Vaccination eller immunstärkande kost?

juni 22, 2017 kl. 2:24 e m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

“Help me, help me I’m an Italian mom”, så började ett inlägg som fick mig att på allvar få upp ögonen för vad som händer i Italien. Där har redan varit ett 50-tal demonstrationer. Det här är inte bara en fråga huruvida vaccin är bra eller inte, skadar eller inte, utan det är en fight som handlar om vem som har rätten att bestämma över ens barn. Är det föräldern eller är det läkemedelsindustrin, i maskopi med staten, och som årligen tjänar miljarder på att vaccinera ditt barn?” Citat ur National Health Federation

Det finns många åsikter om vaccination och dessa har ju ökat enormt bara de sista åren. Exempelvis vaccineras våra barn numera mot de vanligaste barnsjukdomarna som mässling m.fl. som våra föräldrar tycket att det var bra att vi fick för då fick vi ett naturligt skydd mot dessa barnsjukdomar.  Nu så försöker nu myndigheterna i Italien att tvinga föräldrar att vaccinera sina barn mot 12 vanliga barnsjukdomar, som påssjuka, vattenkoppor, Röda hund, m.fl. De föräldrar som vägrar riskerar böter, att uteslutas från samhällets tjänster och risken att mista vårdnadsrätten om sina barn.

Man ska komma ihåg att de som tillverkar vacciner har en enormt lönande marknad om myndigheter beslutar om t.ex. massvaccination av alla femåringar mot mässling. Det kan också bli en rad biverkningar av att spruta in smitta i kroppen.

Frågan är komplicerad för man vill ju inte att ens barn ska bli sjuka. Men jag tycker att vaccination bör ställas mot immunstärkande kost. Kan man äta en kost som stärker immunförsvaret så pass mycket att många vaccinationer är onödiga? Om föräldrar väljer bort en fettsnål och kolhydratrik kost mot en kolhydratsnål och fettrik kost så blir immunförsvaret hos respektive person mycket starkare och chansen att mota sjukdomarna i grind blir mycket större.

Att vaccinera sig är ju att på konstgjord väg försöka stärka immunförsvaret. Jag själv är mycket ute i naturen och på golfbanan och jag får fästingbett nästan varje dag. Men det intressanta är att jag bara kan skrapa bort dem från huden. De verkar inte tycka att mitt blod är gott. Jag äter ju en ketogen kost LCHF som är just mycket fettrik och snål på kolhydrater. Jag har inte vaccinerat mig mot TBE trots att jag bor i ett sådant område. Mitt immunförsvar har varit ramstarkt i åtta år. Så var det inte tidigare. Då hade jag fem svåra metabola sjukdomar och fästingar tyckte att mitt blod var supergott.

Min poäng!

Min poäng är att kosten är vårt kraftigaste instrument för att stärka upp immunförsvaret. Ändå så pratas det väldigt lite om detta faktum. Fel kost kan försvaga immunförsvaret enormt mycket så att infektioner och kroniska inflammatoriska tillstånd lätt får fäste i kroppen. Ändå så finns fortfarande inte detta på läkarnas agenda. Vi får istället piller och sprutor så att kroppen blir full av gifter.

Jag menar att det finns inget kraftfullare läkemedel än en ketogen kost. Inga piller eller sprutor kan mäta sig mot detta. Men det gäller förstås att börja i tid innan det är försent.

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan stärka upp ditt eget immunförsvar själv. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd och metabola sjukdomar. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vettig slutledning, att fästingar attraheras av högt blodsocker och förmodligen inte gillar ketoner!
    Myggor också ? Höga järnhalter kanske också attraherar. Idag skyr dom även mig, men de attraherades förr.
    Förutom att undvika SLV-kosten, ofta uppmärkt med ett varande nyckelhål, kan man notera att immunsystemet ofta stimuleras av hormesis, alltså ”gift” i små proportioner. Att svaga blir sjuka av samma dos som friska blir friskare av är en del av logiken bakom hormesis. Men också beviset för att massvaccinering är livsfarligt för de som ligger under en obestämd hälsogräns. Utan ”prov” borde ingen få vaccineras alltså. Mer om mormesis och annat som intermittent fasta och neddragning av kolhydrater finns i boken ”Stop the Clock” som jag läser just nu. Det kommer fler och fler bra böcker, inte om hur man lever forever men om hur man lever för att slippa förlora greppet om tillvaron och ibland komma in på ”hem innan det tar slut.
    Både Ketogen kost och fasta är grundpelare i ett friskt liv.

    Gilla

  2. Hej ! Jag kände en familj som hade flera friska barn och deras yngsta var också frisk liten flicka så länge innan vaccinerades mot hjärnhinneinflammation. Det är ju farlig sjukdom ,men hon var ännu liten bebis och hade tyvärr ingen motståndskraft mot detta virus som sprutades till hennes kropp. Hon fick hjärnhinneinflammationen och blev sjuk och kunde inte kontrollera ens sitt huvud, kunde inte lära sig tala eller annat. Hon var så söt liten flicka, som ville leva och leka med sina syskon, men kunde inte, för on var slö i kroppen och hade ingen kraft att lyfta kroppen. Linnea dog i 4 års ålder. Jag glömmer aldrig detta. Hennes äldre syster gick i samma klass med min dotter, därför visste jag vad hände och tänker ibland, att om man inte skulle ge detta spruta så tidigt, om hon skulle ha klarat sig, men det är ingen garanti att ge spruta, för min mammas lilla syster var 16 år när hon fick hjärnhinneinflammation och dog och hon hade fått spruta mot detta sjukdom, redan som liten. Läkemedelsföretagen ska inte få bestämma över ens egna barn, för då skulle alla få ta emot deras gifter och även dö, bara att dom tjänar pengar på det. FRUKTANSVÄRT ! Hoppar människorna vinner i Italien över Läkemedelindustrins bestämmelser att måste massvaccinera allt och alla. Vi måste tydligen överallt börja kämpa mot dessa JÄTTAR , som vill ta bort människors bestämmanderätten över sin och sina barns kroppar. Kram/Paula

    Gilla


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

