Mitt svar till Statens Livsmedelsverk!

maj 24, 2011 kl. 10:28 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Hej Åsa,

Tack för ditt mail. Du varnar mig för att vi inte vet de långsiktiga konsekvenserna av LCHF-kost. Tja, jag har ätit den här kosten i 2,5 år och mår förträffligt till skillnad mot tidigare.
Du borde, enligt min uppfattning, gjort samma reflektion fast precis tvärtom. Nämligen att vi vet inte de långsiktiga konsekvenserna av högkolhydratkost.
Många äter idag, i genomsnitt, 80 procent kolhydrater och bara 10 procent fett och protein. Fettskräcken, ackompanjerad av SLV, har tvingat in matvanor som definitivt inte är hälsosamma.
Jag har över 30 års erfarenhet av högkolhydratkost. Till slut blev hela min kropp förgiftad av den höga glukoshalten i blodomloppet med tillhörande sjukdomar som diabetes och hjärt-kärlbesvär.
När jag bytte kost till en mer fettrik sådan(ska vara mättat fett) hände fantastiska saker i min kropp. Sjukdomarna försvann gradvis och idag är jag helt symtomfri utan mediciner.
Jag känner själv till hundratals liknande fall med samma positiva utfall av LCHF-kosten. Det finns stora vinster att göra för samhället om man vågar ta tillvara de erfarenheter som finns. Det handlar inte om olika individer och olika sjukdomar, som du beskriver, utan allt är besläktat när kroppen blir sockerförgiftad. Det är en ren slump vilken eller vilka sjukdomar du får som ingår i det metabola syndromet.
Det pågår en revolution, en matrevolution, eftersom svenska folket inte är dumma. När grannen ser vilka hälsovinster som kompisen har fått vill naturligtvis även grannen pröva.
Det vore på sin plats att Statens Livmedelsverk visar en mer ödmjuk inställning till dessa frågor. Massor av människor lider i onödan p.g.a. felaktiga kostråd. Gå gärna in på min blogg nedan och läs mer om hur maten påverkar hälsan!
Med vänlig hälsning,
Mats Lindgren
http://www.fethalsa.wordpress.com
lindgren.mats@comhem.se
Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

