Frisk av mat på Alla Hjärtans dag!

februari 14, 2018 kl. 2:21 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , ,

  

Nedan bjuder jag på några utvalda inlägg som jag skrivit genom åren. Det är ju över tusen inlägg som jag skrivit sedan starten 2010 på denna blogg och det är naturligtvis inte enkelt att läsa igenom allt. Dock rekommenderar jag att du letar lite bland blogginläggen. Här finns hisnande hälsoresor som berättar om människor som varit metabolt sjuka men som blivit friska tack vare en ketogen kost. Här finns också rapporter om vetenskapliga studier m.m. Allt är gratis! Du kan också beställa min bok Frisk av mat och Mats LCHF-utbildning med recept, menyer och handlingslistor längst ner på denna sida. Bok och LCHF-utbildning kostar 370 kronor tillsammans.

Nu när jag snart går in på mitt tionde år friska år med immunstärkande mat så har jag en mycket viktig observation om LCHF-kosten att delge dig. När man pratar om naturligt fett i kosten som ju kan vara smör, olivolja, kokosfett m.fl. så för att den ska fungera optimalt och stärka ditt immunförsvar så ska den helst inte ha kokat. Det betyder t.ex. att steka i smör räcker inte för att du ska få i dig smörets näring. Det smöret är förverkat. Du måste lägga till extra naturligt smör på tallriken. Jag gör det till alla måltider.

5 utvalda inlägg om hur du blir frisk av mat!

En smärtsam insikt!

Brev till Nyhetsmorgon på TV4!

Kronisk smärta kopplad till inflammation!

Nolla kolhydraterna, medicin mot inflammatoriska tillstånd!

Läk din prostatainflammation själv!

images

På Alla-Hjärtans dag vill jag bjuda på lite läsning som kan göra skillnad. Faktiskt skillnad mot att vara sjuk eller frisk. För dig som fortfarande tvivlar på den ketogena kostens läkande kraft så finns här i inläggen ovan övertygande fakta. På Google söker många män för prostatabesvär. Ord som ont i pungen, ont i ryggslut och ont när man kissar är sökord på Google och så hamnar man på min blogg Fet Hälsa. Läk din prostatainflammation själv genom att ändra till ketogen LCHF-kost. Det fungerar och det funkar utan mediciner och värktabletter, bara ren och naturlig mat.

Fri från värk!

När Jenny läste om att man kan nolla kolhydraterna för att boosta immunförsvaret så gjorde hon just det. Tre veckor senare skrev hon till mig och berättade att hon inte vågade sluta med ägg och smör. Hon var rädd för att värken och menssmärtorna skulle komma tillbaka som hon haft i 20 år. Jag tycker att man ska köra äggdieten två dagar och därefter vanlig LCHF-kost. Så kan man hålla på några gånger i månaden. Kroppen läker sig och immunförsvaret får en riktig boost åt rätt håll. Men Jenny höll på i tre veckor och blev på köpet smärtfri.

Att våra folksjukdomar  är kopplat till socker/kolhydratrik kost och för lite naturligt fett i maten är otvetydigt sant. Det finns ingen tvekan om att det är på det sättet. Därför kan du själv läka din kropp på ett häpnadsväckande sätt med ketogen kost LCHF.

Föredrag våren 2018!

Nedan är några platser där jag håller föredrag  på temat Frisk av mat! Du kan kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com om du är intresserad. Om du vill arrangera ett föredrag med mig på din ort så maila gärna till mig. Föredrag våren 2018.

Falköping den 7/4 2018 kl. 13.00

Svenljunga den 12/4 2018 kl. 18.30

Motala den 22/5 2018 kl. 14.00

 

Boken Frisk av mat, ett kraftfullt hjälpmedel för ett starkt immunfösvar!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 215 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 370 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

Hemma hos är en ny tjänst som jag har. Jag kommer hem till dig och pratar kost eller så kommer du till mig. Vi lagar mat tillsammans och senare får du ett personligt kostprogram av mig. Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com.

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.