när du är 88 år, tänk om du skulle gå och dö! Hujedamej! Men å andra sidan har du troligtvis varit frisk som en nötkärna fram tills dess och hellre trilla av pinn med en gång än att ha varit sjuk i 20 år och dö en långsam död vid 78…..
    Så resonerar i alla fall jag!
    Och därför tycker jag att vi kan göra en gemensam interventionsstude, jag har förvisso aldrig haft hjärt-kärlsjukdomar eller diabetes, men jag mår tiptop på lågkolhydratkost. Äsch när ska de lära sig SLV…?

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

