Gastric Pass-operation någon?

september 22, 2013 kl. 10:09 f m | Publicerat i Okategoriserade | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

2013-09-22 09.37.23

Vill du skära lite i magen? Enligt sjukhuset Carlanderska i Göteborg så kan du bota både diabetes 2,

högt blodtryck och ledvärk! Är detta en modern metod 2013? Det låter mer som om doktor Mengele var i farten igen.

Det går lika bra med mat!

426190_368969776460321_275734919117141_1271432_1347543266_n

Med LCHF-kost blir du av med inflammatoriska tillstånd i kroppen utan att skära bort delar av magen. Du får dessutom ett starkt immunförsvar som fortsätter att hålla dig frisk. Nedan är några exempel på inflammatoriska sjukdomar som du kan bli av med;

  • Diabetes 2
  • Hjärtsjukdomar
  • Ledbesvär
  • Prostatainflammation
  • inflammatoriska sjukdomar i magen (Chrons sjukdom m.fl.)
  • Ständiga förkylningar
  • Migrän
  • Allergier
4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Nu är du så där kategorisk igen och drar alla över en kam. Jag går på LCHF sedan 4 år och har inga problem med det. Men min 25-årige son vägde 170 kg och gick med lchf ner till 110 under 2010. Men han kunde av olika skäl inte hålla sig där och väger nu 170 igen. Nu 3 okt ska han göra en gastric passoperation. Helt rätt tycker jag. Att väga 170 är farligt för hans hälsa och nu kan han inte annat än följa de instruktioner han får efter operationen och kommer att gå ner i vikt. Att jämföra dessa operationer som i vissa fall kan vara enda lösningen med Doktor Mengele tycker jag är direkt osmakligt av dig.

    Kjell

    Gilla

    • Det kan hända att jag är kategorisk men vad är i så fall Carlanderska sjukhuset? Visst kan man hamna i en situation att det inte finns några alternativ. Det är tråkigt för din son och jag beklagar hans situation men jag menar att sjukvården borde presentera LCHF-alternativet redan från början. Jag har träffat folk som bittert ångrat sin operation och fått reda LCHF-alternativet i efterhand. Många har fått sina liv förstörda på det sättet.
      Hälsningar från
      Mats

      Gilla

  2. Tänk om pengar fanns till att göra den typen av marknadsföring för riktig mat! Se på läkemedelsindustri, Coca Cola, McDonalds m.m. Tur att man själv kan välja vad man vill göra.

    Gilla

  3. Den där annonsen fanns med i bilagan om diabetes (både typ 1 och 2) som kom med dagens morgontidning (SvD).

    Innehåll:
    Vi måste hitta fler och bättre läkemedel, ovanstående annons och ”artikel” om överviktskirurgi, många annonser för blodsockermätare…

    Kost? Nä, det kan väl aldrig hjälpa att ändra kosten. Man kan ju äta sötsaker ibland…

    Min sambo fick diabetes typ 2 diagnostiserad innan hon ens fyllt 40. Hon var hos läkaren i fredags och alla värden var kanonbra! Ingen medicin, bara min goda hemlagade LCHF-mat!

    Här kommer lite reklam för riktig mat….;)
    Inspiration och recept på min blogg:

    http://lchfblogg.sandramedin.se/#home

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

