Bästa vaccinationen är ett starkt immunförsvar!

juni 27, 2017 kl. 9:16 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

I min senaste artikel här på Fet Hälsa hade jag lite åsikter om vaccinationer. Här finns många polariserade åsikter och jag tycker att debatten är bra. Vaccin har gjort stor nytta genom åren för att få bort svåra sjukdomar som polio, smittkoppor m.m. Dock kan vaccinerandet gå till överdrift i förhållande till vad vi kan uppnå med immunstärkande kost som ketogen LCHF-kost.

Jag anser att den bästa vaccinationen, alla kategorier, är när du går över till en ketogen LCHF-kost. Jag har mycket på fötterna när jag påstår detta. Jag har varit i kontakt med tusentals personer genom åren via mina böcker, utbildningar, och här på bloggen, som gjort fantastiska hälsoresor precis som jag själv gjort med hjälp av ketogen LCHF-kost. Det finns inga vacciner som har uppnått liknande resultat.

Naturlig kost som vaccin!

Ekologisk naturlig mat från kött, fisk, ägg, ovanjordsgrönsaker, bär, smör, olivolja (första pressningen), kallpressat kokosfett,  naturliga nötter m.m. kan åstadkomma små mirakler för hälsan. Först och främst blir immunförsvaret starkare och starkare för varje dag som du håller fast vid denna kost. Metabola sjukdomar som diabetes typ 2, hjärt -kärlsjukdomar, cancer, reumatisk värk, prostatainflammation, mag och tarminfektioner, kronisk bronkit m.fl. håller sig borta eller drar sig tillbaka med denna typ av kost.

Ovanstående metabola sjukdomar är alltså sjukdomar som sjukvården inte kan bota alls men ketogen LCHF-kost kan göra det! Det kallar jag en vaccination som heter duga. Jag själv som ätit ketogen LCHF-kost i 8,5 år har inte haft en förkylning på 8 år. Det är förstås många som har det så men i jämförelse med hur jag hade det tidigare så är min nuvarande hälsa en riktig revolution. Tidigare i livet innan mitt kostbyte hade jag förkylningar med feber var och varannan månad. På den tiden tjänade piller-fabrikörerna stora pengar på mig. Idag får de inte ett öre av mig.

Roya Hakimnia, en modig läkare!

Läkemedelsbolagen lägger 700 miljoner kronor på reklam i Sverige. För läkarna är bjudresor och luncher vardag. Men ingen tycks ifrågasätta bolagens agerande.

”Vi har ett informationsmöte om läkemedel på jobbet. Jag försöker komma undan. Vill inte veta vad det handlar om. ”Det är om Alvedon 665 milligram”, säger kollegan. Jag ignorerar, försöker stänga ute vardagskommersialiseringen.

När Alvedonträffen är över, kommer ändå en överordnad in till mig med två stora buntar glansiga broschyrer. Det här kan du ge till patienterna, säger hon. Jag öppnar broschyrerna från GlaxoSmithKline. De heter ”patientinformation”. En kvinna sover djupt på en bild, underförstått tack vare Alvedon 665 mg. En rad positiva saker räknas upp. Bara under en punkt skriver företaget att högre dos än förskrivet kan ge leverskador. Frågan är också hur denna broschyr hänger ihop med förbudet mot reklam för receptbelagda läkemedel (vilket Alvedon 665 mg är) till allmänheten.

Det är en utmaning att undvika läkemedelsreklam inom sjukvården. Den finns överallt i mitt yrke som läkare. Veckan innan hade jag lyckats smita från en annan läkemedelslunch, denna gång om Metadon. I restaurangen stoppar kollegorna mig: Du behöver inte betala, det är läkemedelslunch i dag, det är bara att skriva upp dig där. ”Nej jag tänkte inte gå”, säger jag och betalar 70 kronor för exakt samma lunch. Det hade varit så lätt att bara ge efter.”

Läs mer här från läkaren Roya Hakimnia!

Mina kommentarer!

Ett stort tack till läkaren Roya Hakimnia som vågar berätta om sin vardag. Det är tyvärr ont om modiga läkare som vågar stå upp mot pillerfabrikörerna (kan tyvärr inte skriva läkemedelsindustri längre). Läkare står under stort tryck från pillerindustrin att skriva ut mer och mer piller. Alla modiga läkare som vågar ta debatten mot denna pillerskandal ska premieras.

En viktig anledning till att läkare inte vågar ta strid mot pillerfabrikörerna är förstås att de inte känner till alternativa läkemedel som exempelvis ketogen kost. Från läkarutbildningen till pensioneringen får läkarna sin information från pillertillverkarna.

Att våra statliga organ som Livsmedelsverket, Socialstyrelsen, Folkhälsoinstitutet inte gör mer för att undersöka alternativa läkemedel är förstås en skandal av stora mått. Än värre är att de låter pillerförskrivningen öka år från år utan att ta reda på konsekvenserna.

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan stärka upp ditt eget immunförsvar själv. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd och metabola sjukdomar. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

