Kosten och ADHD!

februari 4, 2011 kl. 10:22 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Ett  kärt ämne för mig som jobbat så länge med ungdomar och familjer. Tyvärr, liksom de flesta andra inom yrket, uppmärksammade jag inte de här problemen förrän jag själv råkade ut för sjukdom. Socker/kolhydrater skadar kroppen och skapar obalanser som kan leda till ADHD för barn. Snabbmakaroner och ketschup är inte optimalt! Nu har en brittisk välrenomerad medicinsk tidskrift publicerat en ny studie som bekräftar farhågorna. Ännu mer om detta i min kommande bok!  http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kostbyte-kan-lindra-adhd_5915201.svd

Se upp för frukten!

februari 4, 2011 kl. 9:34 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Detta inlägg skulle jag egentligen inte vilja skriva för jag önskar att frukt vore  nyttigt för oss. Det är ju så gott!  Tyvärr har jag andra erfarenheter liksom denna studie bekräftar. http://www.dn.se/debatt/livsmedelsverket-morkar-att-du-blir-fet-av-frukt

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.