#Friskavmat En tuff insikt!

maj 6, 2017 kl. 10:15 f m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Nyligen begravde jag min bror som hade liknande metabola sjukdomar som jag själv har haft, diabetes typ 2 och hjärt -kärlsjukdom. Han dog av en hjärtattack i sömnen och vaknade inte mer. Av en hjärtlös slump fick min brors barn också begrava sin mamma, som också dog av hjärtsjukdom, bara en vecka tidigare.

Det var många som hedrade min bror på begravningen. Han var väldigt aktiv i hembygdsföreningen och var initiativtagare till att gamla ”Häradsdomarens” hus” renoverades till originalskick som på 1700-talet.

Jag menar mycket bestämt att både min bror och hans före detta fru drabbades av metabola/inflammatoriska sjukdomar som är helt onödiga. De har båda ätit sig till ”kroniska” inflammatoriska tillstånd i kroppen som bara kan botas på ett sätt. Bort med sockret och kolhydraterna i maten och in med mycket naturligt fett i kosten. Då kan man återfå ett starkt immunförsvar som hindrar att inflammatoriska tillstånd uppstår.

Insikt!

Många av kusinerna och vännerna på begravningen lät sig väl smaka av vetebröd och kakor som serverades efter begravningen. Själv hade jag bakat två satser LCHF-bröd för att det skulle finnas alternativ till allt socker. Jag insåg plötsligt hur stor okunskapen är bland begravningsgästerna hur exempelvis inflammerande spannmål kan förstöra immunförsvaret. Omedvetenheten är enorm. Säkert 80 procent av begravningsdeltagarna lider själva av diabetes, reumatisk värk, prostatabesvär, hjärt -kärlsjukdomar m.fl. onödiga metabola sjukdomar.

Jag insåg också, mitt i all bedrövelsen, hur lyckligt lottad jag är som en gång valde ketogen LCHF-kost mot mina inflammatoriska tillstånd. Det var Annika Dahlqvists förtjänst. Jag vet att jag skulle legat under jord för länge sedan om jag inte gjort ett vägval i början av 2009.

Jag insåg också på kafferepet efter begravningen hur svårt det är att bryta dåliga vanor. – En liten kaka är väl inte farligt, resonerar de flesta. I mitt fall skulle en liten kaka kunna sätta igång stickningar i mina fingrar vilket jag vet är förstadiet till reumatisk värk hos mig. Jag har blivit rikligt belönad med ett starkt immunförsvar och inga metabola sjukdomar kvar i min kropp eftersom jag varit enormt konsekvent med kosten. Visst blir jag sugen ibland men jag vet vilka efterräkningar som väntar om jag inte orkar stå emot.

Jag hoppas att jag orkar släppa sorgen och förlusten efter min bror. Jag kommer att fortsätta att skriva artiklar och sälja mina böcker och utbildningar som jag vet har hjälpt tusentals människor att få tillbaka sin hälsa.

Leif G W Persson.

Leif G W Persson svarade i Aftonbladet på frågan om han äter någon diet eftersom han gått ner så mycket i vikt; – Nej jag äter inte någon diet utan jag äter LCHF, svarade Leif G W. Det var ett svar som egentligen säger allt. LCHF eller lite kolhydrater och mycket naturligt fett är ingen diet utan bara naturlig mat som vi människor är anpassade för att äta. Kanske är jag lite medskyldig till Leif G W Perssons nyfunna hälsa. Här är mailet jag skickade till honom i augusti 2015.

Stärk ditt immunförsvar!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd och metabola sjukdomar. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej,

    Tror det vore bra att göra en ‘talbok’ av din bok.
    Två läkare här i Göteborg som jag givit varsin-ryckte på axlarna å sa de hinner inte läsa… men under promenader eller bilförd skulle de kunna tänka sig lyssna!

    Kanske kan vi nå fler på det sättet

    Ciao
    Helena
    Stolt inköpare x 20

    Gilla

    • Det är en bra idé Helena. Vem ska tala in boken? Hälsningar Mats

      Gilla


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

