Läkemedelsindustrin har strypgrepp på sjukvården!

juli 1, 2016 kl. 11:17 f m | Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

images Detta inlägg får gärna delas!

Den stora framtidsfrågan är hur sjukvården ska kunna slingra sig ur strypgreppet från Läkemedelsindustrin? Idag styrs i stort sett alla delar av sjukvårdsindustrin av läkemedelsindustrin. Allt ifrån utformningen av läkarutbildningen, forskningen till en sjukvård som bara tillhandahåller kemiska preparat. Dessa preparat är inte avsedda att göra folk friska utan att tillfälligt lindra människors symtom så att man blir motiverad att ta en ny tablett nästa dag. Denna fråga vore väl intressant för Uppdrag Granskning att titta på? Sjukvården har blivit en försäljningsorganisation för kemiska preparat istället för att syssla med frisk och sjukvård.

Om de kemiska preparaten skulle göra folk friska så skulle det rasera hela affärsidén för läkemedelsindustrin och ganska snabbt göra dessa bolag konkursmässiga. När människor kommer in på vårdcentraler för att söka för olika slags folksjukdomar (inflammatoriska sjukdomar) som t.ex. reumatisk värk, diabetes typ 2, hjärt -kärlsjukdomar, mag och tarminflammationer, eksem, allergier osv så har läkaren inga andra alternativ än att titta i FASS-katalogen och skriva ut kemiska preparat i enlighet med de symptom som beskrivs i FASS.

Vi behöver ett nytänk i form av att Sjukvården ska jobba för att stärka människors immunförsvar med en sund livsstil istället för att göra läkemedelsfabrikanter rika. Jag antar att de flesta läkare, trots allt, inte är dumma i huvudet. Idag är det kända fakta att dödsorsak genom läkemedelsförgiftning är den tredje vanligaste dödsorsaken idag efter cancer och hjärt -kärlsjukdomar. Då ska man komma ihåg att de nämnda sjukdomarna slukar mängder av mediciner som är med och bidrar där också.

Jag har många gånger efterlyst fler modiga aktiva läkare som vågar stå emot trycket från läkemedelsindustrin. Ni modiga läkare borde gå samman och efterlysa framför allt mer kostforskning. I det kravet kan ni luta er emot att det finns tusentals fallbeskrivningar från människor som blivit av med metabola sjukdomar (folksjukdomar) genom att äta en ketogen kost, LCHF.  Men den stora frågan är kanske om ni läkare själva vill att det ska komma fram ordentligt att det går att bli frisk av mat? Läs om människors Hälsovinster genom LCHF! Undrar just om sjukvården kan presentera en liknande lista där människor blivit friska från metabola sjukdomar genom konventionell sjukvård.

images  smr_124422494

Vad är det för fel på beprövad erfarenhet?

Idag är statistik lika med vetenskap. Hur detta gick till har jag ingen aning om men kanske någon annan vet detta? Förut var begreppet vetenskap starkt förknippat med beprövad erfarenhet. Faktum är att enbart vetenskap var otillräckligt. Det fuskas och ljugs genom statistik men det är svårare att ljuga om beprövad erfarenhet. Idag har beprövad erfarenhet försvunnit någonstans på vägen. Någon har lurat i den naiva sjukvården att det måste vara ett fint latinskt namn på en tablett för att den ska ingå i skolmedicinen. Om man erbjuder andra alternativ kan man bli bestraffad. Att säga att man kan bli frisk av mat är inte tillåtet och inte heller att kostmodellen LCHF stärker immunförsvaret. Detta trots att det är en realitet och fungerar utmärkt.

Jag ser fram emot den dagen då den statliga sjukvården stämmer mig för att jag påstår att man kan bli frisk av mat. Oj, nu sade jag det igen.

Det finns dock antagligen miljontals människor därute som aldrig får någon information om att våra vanligaste folksjukdomar kan läkas genom att man äter naturlig mat.  Det är tyvärr inte sannolikt att sjukvården kommer att leverera den informationen. Inte heller Läkemedelsindustrin kommer att säga att du kan bli frisk av mat av kända skäl.

