#Friskavmat Istället för beroendeframkallande smärtmedicin!

november 24, 2016 kl. 9:18 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , ,
2016-07-07 10.20.55
Idag kommer det larmrapporter enligt Svt om en folkhälsokatastrof i USA där beroendeframkallande smärtstillande tabletter, Oxikodon, orsakar tusentals dödsfall genom överdoser.  Allt fler upplever smärta på grund av t.ex. reumatisk värk även i Sverige och det finns en oro för att en ökad förskrivning av dessa tabletter ska ske även i Sverige.  Nedan publicerar jag ett brev från en person som jobbar i primärvården men som löst sina värkproblem på annat sätt efter 40 år med reumatisk värk. På köpet blev hen av med sin diabetes typ 2 också. Gissa vilket sätt? Denna person har förlorat förtroendet för sjukvården.  ”Varför fick jag inte veta om denna enkla metod tidigare”?
”Hej 

Önskar köpa boken Frisk av mat. Har gjort samma resa som du och blivit smal och frisk från diabetes , högt blodtryck och betydligt minskade reumatiska besvär ( inga mediciner som jag tagit i stort sett regelbundet i 15 år ) sedan några månader på ett halvår med LCHF . Tar inga mediciner mot något av detta !!! Men man har alltid mer att lära. Arbetar inom primärvården och har mötts av en hel del misstankar men också många som själva äter LCHF. Men inte ett ord från min diabetssköterska har jag hört om det ( har i o f sig bara träfat henne en gång och mest för att upplysa om att detta sköter jag utan den hjälp som består i konstiga kostråd och Metformin de vill ge mig.Med egenhändigt införskaffad bs-mätare har jag full koll men mäter nu bara någon dag då och då. ( fick ingen fast jag skulle fixa det på egen hand med kost ) Blodtryck mäter jag på vårdcentralens hälsorum några gånger per år. Alltså har jag tackat nej till läkarbesöket jag kallats till . Jag är ju friskare och ” yngre ” än jag varit på 15 år och det finns andra som behöver den tiden bättre. Det trista är att det är så mycket motstånd. En disktriktsläkare jag arbetar med blev ( till slut ) övertygad om att jag gör helt rätt och applåderar nu hela tiden. Han berättade för något högdjur inom diabetesvärlden som han träffat på någon konferens om mig. Denne person sa då ” Hon existerar inte . Hon SKA ta Metformin”.Tyvärr vill han inte tala om för mig vad personen heter då han känner till mitt ibland oförblommande sätt att tala om för personer jag tycker är skitstövlar att de är det🙂 och denne person få veta att jag existerar i högsta grad ! Med den attityd inom diabetesvärldens maktnivåer blir man mycket mörkrädd. Efter 40 år med reumatisk värk har jag dessutom som sagt nu vänt trenden som varit ständig försämring mot snabb förbättring. Jag är oerhört tacksam för att jag tackade nej till behandling med biologiska läkemedel som jag erbjöds för två år sedan – jag valde att ha ont i stället så länge jag kunde orka ha det. Bra eller dåligt att gå med en kronisk inflammation i stället vet jag inte men det kändes mycket osäkert med dessa mediciner. Nu känner jag mig i stort sett frisk och det är ju inte den normala vägen man brukar gå när man blir äldre. Varför fick jag inte reda på denna enkla metod för nära nog bot för länge sedan ??? ( lite problem finns kvar och det lär jag nog få ha men i förhållande till hela min sjukdomsperiod är de i stort sett försumbara – jag märker det bara om jag ” känner efter ” ) Jag har arbetat inom sjukvården över 30 år och haft stort förtroende för den ( administration ) men har jag nu tappat förtroendet för sjukvården helt och hållet. Och jag är väldigt arg! Jag litar inte på något någon säger längre och hoppas bara att jag inte ska bli så dement och / eller sjuk en dag att jag inte kan läsa på och ta egna beslut om min hälsa.”

Snart är det Jul!

_JHE5949w_logo bokomslag-2016-11-13

Ge bort min bok ”Frisk av mat” till någon som behöver den. Det kan bli julens bästa present! Fyll i kontaktformuläret nedan. Jag kan skicka boken direkt till den som behöver den.

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

