#Friskavmat Inga halvmesyrer.

februari 3, 2017 kl. 9:27 f m | Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

2016-07-07 10.20.55

Min vän med hjärtflimmer och trasslig mage sedan många år tillbaka gör äntligen en ordentlig satsning på att bli frisk med hjälp av ketogen LCHF-kost. Tidigare har han prövat lite liberalt med LCHF-kost några veckor men inte lyckats komma ner tillräckligt lågt med kolhydraterna och inte tillräckligt högt med det naturliga fettet.

För min kompis som är kraftigt inflammerad räcker det inte med en halvdan satsning på kosten utan det måste vara fullt ut. Anledningen är att allvarliga inflammatoriska tillstånd i kroppen lär sig överleva på väldigt lite överskott av blodsocker och om man inte tillför ordentligt med naturligt fett i kosten så får inte immunförsvaret den förstärkning som är nödvändig.

Min vän har varit så dålig att detta kanske är sista chansen. Vad han måste förstå är att denna satsning är en livsstilsförändring för livet. Han kan aldrig gå tillbaka till kakätande och söta desserter som varit hans signum. Han ska se maten som sin medicin istället för alla tabletter som sjukvården försett honom med under årens lopp. Nu senast fick han dessutom fel medicin som läkaren skrivit ut till honom och som nästan höll på att ta livet av honom.

Han ska fasa ut tabletterna allt eftersom som den ketogena kosten stärker hans immunförsvar och som då, i sin tur, kan läka de inflammatoriska tillstånden i kroppen. Viktigast för honom är att se till att kolhydratmängden i födan ligger på högst fem procent av det dagliga intaget och att det naturliga fettet ligger på mellan 60-80 procent. Ju mer noggrann och strikt han är desto snabbare läker kroppen.

Ska det behöva gå så långt?

Frågan är varför han väntat så länge? Han höll ju nästan på att dö på kuppen! Jo, förklaringen är enkel, sjukvården har öst tabletter över honom och inte insett att den kolhydratrika kosten skapar och förstärker inflammatoriska tillstånd i kroppen. Tabletterna kan aldrig läka eller förstärka immunförsvaret utan i bästa fall bara lindra besvären. I min väns fall har pillerna snarare förstärkt hans inflammatoriska tillstånd. De flesta tror ju fortfarande på läkarens och sjukvårdens råd och så även min kompis. Men eftersom han bara blir sämre och sämre trots alla piller så har han nu valt att pröva ketogen LCHF-kost på allvar. Min kompis är ensam i hushållet och det kräver förstås extra disciplin när man ska laga och handla mat.

Jag har under mina åtta år med ketogen LCHF-kost sett tusentals människor, som vågat trotsa sjukvården, bli av med sina metabola (inflammatoriska) sjukdomar via min blogg och via mina böcker och utbildningar.

Sjukvården är ointresserad!

Jag har erbjudit forskare inom sjukvården att ta del av mitt material med bl.a. 3000 e-postadresser till folk som köpt min bok ”Frisk av mat” och min LCHF-utbildning. Man skulle kunna ställa mycket enkla frågor till dem om hur deras hälsa påverkats av LCHF-kosten. Jag har mailat forskare som sysslar mest med diabetes typ 2 forskning. Följande forskare har exempelvis fått erbjudande från mig, Claes Wollheim professor i Lund experimentell diabetesforskning, Olle Korsgren diabetesforskare, Mats Paulsson donator till Medical Village i Lund.

Jag har som vanligt inte fått några svar.

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej Mats
    Startar ett test med nollning enl din
    modell from nu och i 4 dagar.
    4ägg 3ggr/dag med 50gr smör vid varje
    tillfälle. Återkommer med rapport senare i veckan. Skall även kolla blodsockervärden varje dag. Kommer
    även träna 2 pass varje dag för att se
    om nått märks ang energitillgång etc.

    Gilla

    • Bra Nisse. Jag ser fram emot dina resultat. Hälsningar Mats

      Gilla

  2. […] gången verkar min kompis förstå att det inte går att äta halvdan LCHF-kost utan tillräckligt med naturligt fett. Vi är alla mer eller mindre fettskrämda sedan […]

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

