Föreläsning på temat Frisk av mat i Göteborg!

januari 19, 2016 kl. 10:06 f m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , ,

DSC04400

Imorgon har jag en föreläsning på Delsjöns golfkrog i Göteborg. Mitt tema är som vanligt ”Frisk av mat”! Jag samarbetar med Christian som är krögare på golfkrogen och som lagar jättegod LCHF-mat. Så vi börjar kvällen 18.30 med en LCHF-buffé och därefter blir det föreläsning fram till 21.00.

  1. Jag kommer att relatera till min egen kropp som läkt sig från svåra inflammatoriska tillstånd i kroppen. Det var faktiskt så att jag en gång för 7 år sedan fick ett dödsbud från en läkare. Idag är jag friskare än någonsin trots att jag blivit sju år äldre.
  2. Sjukvårdens och läkarnas bekymmer är att de inte har något i sin utbildning som verkligen kan hjälpa mot metabola sjukdomar. Det är en allvarlig sak som måste poängteras. Hur kommer det sig att denna kunskap saknas? 
  3. Jag kommer att berätta om hur man kan boosta sitt immunförsvar genom att nolla kolhydraterna. Det är supereffektivt och har en omedelbar effekt.
  4. Kolesterolet, som är vårt immunförsvars kanske viktigaste bundsförvant, kommer jag att prata om. Hur kommer det sig att läkare, sjukvård och naiva myndigheter tror att kolesterol är farligt?
  5. Jag kommer att prata om begreppet insulinresistens och vad det egentligen handlar om. Bakterier, försockring/karamellisering av blodbanorna och begreppet inflammation kommer jag att ta upp. Det är grundbulten till våra metabola sjukdomar.
  6. Vad är en metabol sjukdom? Varför uppstår den och hur kan den läkas? 
  7. Varför är kunskapsnivån så låg bland våra forskare när det gäller inflammatoriska tillstånd i kroppen?
  8. Många drabbas av plötsliga hjärtattacker och blodproppar utan att en enda varning har förekommit. Hur kommer det sig?
  9. Vanliga återkommande förkylningar, kan det vara en metabol sjukdom?

Ja, du ser ju att frågeställningarna och frågetecknen är många men  de flesta kommer att rätas ut under onsdagskvällen den 20/1 2016.

Vill du också gå på föreläsning med temat Frisk av mat!?

Du kan kontakta mig om du vill arrangera en föreläsning på din ort. Maila till lindgren.mats@comhem.se

Dags för ett friskare liv?

Ditt konkreta alternativ till ett friskare liv kan exempelvis vara att läsa min bok ”Frisk av mat”! Jag har försökt, på ett enkelt sätt, beskriva mina erfarenheter av att bli frisk av mat från svåra inflammatoriska sjukdomar/tillstånd som jag haft. Du får, med hjälp av boken, en förklaringsmodell som fungerar och en röd tråd att följa. Här finns även massor av recept och veckomenyer. Du får konkreta tips och hjälp som fungerar. Idag har många tusen skaffat sig ett friskare liv med hjälp av boken ”Frisk av mat”! Fyll i namn och adress i formuläret nedan så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Boken finns även i engelsk version liksom i tysk version, ”Gesund durch die richtige ernährung”. Den svenska och engelska boken, ”Health through Food”, kan du beställa direkt av mig och kostar 195 kronor per styck inklusive frakt och porto! Kanske ditt livs bästa investering? Boken ”Frisk av mat” och Mats LCHF-utbildning är en kraftfull kombination och kostar tillsammans 394 kronor.

IMG_0040  2015-11-02 15.44.03

 

 

 

 

 

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vi har missad Föreläsning på temat Frisk av mat i Göteborg!
    januari 19, 2016 kl. 10:06 f m…
    Hoppas händer snart! 😦

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

