Du blir bra på två veckor!

mars 27, 2013 kl. 5:38 e m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

images

Idag träffade jag en man som hade nästan exakt samma inflammatoriska sjukdomar som jag själv hade för drygt fyra år sedan. Jag råkade höra ett samtal mellan några gubbar om hjärtproblem och diabetes. Ett tag tänkte jag att varför ska jag engagera mig i hans problem och varför ska jag gå fram och störa deras samtal. Men så tänkte jag att hans liv med diabetes och hjärtsjukdom faktiskt kan ändra sig bara på några dagar om jag går fram och tipsar honom om alternativet att byta till LCHF-kosten.

images

Denne man hade legat inne på sjukhus den senaste veckan på grund av sina hjärtproblem. Jag gick fram och presenterade mig och förklarade att jag råkat höra deras samtal. Jag berättade att jag skrivit en bok som heter ”Frisk av mat” och att den innehåller all information som han behöver med förklaringsmodeller, veckomenyer och en beskrivning hur jag själv blivit frisk tack vare en kostförändring. – Du kan bli frisk på två veckor, förklarade jag om du följer råden i boken.

Min blodsockerkurva de första veckorna.

Skärmavbild 2012-09-01 kl. 11.24.28

Denne man hade liksom jag själv ett antal inflammatoriska sjukdomar förutom diabetes 2 och hjärtbesvären. Det var ledbesvär och värk och fingrar som krökte sig av sig självt. Dessutom hade han problem med blåsan och kisseriet precis som jag hade. Jag tyckte att han skulle köpa min bok omgående.

Om han blir frisk bara därför att han följer råden i min bok Frisk av mat och slipper anlita sjukvården med dess dyra behandling kan jag då skicka en räkning till sjukvården på mellanskillnaden? Det blir ju astronomiska summor i så fall.

9606939-RBCbn

Vi använder 350,000,000,000, ja du läser rätt, 350 miljarder kronor i årlig sjukvårdsbudget. Minst hälften eller kanske två tredjedelar av dessa skattepengar går till att behandla metabola sjukdomar. Sjukvården använder metoder som bygger på felaktiga och falska slutsatser gjorda i slutet av 50 och början av 60-talet.(Läs Ancel Keys).

images

Vi har 350000 människor som har diagnosticerad diabetes och beräkningen är att ytterligare lika många har prediabetes. Alltså, de vet inte om att de har diabetes. Därtill har alla dessa människor andra sjukdomar tack vare att de har en inflammerad kropp och ett nedsatt immunförsvar. Vad skulle hända om vi kunde erbjuda en kostbehandling som gör dom friska? Skulle vi få arbetslöshet bland läkare och läkemedelsföretag?

Mannen som jag tipsade om LCHF-kosten och om min bok tyckte att läkarna var så fantastiska och hjälpsamma. Visst, han var/är en mycket lönsam patient. Men jag vill påminna om att vi alla betalar för denna verklighetsfrämmande sjukvård genom skattsedeln. Har vi inga modiga politiker i landet?

Onsdag den 27/3 2013

P.s. Idag fick jag ett presentkort av ICA för att jag snart fyller jämnt. Gissa vad? Jo, på en tårta! D.s.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.