Pamela kämpar mot hjärntumören!

juli 14, 2014 kl. 10:39 f m | Publicerat i Okategoriserade | 8 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,

http---prima.tv4play.se-multimedia-vman-VMan-P269-VMan-P2693357_AY

I morse på Nyhetsmorgon berättade Pamela Andersson som är chefredaktör på tidningen Topphälsa om sin kamp mot cancertumören i huvudet. Det är en gripande historia om hur hon kämpar varje dag och att hon ser det som en match mellan henne och cancern. Hon verkar se det som en idrottsprestation med livet som insats. Det är hon själv och cellgifterna mot cancertumören i en stenhård kamp.

Kampen innebär att även hennes i övrigt friska kropp blir illa åtgånget av cellgifterna. Hon har ätit cellgifter oavbrutet i 1,5 år.  Hon kämpar för att hålla sin övriga kropp så frisk som möjligt inför en kommande operation.

Varför pratar man inte kost?

Jag blir så frustrerad av att man inte ens nämner kosten som ett sätt att motarbeta cancern och att stärka immunförsvaret. Denna Pamela har, utåt sett, en kämparanda och ett fantastiskt humör men hon har inga riktiga verktyg.  Hennes dilemma är hur hon ska kunna prata med sina barn och vara ärlig? Jag känner verkligen igen hennes dilemma när det gäller att förklara för barnen hur det står till. Min exfru fick cancer och vi kände en hemsk ångest hur vi ska kunna förklara detta för barnen! Barn är dock visare än många vuxna och lever i nuet och mina barns mor lever fortfarande om än något handikappad.

Men sjukvården känner fortfarande inte till att cancerceller kräver kanske 20 gånger mer glukos (blodsocker) än en vanlig frisk cell. Detta kände Otto Warburg till redan 1926. Ann Fernholm, vetenskapsjournalisten, berättar om en annan studie som visar cancerns beroende av socker.  Jag vet att mycket naturligt fett och lite kolhydrater stärker immunförsvaret och kan häva inflammatoriska tillstånd i kroppen. Så har skett i min kropp!

IMG_0040 Klicka på bilden så kommer du till sidan där du kan beställa!

Kan jag kontakta Pamela?

Jag känner spontant att jag skulle vilja kontakta Pamela och berätta om den ketogena kostens förmåga att läka inflammatoriska tillstånd i kroppen. Men jag känner tyvärr bara till några stycken som genom strikt ketogen (LCHF) kost blivit av med sin cancer.  Kanske finns det fler därute?

Det finns ju absolut inget farligt med LCHF-kosten. Ingen verkar må dåligt eller bli sjuk av den kosten utan snarare tvärtom. Varför inte pröva Pamela? Det finns inget att förlora men mycket att vinna. Pamela, läs min bok ”Frisk av mat” så får du en guide och inspirationsbok som kan hjälpa dig att hitta rätt! Du har inget att förlora!

2014-07-14 09.28.53 2014-07-14 09.28.44

LCHF-bröd med inbyggda kantareller!

Angående att pröva något nytt så har jag idag fått den galna idén att bygga in kantareller i brödsmeten. Hur knäpp får man bli? kan man fråga sig?  Men, det blev jättegott och en riktig pikant smak av torkade trattkantareller i brödet. Ja, jag äter bröd men inte sådant bröd. Mitt bröd idag innehåller  hasselnötsmjöl, ägg, ost m.m. Och dagen till ära torkade trattkantareller. Försvinnande lite kolhydrater i det brödet! Alltså smörgås med inbyggda kantareller med ett tjockt lager av smör och ost på! Smaskens!

 

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ketogen kost skulle säkert vara ett utmärkt komplement till sjukvårdens cancerbehandling, inte minst för att den är inflammationsdämpande samt snål på glukos. Risken är, om du kontaktar henne, att det blir det femtioelfte goda rådet hon fått, men om du inte gör det så får hon kanske aldrig för sig att prova. Så du har inget att förlora!

    Gilla

  2. Har stroke och skall ju inte äta fett så då är det väl farligt med LCHF? För där skall ju fett ätas och det täpper ju till kärlen. Ring mig gärna då jag är nyfiken och om du har tips. Mvh Jenny

    Gilla

  3. Jag är utbildat kokerska/kok, samt sjuksköterska. Jag har jobbat över 40 år inom sjukvården. Idag jobbar jag även med matintolerans problem.

    Varje gång när jag tog upp maten/kosten med mina patienter trodde dom inte mig utan frågade lov av läkaren. Fastän läkaren inte kunde något av kosten gav dom alltid samma svar till patienten. ”Om du äten husmanskost är det helt ok för dig. Du behöver inte ändra något.” Är detta ett bra svar?

    Ca 5 månader jobbade jag extra som distriktsköterska. En kollega vänta telefon samtal från en läkare pga att en diabetiker hade en aning för höga Ketonvärden. Tyvärr vet jag inte hur det gick med patienten.

    Dietisterna törs inte heller säga mera än vad läkarna säger, men de använder bara flera ord.

    Mats, jag har haft många gångar samma tankar och ibland har jag tagit kontakt. Feedback har varit varierande helt beroende vad jag hade skrivit. Hon jobbar i tidningen. Jag tror att hon vet, men är rädd att ta steget vidare. Hon är inte mogen till nästa steg.

    Gilla

  4. Bjud henne på lchf middag Mats

    Gilla

  5. Pamela, kämpa på. Jag fick min första cancer 2004. Har haft tre stora cellgiftbehandlingar mm övrig behandling. Skall i augusti strålbehandlas för tumörer som trycker på hjärnan. Alla dagar ”tankar på kost och bästa möjliga levnadstillstånd”. Minimum socker o kolhydrater. Alltid naturlig mat från grund.

    Gilla

  6. min veninna har cancer har försökt prata lchf med henne hon blev positiv till att prova. Tog upp det med sin läkare som sa då dör du av hjärtsjukdom istället hon provade inte

    Gilla

  7. Hon lyssnar nog enbart på vad läkarna säger, som med 100% säkerhet kommer tala om för henne hur farligt det är med LCHF enligt dem. Men det kan vara värt ett försök.

    Gilla

  8. I denna podcast forelasningen sa berattar en forskare om sina positiva resultat pa just hjarntumorar (forsvaga dem) pga ketos.. http://www.thelivinlowcarbshow.com/shownotes/9478/777-llvlc-classic-dr-thomas-seyfried-pioneers-ketogenic-diets-for-cancer/

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

