Förbannad om man inte äter vanligt bröd!

maj 30, 2011 kl. 10:15 f m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar

Efter nio hål samlades vi för att söka skydd undan regnet i kiosken. Det blev ganska mycket folk och korven tog slut. När jag efterfrågade korv tyckte en dam att jag skulle äta smörgås istället, det är mycket nyttigare var hennes kommentar. Typiskt nog var jag tvungen att kommentera hennes åsikt. – Jag håller inte med dig, brödet innehåller alldeles för mycket kolhydrater och gör mig sjuk var min kommentar. Damen tände på alla åtta och menade att hon visste precis vad som var nyttigt och inte nyttigt. Hon hade varit hushållslärarinna i 40 år. Jag förklarade för henne att min kropp blivit frisk av att äta mindre kolhydrater och mer fett. Nu började hon hoppa på golvet och idiotförklarade mig. Om det inte hade vräkt ner utanför hade jag definitivt försvunnit så fort som möjligt. Som tur var fanns det andra damer på plats som lyckades lugna ner den gamla hushållslärarinnan. De var tvärtom intresserade av hur jag blivit frisk.

Varför blir folk förbannade och provocerade när man berättar att man äter väldigt lite kolhydrater?

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Oj helvete haha. Ja vad ska man säga… en tyst seger?

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

