LCHF-glass på 5 minuter!

november 20, 2013 kl. 9:39 f m | Publicerat i Okategoriserade | 6 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

2013-11-14 20.04.59

Frusna hallon, blåbär och fullfet vispgrädde!

Ingredienser;

1 näve frusna blåbär

1 näve frusna hallon

2 dl fullfet vispgrädde.

Häll i hallonen, blåbären och grädden i en bunke.

Använd en stavmixer och blanda allt. Vips har du en jättegod drottningglass, helt ofarlig. Färdig att äta på 5 minuter.

Ibland brukar jag lägga till två rutor 86:procentig choklad som omväxling.

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Brukar göra så också, fast med matberedaren. Skulle vilja påstå att den är färdigt på 15 sekunder 🙂
    Till barnbarnen brukar jag ibland även ha i lite banan. Och har man inte grädde så går det utmärkt med kesella eller kokosgrädde. Det senare blir supergott!

    Gilla

  2. Testat idag, Kanonbra tips på både nyttigt o gott!!

    Gilla

  3. […] har tänkt att bjuda på lite ofarlig LCHF-glass. Det är vispgrädde, frysta hallon och […]

    Gilla

  4. […] har jag testat Morfars LCHF-glass eller LCHF-glass på fem minuter på massor av barn under tre dagar. Kommentarerna från barnen är entydiga, det är […]

    Gilla

  5. […] Väldigt många associerade  äntligen begreppet LCHF med HÄLSA! Som vanligt bjöd jag på LCHF-glass i min monter. När folk fick höra att det var LCHF-glass så relaterade de till att det var […]

    Gilla

  6. […] zucchinifräset. Och till efterrätt blev det ”Femminutersglass” som jag läst om här på nätet. Men jag gjorde lite ändringar. Recept 1 portion ca 100g frusna bär ca 1 dl grädde […]

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

