Vill du bli frisk?

april 9, 2016 kl. 9:55 f m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

DSC04400  426190_368969776460321_275734919117141_1271432_1347543266_n Dela gärna detta inlägg!

Min erfarenhet  är att samtliga s.k. metabola sjukdomar har en och samma grundorsak. Nämligen ett överskott av glukos (blodsocker) som skapar inflammatoriska processer i vårt blodsystem. Anledningen till detta är för mycket kolhydrater/sockerarter i kosten och för lite naturligt fett. Många män lider t.ex. helt i onödan av problem med prostatainflammation. Sökning på prostata är den vanligaste orsaken till att man hamnar på min blogg Fet Hälsa. Jag själv har blivit helt frisk från mina långvariga prostataproblem genom en konsekvent förändring av min kost till ketogen LCHF.

Jag har även blivit frisk från min tidigare kärlkramp, min reumatiska värk i händer fötter och axlar. Kronisk bronkit har jag haft i många år som numera är helt borta. Dessutom är jag diabetiker typ 0, dvs jag kontrollerar min diabetes med kosten inte med sprutor eller tabletter.

Jag behöver inte längre glasögon varken på kort eller långt håll. Det ena ögat (vänstra) har ställt in sig för läsning och det andra för att se på långt håll. Ungefär som att du går till optikern och sätter in linser. Mina tänder är friska och vita, huden har inte alls samma mängd plitor och bruna prickar längre. Mitt röstomfång har blivit bättre jag kan ta både lägre bastoner och högre diskonttoner än tidigare.

funny-old-people-part2_3

Reversera åldrandet!

Jag menar att det är upp till var och en att välja. En stor mängd kolhydrater i maten och lite naturligt fett leder till allvarliga inflammatoriska sjukdomar som med all säkerhet är helt onödiga. Jag har ju varit extremt konsekvent i att äta strikt ketogen LCHF-kost under de senaste sju åren.

Detta har lett till att jag faktiskt är mycket yngre nu vid  snart 63 år än jag var vid 55 år när jag började med LCHF-kost. Jag håller mitt immunförsvar starkt genom den ketogena kosten. Faktum är att jag har lika bra eller bättre värden idag än när jag spelade elitfotboll en gång i tiden för 40 år sedan.

Varför började jag inte tidigare med en icke inflammerande kost kan man fråga sig? Ja anledningen är ju att sjukvården och läkarna inte vet något om detta och inte bryr sig. Det finns knappt någon forskning kring hur kosten påverkar hälsan. Våra myndigheter och politiker som skulle kunna stimulera mer kostforskning bryr sig inte heller. Som tur är kan vi ta tag i problemet själva.

Om du som läser den här artikeln tycker att det är ingen idé, att det har gått för långt så är det dags att ändra uppfattning. Om kroppen får rätt förutsättningar är den kapabel till att läka de flesta sjukdomar genom sitt eget immunförsvar. Om du stoppar i dig bullar, kakor, bröd, pasta, ris potatis och dåliga fetter så har du själv valt ett liv i inflammationens tecken. Detta leder till onödigt lidande som tilltar med stigande ålder.

Sockerberoende är svårt, jag är den förste att inse detta, men om man klarar av det så finns där en fantastisk belöning som väntar, att leva frisk tills man dör av ålderdom. Inte av diabetes, hjärt -kärlsjukdom eller cancer.

IMG_0040

Översatt till kinesiska!

Min bok ”Frisk av mat” är nu översatt av en kinesisk diabetes-professor och hans fru till det kinesiska språket Mandarin. Det låter otroligt men likväl är det faktum. När eller hur den kommer ut på kinesiska marknaden är ännu så länge oklart. Besked väntas till sommaren.

I Kina och även i Indien är diabetes idag en väldigt vanlig sjukdom. Därtill kommer problem med hjärt -kärlsjukdomar och cancer som händer ihop med diabetes typ 2. Man pratar om att nära 13 procent av den kinesiska befolkningen har diabetes typ 2 idag. 13 procent av 1,5 miljarder människor är en fruktansvärt hög siffra.

Hjälp dig själv till ett starkt immunförsvar!

Boken ”Frisk av mat” är lättläst och du får en röd tråd att följa och en fungerande förklaringsmodell genom ”Frisk av mat” och Mats LCHF-utbildning. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

 

 

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Lagom starkt immunförsvar är bra, läs gärna om immunterapi det används redan mot cancer.
    http://www.bms.se/horizont/Langre-liv-med-immunterapi/

    Gilla

  2. Mycket intressant om din bok kommer ut i Kina. Behovet är enormt där borta.

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

