Vi flytt!

april 21, 2016 kl. 8:15 f m | Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

images

Om du inte sett så mycket aktivitet på min blogg på sistone så beror det på att vi är i flyttagen. Vi packar flyttlådor! Vi har bott i stan i 40 år men nu flyttar vi ut till ett hus på landet. Lite tvärtom mot vad alla andra gör.

Jag vill köpa färska ägg, och gräsbetat kött direkt av bonden. Jag vill ut och fiska fet ren fisk utan tillsatser direkt från havet. Jag vill äta och odla giftfria  grönsaker, bär och dessutom vill jag odla tomater m.m. i växthus. Det här är tankar som jag inte trodde var möjliga i mitt huvud men nu flyttar vi på söndag.

Jag kommer förstås att fortsätta blogga om hur kosten påverkar vår hälsa.

Kina-fetmaexplosion

Vad händer närmast i tiden?

  1. Snart får jag se den kinesiska (mandarin) översättningen av min bok Frisk av mat! Vet inte om jag blir så mycket klokare av det men min frisör har lovat att läsa och kommentera översättningen. Hon kan prata och läsa mandarin. Kina och Indien har kanske störst problem i världen med metabola sjukdomar som exempelvis diabetes typ 2.
  2. LCHF matkasse har kört en period i Göteborg med testfamiljer och via två stycken ICA-butiker. De flesta var nöjda med recepten och de tyckte maten var både god och lättlagad. Nu behövs lite större ekonomiska muskler för att utveckla detta Frisk-av-mat koncept till fler ställen i Sverige och i större skala. Intresserade investerare och finansiärer är välkomna att höra av sig till mig.
  3. Min engelska bok ”Health through Food” kan nu köpas på Amazon.co.uk. Det ska bli spännande.
  4. ”Frisk av mat” på spanska! Förhoppningsvis kommer boken att översättas till spanska. En läsare har hjälpt till med kontakt. Vi får se hur det utvecklar sig.
  5. Kring midsommar kommer makrillen och då sitter jag där i min lilla båt och väntar på dom:)
  6. Vad du än gör; glöm inte det naturliga fettet varje dag!

Nedan kan du köpa mina böcker och utbildningar!

Du får en röd tråd att följa och en fungerande förklaringsmodell genom min bok ”Frisk av mat” och Mats LCHF-utbildning. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

DSC04400

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.