#Friskavmat Önskan om en förkylningsfri helg!

januari 30, 2017 kl. 11:51 f m | Publicerat i Okategoriserade | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Förkyld kvinna

”Jag önskar mig en förkylningsfri helg”!

Ovanstående citat är hämtat från mamman i en mycket närstående barnfamilj. Barnen är uppfödda på välling och pasta och i vintertider är det mer ett normaltillstånd för denna familj med ständigt återkommande förkylningar, kräksjuka, m.m. än att vara frisk. Jag lider med dom men tyvärr finns det ingen som helst koppling för dom mellan ständigt återkommande förkylningar och en inflammerande kost och ett försämrat immunförsvar.

Jag undrar hur många barnfamiljer som har det likadant som dom?  Det är förstås lätt för mig att säga idag när jag har facit i hand. Vi hade det precis likadant med ständigt återkommande förkylningar och penicillinkurer när mina barn var små. Då hade jag inte en aning om att kosten kunde spela en så stor roll för om immunförsvaret blev försvagat eller starkt. Idag vet jag mer hur det ligger till.

Immunförsvaret är kopplat till kosten!

Idag vet jag att mycket naturligt fett som t.ex. smör och lite kolhydrater/sockerarter i kosten har en direkt koppling till att immunförsvaret hålls starkt. Det är ingen slump att mycket små barn börjar med att slicka i sig smöret först som ligger på smörgåsen. Om man vill ha ett sämre immunförsvar ska man äta mycket kolhydrater/sockerarter och lite naturligt fett. Så enkelt är det!

Maggan och jag blev tillsammans av med sju svåra inflammatoriska sjukdomar som tidigare betraktades som ”kroniska”. Detta utan att använda mediciner och piller. Tillsammans hade vi svår eksem, migrän, diabetes typ 2, kärlkramp, prostatainflammation, reumatisk värk och kronisk bronkit. Dessa sjukdomar visade sig ha en och samma gemensamma nämnare och ursprung, nämligen en immunförsvagande kost som bestod av mycket sockerarter och alldeles för lite naturligt fett.

Jag får ibland frågor om ketogen LCHF-kost hjälper mot olika slags inflammatoriska sjukdomar. Nu senast var det en fråga om Parkinsons sjukdom. Jag vet inte om LCHF-kost hjälper mot Parkinsons sjukdom. Däremot vet jag att ketogen LCHF-kost hjälper mot migrän, epilepsi och Alzheimer som alla är närstående till Parkinson. Så om du har Parkinsons sjukdom ska du naturligtvis pröva en strikt ketogen LCHF-kost omgående.

Allt ifrån förkylningar till svåra inflammatoriska sjukdomar är kopplat till att vi stoppar i oss inflammerande mat istället för immunstärkande mat. Jag själv har t.ex. inte varit förkyld med feber på sju år, annat var det tidigare.

Tidigare var jag fettskrämd men numera är jag fettfrälst och inser hur mycket det naturliga fettet betyder för ett starkt immunförsvar.

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

426190_368969776460321_275734919117141_1271432_1347543266_n

Sprid frisk-av-mat-tänket!

Hjälp andra som fastnat i inflammatoriska sjukdomar! Just nu har jag en kampanj i januari och februari där man köpa två olika bokpaket av min bok ”Frisk av mat” till nettopris. Det kan vara lämpligt att ha en bok till hands när prat inte räcker. Jag har även tillgång till engelska böcker, ”Health through food” som du kan inkludera i bokpaketet. Hjälp andra som du själv blivit hjälpt.

5-paketet med boken Frisk av mat!

Nu kan du hjälpa till att sprida Frisk-av-mat-tänket med hjälp av boken Frisk av mat. 5-paketet innehåller 5 böcker, ”Frisk av mat” som du kan köpa till nettopris.Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com om du är intresserad.

10-paketet med boken Frisk av mat!

Med 10-paketet får du ett ännu bättre nettopris av boken Frisk av mat! 10-paketet innehåller förstås 10 stycken böcker Frisk av mat. Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com om du är intresserad.

 

 

 

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej! Funderar på detta med matkasse – du som har inblick i så mycket – och min tanke är varför ingen matkedja lanserar en LCHF-kasse? Det finns ju mängder av varianter hos både ICA, Coop, Citygross m.m. alltifrån vegetarisk till laktosfri, barnkasse mm mm. men ingen som vågar ta steget med en LCHF-kasse. Och jag måste säga att Citygross gjorde mig mkt besviken när de som står för bl.a. ”Äkta vara” lanserar Viktväktarnas skräpkasse…Vet du ngt om hur tankarna går hos matkedjorna?
    Mvh
    Susanna

    Gilla

    • Hej Susanna! Jag har gjort två försök med LCHF matkasse. Det senaste försöket tillsammans med två ICA Maxi butiker i Göteborg. Att det är så trögt i portgången beror förstås på att LCHF fortfarande betraktas som kontroversiellt. Jag funderar fortfarande på att göra ett tredje försök men kanske i annan tappning. Har du några ideer?
      Bästa hälningar
      Mats

      Liked by 1 person

      • Jag skrev faktiskt till Citygross ang detta:

        ”Hej!
        Ni har mängder med varianter på matkassar – men varför har ni ingen LCHF-kasse? Det vore väl perfekt , ni som gör reklam för ”Äkta vara” ? Enbart goda råvaror utan socker och inga fuskmejerier? Varumärket ”Äkta vara” går inte alls i hop tex med viktväktarna (skräpmat om ni frågar mig och ingen hållbar livsstrategi) men med LCHF passar det ju alldeles utmärkt!
        Hur går era tankar kring detta?
        Med vänlig hälsning
        Susanna

        Och detta är svaret jag fick:

        ”Hej Susanna,

        Tack för att du skriver till oss!

        Roligt att höra att du har tankar och funderingar kring en LCHF- kasse!

        Vi har ingen sådan matkasse i dagsläget men jag tar din önskan vidare till vårt köksteam så hoppas jag att vi kan erbjuda detta inom kort. 🙂

        Med vänlig hälsning
        Diana
        City Gross”

        Blir spännande att se om det blir nåt napp…

        Gilla

  2. Hej har som pensionär gått tillbaka till jobb inom barnomsorgen. Började i sep tänkte nu får jag massa förkylningar och magsjuka. Har inte varit hemma en dag för det och har då både torkat spyor och tröstat sjuka barn tills föräldrarna kommit och hämtat.

    Gilla


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

