Lex LCHF

september 6, 2012 kl. 5:50 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar

Är det för tidigt för Lex LCHF? Det finns ju Lex överallt som innebär att vanliga människor är skyldiga att slå larm om de ser missförhållanden. T.e.x. i äldrevården. Vi har ju Lex Maria inom sjukvården. Den skulle kunna utvidgas till Lex Maria LCHF. Att alltid informera om att det finns ett kostalternativ!

Fet Hälsa

Nu ska jag presentera en idé som jag ruvat på väldigt länge. Det är en politisk fråga som kräver stort mod av den politiker som driver frågan så jag har inga större förhoppningar om ett snabbt resultat. Dock måste någon väcka frågan. Efter att ha drivit den här bloggen några år så har jag träffat på massor av människor som fått både små och stora hälsovinster med LCHF-kosten. Jag själv har ju gjort makalösa hälsovinster och det är en av anledningarna till att jag skriver och jobbar med kost och hälsa-frågor.

Det gemensamma för alla dessa människor är de blivit friska från inflammatoriska sjukdomar. De kan vara hälsovinster som fri från eksem och huvudvärk till att ha blivit frisk från diabetes. Hjärt-och kärlbesvär har försvunnit för många liksom mag och tarmsjukdomar. Många beskriver att de blivit friska från led och reumatiska besvär. Många beskriver hur de fått friskare tänder, karies…

Visa originalinlägg 387 fler ord

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Onekligen en intressant idè Du tar upp men till vilken myndighet ska vi anmäla? vi har ju alla ”myndigheter” emot oss. Men som Du säger, det är en politisk fråga och politiker är satta att lyssna på folket, så kanske ändå.

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.