#Friskavmat Sönderlånad bok!

november 23, 2016 kl. 10:52 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , ,

Brev från Eva!

”Hej! Har i dag varit på Biblioteket i Jönköping för att hämta din bok ” frisk av mat” som jag bokade för över en månad sen. Läser den på jobbet när det är lugnt och tejpar sida efter sida samtidigt då den är så trasig. Kul att många lånar och läser den men du skulle få ”vårt” bibliotek att köpa in en ny, ja gärna fler. Andra gången jag läser den och den är så upplyftande och man blir påmind av mycket bra hela tiden. Tack för allt du delar med dig även på fb. Hälsningar Eva”

Det känns väldigt upplyftande för mig att få den informationen. Tack Eva för det. Jag vill samtidigt poängtera att jag inte kan påverka biblioteken att köpa in mina böcker. Det är läsarna, lånarna av böcker, som kan begära att biblioteken köper in fler böcker. Boken ”Frisk av mat” har ju uppdaterats några gånger så det vore bra om biblioteken köpte in den senaste uppdaterade versionen. Den senaste upplagan av ”Frisk av mat” har ISBN 978-91-981552-0-4. Det är bokens egen identitet så att säga. Nedan finns mer info om hur du kan köpa boken.

Etablissemangets gränslösa feghet!

Varför vill man inte ens kontrollera om den ketogena kostens makalösa läkande kraft stämmer? Det vore mycket enkelt om en rad olika myndigheter som t.ex. Läkemedelsverket, Socialstyrelsen, Livsmedelsverket m.fl. initierade nya koststudier och jämförde t.ex. Tallriksmodell med ketogen kost LCHF. Det finns en rad olika metabola sjukdomar som kan undersökas hur de påverkas av respektive kost-modell. T.ex. diabetes typ 2, olika slags hjärt -kärlsjukdomar, reumatiska sjukdomar, högt blodtryck, inflammation i mage och tarm och cancer inte minst.

Sjukvården går på knäna och kostnaderna för oss skattebetalare ökar år för år. Tänk om patienterna kunde få välja mellan att stärka sitt immunförsvar med ketogen kost eller medicinering med kemiska piller som inte angriper orsakerna. T.om. en kombination av båda skulle kunna vara acceptabelt så att patienterna kunde fasa ut de kemiska medicinerna efterhand.

Under mina åtta år på ketogen kost LCHF så är jag ytterst förvånad över att inte läkarna kräver nya koststudier. De kan ju inte vara ovetande om vilka hälsovinster folk gör av denna kost. Man kan inte dra någon annan slutsats än att läkarna sitter i knäet på läkemedelsindustrin. Det kanske handlar om jobb, att inte våga sticka ut. Många läkare som jag pratat med tror ju att man kan drabbas av samma öde som läkaren Annika Dahlqvist. Man tror felaktigt att hon blev avskedad p.g.a. att hon ordinerade LCHF-kost till sina diabetes typ 2 patienter. Detta är inte sant. Annika valde själv att sluta för att hon inte fick ordinera LCHF-kost till sina patienter trots att de gjorde stora hälsovinster.

Jag föreslog senast till programmet ”Fråga Doktorn” att de skulle ta upp ämnet om att man kan bli frisk av mat. Jag skickade min bok och ett följebrev till programledarna. Inte ett pip har jag hört. Kan det vara så att de inte vågar ta upp ämnet därför att där inte finns några experter inom sjukvården? Vågar de bjuda in mig? Inte troligt.

Det finns också en rädsla för att presentera något som inte är vetenskapligt bevisat verkar det som. Man vågar inte ens diskutera ämnet. Kanske är man rädd för att hamna i medierna. Den troligaste orsaken till denna feghet är, tror jag, ren okunskap.

Snart är det Jul!

_JHE5949w_logo bokomslag-2016-11-13

Ge bort min bok ”Frisk av mat” till någon som behöver den. Det kan bli julens bästa present! Fyll i kontaktformuläret nedan. Jag kan skicka boken direkt till den som behöver den.

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

