Deleta sjukvården och starta om!

februari 20, 2018 kl. 11:01 f m | Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

Föreställ dig att vi har en sjukvård som kostar 400 miljarder kronor om året men som inte kan bota en enda inflammatorisk sjukdom, inte ens en enkel förkylning kan sjukvården läka. Om vi leker med tanken att 5 miljoner löntagare delar på bördan av skatt för sjukvården så blir summan 80000 kronor per år och per löntagare. Man kan göra mycket för 80000 kronor.

Jag menar att sjukvården är duktiga på andra saker som att gipsa och viss kirurgi men de har ingen aning om hur man stärker immunförsvaret eller hur fettsnål och sockerrik kost kan infektera och inflammera kroppen. Faktum är att många inflammatoriska sjukdomar som diabetes typ 2, cancer eller hjärt -kärlsjukdomar blir värre med sjukvårdens behandlingar. Så var det för mig och jag hade med all säkerhet varit död idag om jag fortsatt med läkarnas behandlingsinsatser. Istället fann jag hur en immunstärkande kost sakta men säkert läkte min kropp och stärkte mitt immunförsvar.

Jag fasade ut medicinerna!

Jag fasade, efterhand som jag blev friskare, ut mina mediciner mot diabetes typ 2, mot kärlkramp, mot prostatainflammation, mot kronisk bronkit och mot reumatisk värk. Idag är jag medicinfri sedan många år tillbaka och helt frisk. Medicinen som hjälpte var mat som inte inflammerar och förgiftar kroppen. Det var och är en kost rik på naturligt fett och väldigt snål på kolhydrater och socker.

Vem som helst med metabola sjukdomar kan göra en liknande hälsoresa som jag själv gjort utan hjälp av sjukvården och läkarna. För de flesta läkare är kostens läkande kraft rena trolleriet och de har ingen förståelse för detta. Läkarna tror att naturligt fett som smör orsakar en rad olika metabola sjukdomar som hjärt -kärlsjukdom och diabetes typ 2. Istället är det precis tvärtom att smöret stärker immunförsvaret så att kroppen kan försvara sig. Det är alltså ren skandal att vår 400 miljarders sjukvård inte känner till dessa enkla fakta. Så sjukvårdens åtgärder blir att bekämpa naturligt fett i kroppen som kolesterol men som istället är en mycket viktig del av vårt immunförsvar. Undra på att sjukvården och läkarna inte ens kan bota en enkel förkylning ej heller metabola sjukdomar.

Kolla in vad Thomas Andersson gjorde mot sin diabetes typ 2!

Kemiska läkemedel!

Jag menar att kemiska läkemedel kan ha en funktion och det är vid en kostförändring till läkande immunstärkande kost. Då ska man fasa ut de kemiska tabletterna och sprutorna efterhand som det egna immunförsvaret stärker upp sig med den nya läkande kosten. Men vi borde förstås lära våra barn hur man skaffar sig ett bra immunförsvar som skyddar under hela livet redan från början. Idag skriver läkarna ju ut dessa kemiska tabletter för att ätas livet ut. Hur sjukt är inte det?

Tryck på delete-knappen!

Under mina nio år som jag ätit ketogen LCHF-kost och på så vis hållit mig helt frisk utan läkemedel så tycker jag att inget har hänt egentligen i positiv riktning med sjukvården. Diabetiker typ 2 får fortfarande insulin och statiner istället för läkande kostråd. Cancerpatienter får fortfarande inte några kostråd alls trots att vi vet sedan många år att cancerceller behöver 5-35 gånger mer blodsocker som bränsle än vanliga celler.

Jag menar att vi gemensamt borde trycka på delete-knappen för sjukvården och ett antal myndigheter som vägrar ta till sig modern forskning. Vi startar om helt enkelt. Det blir ingen större skillnad eftersom sjukvården ändå inte kan bota metabola sjukdomar.  När vi dessutom vet att läkemedel står för minst en tredjedel av alla dödsfall efter cancer och hjärt -kärlsjukdomar så verkar det inte vara någon större risk att starta om.

Föredrag våren 2018!

Nedan är några platser där jag håller föredrag  på temat Frisk av mat! Du kan kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com om du är intresserad. Om du vill arrangera ett föredrag med mig på din ort så maila gärna till mig. Kolla in Föredrag våren 2018.

Falköping den 7/4 2018 kl. 13.00

Svenljunga den 12/4 2018 kl. 18.30

Motala den 22/5 2018 kl. 14.00

Boken Frisk av mat, ett kraftfullt hjälpmedel för ett starkt immunfösvar!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 215 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 370 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

Hemma hos är en ny tjänst som jag har. Jag kommer hem till dig och pratar kost eller så kommer du till mig. Vi lagar mat tillsammans och senare får du ett personligt kostprogram av mig. Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com.

 

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.