Bäste herr ICA-handlare, vad är detta?

februari 7, 2018 kl. 11:28 f m | Publicerat i Okategoriserade | 4 kommentarer

I går var jag och handlade på ICA i Kungälv. Då fick jag se den här skylten vid ingången. Det är något som är fruktansvärt fel med den här bilden. Vad tror du herr ICA-handlare i Kungälv? Vad är felet tror du? Jag hoppas att du vet att socker göder cancer och semlor är verkligen fulla av socker. I mina ögon blir kopplingen mellan att sälja semlor till förmån för Barncancerfonden och önskan om att bekämpa cancer ett makabert skämt.

Varför inte ge Barncancerfonden 1 krona för varje sålt blomkålshuvud? Om jag hade varit i Barn-cancerfondens kläder så hade jag verkligen inte velat ha pengar till cancerforskning som kommer från försäljning av semlor. Hur tänker Barn-cancerfonden egentligen för de kan väl knappast inte vara omedveten om sockrets/kolhydraters dokumenterade förmåga att göda cancer eller?

Artikelserie i Aftonbladet om prostatacancer!

Journalisten Rikard Aschberg skriver i en artikelserie om sin egen och andras prostatacancer hur vården fungerar inifrån. 10000 män drabbas varje år av prostatacancer och 2400 dör. Man kräver att alla män inom ett visst åldersintervall ska genomföra PSA-tester för att kolla om man har prostatacancer eller inte.

Det som slår mig är att ingen nämner vad man kan göra för att slippa prostatacancer. Ingen pratar om att en fettsnål och sockerrik kost är det som gör att cancern kan breda ut sig i kroppen. Man hör inte att någon pratar om friskvård i form av immunstärkande kost, t.ex. ketogen LCHF-kost som kan stärka immunförsvaret så pass mycket att cancern inte får fäste. Dessutom kan den kosten stärka immunförsvaret så att den egna kroppen får kraft att själv svälta ut cancercellerna. Inlägg om Två män som läker sina prostatainflammationer!

Jag kan inte tänka mig att varken journalisten Rikard Aschberg eller ICA-handlaren i Kungälv inte vill veta att cancerceller kräver 20-30 gånger mer glukos än vanliga friska celler. Detta visste forskaren Otto Warburg redan 1926 och sedermera fick han Nobel-priset 1931. Man kan konstatera att semlorna som säljs till förmån för Barn-cancerfonden gör sitt bästa för att cancercellerna hos cancersjuka ska få sin beskärda del av  20-30 gånger mer socker. Jag frågar mig om det bara är okunnighet att man inte vågar prata om kostens betydelse när det gäller cancer? Det kan ju knappast inte handla om att bara sälja mer semlor eller att sälja mer artiklar i Aftonbladet eller har jag fel?

Prognosen är att inom en 10-årsperiod får varannan svensk cancer någon gång i livet. Idag får var tredje svensk cancer. Ännu har det offentliga Sverige inte börjat prata om vilken påverkan kosten har på detta faktum. När ska vi börja med det?

Föredrag våren 2018!

Nedan är några platser där jag håller föredrag  på temat Frisk av mat! Du kan kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com om du är intresserad. Om du vill arrangera ett föredrag med mig på din ort så maila gärna.

Falköping den 7/4 2018 kl. 13.00

Svenljunga den 12/4 2018 kl. 18.30

Motala den 22/5 2018 kl. 14.00

Boken Frisk av mat, ett kraftfullt hjälpmedel!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 215 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 370 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

Hemma hos är en ny tjänst som jag har. Jag kommer hem till dig och pratar kost. Vi lagar mat tillsammans och senare får du ett personligt kostprogram av mig. Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com.

 

 

 

 

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.