#Friskavmat När försockringen släpper!

februari 18, 2017 kl. 12:30 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

2016-07-07 10.20.55 Dela gärna!

Jag uppmanar alltid personer med metabola/inflammatoriska sjukdomar som bytt till ketogen LCHF-kost att vara uppmärksamma och studera kroppens läkningsprocesser. Det som händer är fantastiskt om man är uppmärksam. Det handlar om att artärer och blodkärl får tillbaka sin elasticitet när försockringen minskar. Det kan innebära, som för min vän med hjärtflimmer, att kiss-strålen känns kraftigare än på länge. Det är ganska häftigt att upptäcka att sådant kan ske på äldre dagar. Men om man nu har problem med hjärtat, hur kan det påverka att kiss-strålen känns starkare? Jo, blodbanorna finns ju överallt i kroppen så om de är stela och oelastiska på ett ställe så är de med all säkerhet stela och försockrade på alla andra ställen i kroppen. Så därför kan en person med förmaksflimmer få bättre sprutt på kiss-strålen.

Jag själv upptäckte ju till min förvåning att min syn blev bättre av den ketogena kosten så att jag kunde lägga bort både mina läsglasögon och glasögon för långt håll. Dessutom fick jag bättre tonomfång dvs att jag kunde ta både högre diskant-toner och lägre bastoner än vad jag kunnat tidigare. Detta är ju ganska häftiga konsekvenser av ett kostbyte. Från början hoppades jag på att min diabetes typ 2, min kärlkramp och mina övriga inflammatoriska sjukdomar skulle bli bättre av ketogen LCHF-kost. Alla dessa inflammatoriska tillstånd blev jag också av med. Nu åtta år senare har jag bättre värden än någonsin och inga tabletter eller sprutor, bara naturlig artriktig föda.

Alla metabola/inflammatoriska sjukdomar har samma grund!

Sjukvården och läkarna har ju ett nytt piller för varje inflammatorisk/metabol sjukdom. Jag menar att det är ett gigantiskt feltänk från början och egentligen ett tecken på att sjukvården är helt i händerna på de som tillverkar pillren. Det finns inga piller som botar och läker inflammatoriska tillstånd. Möjligen kan de lindra för stunden.

Metabola/inflammatoriska sjukdomar har alla egentligen samma ursprung. Nämligen att blodbanorna blir stela och oelastiska av att socker fastnar vid blodväggarna. Detta socker attraherar bakterier och mikrober som äter hål på blodväggarna så att sår uppstår. Kroppen och immunförsvaret svarar då med inflammation för att läka dessa sår. Ju mer socker som fastnar i blodbanorna desto mer oelastiska och stela blir dom och desto fler bakterier äter hål i blodväggarna. Därmed kan vi få ”kroniska” inflammatoriska tillstånd i kroppen som immunförsvaret inte förmår läka. Då börjar också de metabola sjukdomarna ge sig till känna.

Exempel på metabola sjukdomar är ju diabetes typ 2, prostatainflammation, hjärt -kärlsjukdomar, reumatiska sjukdomar, migrän, mag och tarminflammationer, artros, allergier, eksem, psoriasis och minst ett 40-tal till. Alla dessa sjukdomar är egentligen en och samma sjukdom med samma ursprung. Ursprunget är för mycket sockerarter/kolhydrater i maten och alldeles för lite naturligt fett.

När man äter lite kolhydrater och mycket naturligt fett som t.ex. smör, olivolja (första pressningen), ekologisk kallpressat kokosfett, avokado, ägg m.m. så blir det inte något överskott av blodsocker som kan försockra och karamellisera blodväggarna. Därmed uppstår inga sår eftersom bakterierna drar sig tillbaka på grund av att där inte finns något socker att äta.  Därmed startar läkningsprocessen och den är fantastisk att följa.

9789187207372_200_dodliga-mediciner-och-organiserad-brottslighet-hur-lakemedelsindustrin-har-korrumperat-sjuk-och-halsovarden

Stackars sjukvården!

Chefredaktörerna för de två mest aktade medicintidskrifterna The Lancet, Dr Richard Horton och New England Journal of Medicin, Dr Marcia Angell, gick ut i ett pressmeddelande och hävdade att minst hälften av alla vetenskapliga publikationer om nya mediciner var falska. Chefredaktörerna hade förstås avgått när de gick ut med detta meddelande.

I USA har läkemedelsförgiftning gått från den tredje till den vanligaste dödsorsaken idag!

Hur ska vår sjukvård och läkare förhålla sig till detta, att minst hälften av alla vetenskapliga medicinska publikationer är falska? Hur ska vi, du och jag. förhålla oss? Jag tror inte att sjukvården själv kan förändra sig. Den är kidnappad av läkemedelsindustrin. Det behövs pålästa och modiga politiker för att åstadkomma en förändring.

Men, du och jag, är fortfarande inte kidnappade av läkemedelsindustrin. Dock kan vi vara beroende av tabletter av olika slag om vi inte upptäckt den läkande ketogena kosten. Jag uppmanar dig som vill förebygga eller läka inflammatoriska sjukdomar att pröva en ketogen inflammations-hämmande kost. Du kan få vara med om världens hälsoresa!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Du är en sann inspiration .. Så glad för att jag köpte fin bok🎉

    Gilla


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

