Professor Gu och professor Wu!

augusti 5, 2016 kl. 11:19 f m | Publicerat i Okategoriserade | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

images

I slutet av av augusti ska jag åka till Stockholm och träffa professor Gu och hans fru. Herr Gu är diabetesprofessor och hans fru är professor i det kinesiska språket Mandarin. Mandarin talas av 900 miljoner kineser i Kina och avsikten med vårt möte är att diskutera översättningen till Mandarin av min bok ”Frisk av mat”. Professor Wu verkar som diabetesprofessor i Kina och har testat metoden i min bok. Denne professor har själv upplevt stora hälsovinster genom att följa kostråden i min bok. Undrar om jag hinner bättra på mina kunskaper i Mandarin?

Man kan ju undra varför tre professorer från Kina vill översätta min bok ”Frisk av mat” för den kinesiska marknaden. Skälet är väl ganska enkelt vad jag förstår; cirka 12-13 procent av kinesiska befolkningen har diabetes och då mestadels typ 2. Om man kan hitta en relativt enkel metod för att stoppa denna katastrofala utveckling så finns där mycket lidande att spara och givetvis stora pengar att tjäna antar jag.

I Sverige blev jag tvungen att starta ett eget bokförlag för att min bok skulle kunna komma ut på marknaden. Att jämförelsevis någon svensk diabetesprofessor skulle rekommendera min bok verkar ganska långsökt. Tänk dig att livsstils-professorn på Karolinska,  Maj-lis Hellenius, skulle rekommendera min bok. Det kommer naturligtvis aldrig att hända. Hon är ju eller har varit sponsrad av Pfizer som ju säljer statiner så det står härliga till. Professor Hellenius åker också runt bland Sveriges sjukhus och håller föredrag för sjuksköterskor om hur farlig LCHF-kosten är.

Det verkar ju ganska underligt om en f.d. rörläggare från Sverige skulle kunna påverka diabetesutvecklingen i Kina i en positiv riktning. Professor Gu pockade på min uppmärksamhet en gång i Stockholm på ett seminarium som kallades Diabetes Innovation. Inbjudna var läkemdesföretag, forskare och läkare och så jag. Jag var sista föredragshållare och hade precis skällt ut delar av läkemedelsindustrin, som var närvarande, och staten genom representanten Vinnova varför det inte bedrivs någon kostforskning värd namnet i Sverige. Skälet är ju att vi numera har tusentals fallbeskrivningar från människor som faktiskt har reverserat sin diabetes typ 2 till typ 0 genom ketogen kost LCHF. På detta Diabetes-seminarium var det bara läkemedelsföretag närvarande plus deras betalda hantlangare, läkare och forskare och så jag som pratade om matens läkande kraft och dess inflammerande kraft berodde på vad man stoppar i sig.. Mitt föredrag var placerat sist av alla eftersom jag var lite udda i detta sammanhang.

Dr Gu pockade på min uppmärksamhet efter föredraget och ville absolut ha ett samtal med mig. Det samtalet slutade med, ett år senare, med en kinesisk översättning av min bok ”Frisk av mat”. De övriga forskarna och läkarna på seminariet var mest förstummade över mitt föredrag och av mitt angrepp på nuvarande behandlingsmetoder av diabetes typ 2. Jag själv häpnade över okunskapen bland dessa våra främsta forskare när det gäller matens påverkan på vår hälsa.

Kan det vara så att man i Kina har ett annat förhållningssätt till sjukvård och friskvård? Ser man på alternativa metoder på ett annat sätt?

Jag själv har ingen aning om hur det ska gå till att få ut ”Frisk av mat” i Kina. Om någon läsare har tips om detta så är jag tacksam.Jag kan nämna att Professor Gu talar engelska och hans fru svenska så de har gemensamt översatt till Mandarin från den engelska boken ”Health through food” och den svenska ”Frisk av mat”!

Jag minns hur de svenska läkarna varnade mig för LCHF-kostens långsiktiga konsekvenser när jag startade för 7,5 år sedan. Sanningen är att jag aldrig varit friskare och aldrig haft bättre värden än vad jag har nu. Inga droger, sprutor eller tabletter utan bara naturlig mat.

Du som beställt bok av mig behöver inte vänta länge för i nästa vecka kommer det en ny leverans från tryckeriet.

Se videon ovan. Det är en läkare som fattat!

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Läs min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor samma som levereras med LCHF matkasse. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

2016-07-07 10.20.55

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Härligt Mats! Lycka till!

    Gilla

  2. Fantastiskt att boken säljer så bra att det behöver tryckas fler!

    Gilla

  3. Jag har lite svårt att komma över det här med fettskräcken. Jag vill komma igång att äta 50 gram smör och 3-4 ägg varje dag men vågar inte riktigt. Skyller lite på min hypokondri. = (

    Gilla

    • Varför så lite smör, eller missade du en nolla?🙂

      Gilla

      • 3-4 ägg per måltid och till det 50 gram smör. Så totalt 150g smör per dag. Formulerade mig lite slarvigt.

        Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

