Fettskrämd dietist! #Frisk av mat

november 14, 2016 kl. 3:21 e m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

images Dietist Ingrid Larsson

I Aftonbladet plus finns idag rubriken ”Så slår fettdieterna mot hälsan.” Artikeln går att läsa på pressreader.com gratis.  Rubriken är ju avsedd för att sälja tidningar. Man vet att detta är ett kontroversiellt område. Bl.a. uttalar sig dietist Ingrid Larsson från Sahlgrenska sjukhuset. Hon påstår att blodet klumpar sig om man dricker tre liter grädde. – Det går inte ens att analysera, påstår hon i artikeln. En annan dietist, Lena Ljungcrona,  påstår att man kan se ett fettlager på ytan.

Det är absurda påståenden som dietisterna gör och den stora anledningen är ju att sjukvården tror att det är naturligt fett som t.ex. smör som orsakar hjärt -kärlsjukdomar och andra metabola sjukdomar. Vi som ätit LCHF under en lång period och blivit av med både diabetes typ 2 och hjärt -kärlsjukdomar vet ju att dietisterna har helt fel. Vi har blivit av med beläggningar och förträngningar i blodkärlen. Vi vet ju att det är socker/sockerarter som orsakat dessa förträngningar från början.

Om nu dietisterna har rätt i sina påståenden så borde ju inte antalet hjärt -kärlsjukdomar öka varje år. De metabola sjukdomarna borde minska om dietisterna har rätt men de har komplett fel. Det är ju ett sorgligt faktum att man inte forskar kring hur sockret och mängden kolhydrater påverkar vår hälsa. Man borde ta tillvara all den erfarenhet som finns idag kring hur ett enkelt kostbyte kan innebära ett nytt friskt liv. Bara på den här bloggen finns tusentals personer som berättat om sina hälsovinster av ketogen kost LCHF. Här är några exempel,Hälsovinster LCHF 

Jag har varit på ett föredrag av dietist Ingrid Larsson en gång och det var inget uppbyggande kan jag säga. Den damen är fettskrämd rakt igenom och hon står bakom mycket av de fettskrämda kostråd som vi får genom Livsmedelsverket och även genom sjukvården.

Om du skulle våga!

Enda sättet att förstå den ketogena kostens fördelar och möjligheter är att pröva själv. Testa en vecka eller två och kolla hur du mår? Det går inte att berätta för en person att hon/han kan bli av med värk och inflammatoriska sjukdomar när hela sjukvården och olika slags myndigheter påstår att det är farligt. Själv var jag en gång en fettskrämd person som åt massor med kolhydrater och ett minimum med fett. Jag blev efterhand ordentligt sjuk. Jag bestämde för att äta precis tvärtemot sjukvårdens och Livsmedelsverkets kostråd efter att ha lyssnat på ett föredrag av Annika Dahlqvist. Jag var enormt skeptisk till en början men jag var så sjuk att jag inte tyckte mig ha några andra alternativ. Det tog inte mer än några veckor så kände jag en stor förändring i min kropp till det bättre. Blodsockret droppade rakt ner och jag började sova bättre. Idag, snart åtta år senare, är jag en pigg frisk 63-åring utan piller och sjukdomar. Jag har under dessa år ätit ketogen LCHF-kost. Läkare och sjukvård varnade mig för LCHF-kostens långsiktiga konsekvenser. Dessa konsekvenser vet jag nu, de är formidabelt bra.

Snart är det Jul!

_JHE5949w_logo Ge bort min bok ”Frisk av mat” till någon som behöver den. Det kan bli julens bästa present! Fyll i kontaktformuläret nedan. Jag kan skicka boken direkt till den som behöver den.

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

bokomslag-2016-11-13

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det märkliga med den här skräckpropagandan är att dietisterna tycks tro att LCHF-ätarna mår bra, går ned i vikt och har bra hälsovärden under en begränsad tid, för att sedan tvärt hamna i ett livsfarligt tillstånd.

    Vilka andra saker som vi stoppar i munnen har de samma inställning till? Socker? Spannmål? Olika typer av mediciner?

    Gilla

  2. Mats, det var endast 3 DECILITER inte 3 LITER grädde!

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

