Möte med en kompis och föredrag i Bromölla!

mars 16, 2015 kl. 10:21 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , , ,

7389807-t6MGd

I går på förmiddagen gjorde vi ett litet träningspass, Maggan och jag, i Skatås-terrängen utanför Göteborg. Det blir omväxlande snabb promenad och intervallpass med ruscher för att få lite puls. Vi hade en lång bilresa framför oss lite senare under dagen eftersom jag skulle hålla ett föredrag i Bromölla på temat ”Frisk av mat”!

Då mötte vi en kompis och hans fru som jag brukar spela golf med under säsongen. Vi har inte träffats på hela vintern. Då berättade kompisen som är ungefär lika gammal som jag själv att han legat på sjukhus en hel månad under vintern. En akut operation var nödvändig pga en hjärtinfarkt. Han berättade att det var en ganska omfattande operation som tog hårt på krafterna och därav den långa tiden på sjukhus.

Kompisen berättade att han fick en liten föraning några dagar innan infarkten eftersom han kände domningar i ena armen. Men inga andra varningar har han fått och han har haft en bra hälsa tidigare tycker han själv. Han känner naturligtvis till mitt arbete och engagemang med kosten och hälsan. Nu var han intresserad av mitt kostprogram, min LCHF-utbildning och min bok ”Frisk av mat”!

Trots att vi har pratat många gånger tidigare om riskerna med dagens kolhydratrika kost, jag tror t.o.m. att han och hans fru varit på något av mina föredrag, så sker ingen förändring förrän det nästan är försent.

Han, min kompis, berättade om sjukhusvistelsen under den månaden han tvingades vara kvar där. Usel kost, inga kostråd överhuvudtaget inför hans fortsatta liv hemma. Om sjukvården inte bryr sig om hur kosten påverkar vår hälsa och på det sätt som kosten utvecklar metabola sjukdomar hur ska min kompis kunna ta ställning till vad jag säger?

Min förhoppning är att han fått den allvarliga varning som han behöver för att göra en livsstilsförändring men framför allt en förändring till en ketogen kost som LCHF som inte inflammerar kroppen.

Tack Bromölla!

Igår höll jag ett föredrag i Bromölla på temat ”Frisk av mat”! Det var en mycket bra lokal och entusiastiska åhörare. Tack till arrangörerna Eva Stanleysson och Jane Hedqvist som jobbar med förebyggande hälsofrågor i Bromölla och Karlshamn. Flera av åhörarna berättade om sjukvårdens och läkarnas senaste bedrifter att skriva ut mediciner för att ätas livet ut!!! Det handlar då t.ex. om kolesterolsänkande mediciner, s.k. statiner, och blodtrycks mediciner. Att läkarna gör på detta närmast kriminella sätt beror på att de inte känner till att man kan få fantastiska hälsovinster genom en förändrad kost.

Jag hoppas att flertalet gick hem från föredraget fast beslutna att göra en kostförändring till en ketogen kost som LCHF för ett friskare liv. Vad är enklare än att bli frisk av mat? De flesta hade faktiskt med sig min bok ”Frisk av mat” hem efter föredraget.

Så här sade en av deltagarna efter föredraget.

”Tack Mats för att du delade med dig till oss i Bromölla, nu blir jag ännu starkare att fortsätta strida mot läkemedelsprofeterna!! Jag jobbar i ett varmbad dit många går för sin värk. Jag har mist en nära vän i cancer just för att han inte vågade trotsa läkarna och välja bort cellgifter. Jag jobbar för det friska i livet, de som väljer sjukvård vårdar det sjuka!”

Måndag 2015-034-16

Mats Lindgren

Om du vill anlita mig för ett föredrag på din ort så kontaktar du mig genom att maila till lindgren.mats@comhem.se

Söndagen den 22/3 kl. 15.00 håller jag föredrag i Falun. Du är välkommen. Kontakta asa.lundberg@appelbo.net för information och anmälan.

IMG_0040

 

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