Om du läser den här artikeln på Fet Hälsa beror det antagligen på att personer har delat artikeln på Facebook för att de vill att informationen ska komma ut. Att komma ut med liknande information som denna artikel via vanliga media är i stort sett omöjligt. Jag har prövat många gånger.

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Läs min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor samma som levereras med LCHF matkasse. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

7389807-t6MGd

 

Ha en fortsatt skön sommar hälsar

Mats Lindgren

 

 

 

 

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag läser din blogg varje dag och jag skriver under på allt du skriver. Du har en säregen klockren bestämd ton i allt. Den tonen går helt enkelt inte att kritisera trots dina kraftiga utfall på etablissemanget. Som jag ser det skulle dom in te ha en chans mot dig vid en konfrontation. Keep up the good work Mats.

    Liked by 1 person

  2. ”Dessa preparat är inte avsedda att göra folk friska utan att tillfälligt lindra människors symtom så att man blir motiverad att ta en ny tablett nästa dag.”

    Så är det – och om konsekvensen av det i det följande;

    Hundratusentals människor i Sverige behandlas med kolesterolsänkande preparat – och en av dom var en mycket nära vän till mig sedan ca tre år tillbaka.

    Hon kom torsdagen den 26 maj 2016 akut till hjärnintensiven i Lund i koma (medvetslöshet) efter en rupterad = brusten aneurysm (blodkärlutvidgning i hjärnan).

    Brusten cerebral (i hjärnan) aneurysm är ofta dödlig. Cirka 25% av de drabbade dör inom 1 dygn, och ytterligare 25% dör inom ca 3 månader. Av dem som överlever kommer mer än hälften att ha någon form av permanent funktionsnedsättning.

    Hon opererades två gånger – men torsdagen den 16 juni slutade hon med att andas 72 år ung.

    Hon hade sedan flera år tillbaka ätit Trombyl (ett s.k. blodförtunnande medel, som minskar risken för blodproppsbildning genom att förhindra att blodplättar klumpar ihop sig) – och en av biverkningarna är just blödningar i hjärnan.

    Gilla

  3. Boberg:
    Kan du rekommendera mig att sluta äta Trombyl, som jag fick efter min hjärtinfarkt i november förra året. På vilka grunder i så fall? Känner du någon som slutat eller vägrat äta preparatet efter en lindrig infarkt?

    Jag har på eget bevåg avslutat medicineringen med betablockerare och håller nu på att lika självsvåldigt sätta ut ACE-hämmaren. Kollar blodtrycket som oftast inte är högt, men då och då väldigt lågt trots att jag inte äter blodtryckssänkare längre men LCHF-kost.

    Statinen, som också ingick i det standardpaket med s.k. mediciner jag tydligen fick, tog jag aldrig efter sjukhusvistelsen, och inte heller det losecliknande preparat jag fick. Får jag tro de undersökningar jag läst om dessa preparat så ökar jag min risk för en ny infarkt med några procent på varje preparat som jag inte tar. Jag tar den risken med dessa preparat men vad gäller Trombyl har jag inte hittat några undersökningar om långtidseffekten av preparatet. Det betonades på lasarettet, var gång man gav mig en Trombyl, att detta måste jag äta livet. Läste dock nyligen att det var ”ute” men då talades det om ett nyare preparat istället. Då misstänker man ju direkt att man har ett nyare och dyrare preparat att ersätta Trombylen med.😦

    Jag hade inte högt blodtryck tidigare, jag var och är inte överviktig, jag har aldrig haft diabetes. Har inte blåsljud på hjärtat eller hjärtsviktproblem. Däremot har jag rökt i många år (lungorna var ua). Men rökningen verkade de läkare jag talat med inte vara intresserade av. För att det inte finns livslång medicinering mot detta kanske?

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

