#Friskavmat Hur du håller ditt immunförsvar starkt?

maj 13, 2017 kl. 10:37 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , , ,

Det finns en enkel tumregel som du kan praktisera i alla situationer för att stärka immunförsvaret. Hur påverkas mitt immunförsvar av denna handling, ska man fråga sig? De livsmedel som vi stoppar i oss påverkar immunförsvaret mest, både på ett positivt och ett negativt sätt.

Ämnesomsättningen i kroppen är en komplicerad process och inflammatoriska tillstånd/metabola sjukdomar kan uppstå vid långvarigt intag av för mycket kolhydrater/socker och för lite naturligt fett.

Ny forskning visar t.ex. att artificiella sötningsmedel som finns i t.ex. lightläsk lurar kroppens ämnesomsättning och inflammatoriska tillstånd kan uppstå som t.ex. fetma och diabetes typ 2. Även i en rekommenderad tandkräm, av tandläkare, som Sensodyne finns en hel rad syntetiska/artificiella sötningsmedel som t.ex. sukralos. Sukralos är ungefär 600 ggr sötare än vanligt rörsocker.

Jag själv har inte använt vanlig tandkräm, som är fulla av artificiella sötningsmedel, på 8 år. Jag använder en tandkräm som heter Weleda och finns i hälsokostbutiker.

I alla mina handlingar och åtgärder som handlar om kost frågar jag mig hur detta påverkar mitt immunförsvar. Även i andra sammanhang som t.ex. vaccination så frågar jag mig hur detta påverkar mitt immunförsvar. Anledningen till att många känner att de måste vaccinera sig är att de inte litar på sitt eget immunförsvar. Äter man en vanlig kost idag som innehåller mycket kolhydrater/sockerarter och lite naturligt fett så är det kanske befogat att vaccinera sig. Anledningen är förstås att immunförsvaret blir försvagat av den vanliga kost som de flesta äter idag. Men om du äter ketogen LCHF-kost så hålls immunförsvaret starkt och olika slags vaccinationer är då ganska onödiga. Ett starkt immunförsvar är kroppens bästa försvar mot inflammatoriska och infekterade tillstånd i kroppen. Det är också den bästa sjukförsäkring du kan teckna, helt gratis.

Män lider i tysthet av prostatainflammation!

På Fet Hälsa-bloggen kan jag se vilka sökord som är vanligast bland olika slags metabola sjukdomar. Prostatainflammation är absolut vanligast. Män verkar lida i tysthet av denna onödiga sjukdom. Jag ska inget säga egentligen för jag var likadan i över 30 år. Men en metabol sjukdom som prostatainflammation kan läka sig med ketogen LCHF-kost likaväl som andra metabola sjukdomar. Immunförsvaret stärks av den ketogena kosten och besvär som ont i ländryggen, svårt med att kissa, springa upp på nattliga toalettbesök försvinner så småningom med hjälp av en immunstärkande kost. Mina prostatabesvär som jag haft i över 30 år försvann på ett halvår med den ketogena LCHF-kosten. Det finns alltså ingen anledning att lida i tysthet av prostatabesvär. Hjälp finns på mycket nära håll genom en immunstärkande kost.

Sjukvården vet inget om immunstärkande kost!

Att ett starkt eller svagt immunförsvar intar en central roll för om vi drabbas av metabola sjukdomar/inflammatoriska tillstånd i kroppen är inget som Sjukvården eller läkarna bryr sig om. Anledningen är förstås att immunförsvar och immunstärkande kost inte finns med någonstans i läkarnas utbildning eller i sjukvårdens behandlingsinsatser. Här handlar det istället om piller, sprutor och kniven som är åtgärder som inte stärker immunförsvaret utan snarare skadar det. Visst är det totalt crazy när man tänker på det.

Hela vår sjukvård är uppbyggd kring tanken att metabola sjukdomar bara kan lindras, inte botas. Våra apotek är fulla av piller som inte i något sammanhang har immunstärkande effekter på vårt immunförsvar utan bara finns för att dämpa symptom. Detta ”tänk” kan vi tacka pillerindustrin för och aningslösa sjukvårdspolitiker som inte vågar utmana läkemedelsindustrin genom att tillåta sjukvården att använda immunstärkande behandlingsåtgärder.

Hela sockerfilmen! 

Hur du stärker ditt immunförsvar!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd och metabola sjukdomar. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

 

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

