Diabetessköterska och Charlotte Erlansson!

februari 29, 2012 kl. 2:30 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , ,

Vad har dessa båda gemensamt? De tror inte på LCHF-kosten trots tusentals mänskliga bevis om motsatsen. Erlansson lutar sig mot försök med råttor där hon hävdar att dessa får cancer i hjärnan av för mycket fett. Docent Ralf Sundberg synade hennes fakta och det visade sig att det egentligen var socker som orsakade cancern. Detta är inget nytt, redan 1931 fick Otto Warburg Nobelpriset för upptäkten att cancerceller lever på socker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Heinrich_Warburg

Diabetessköterskan har just fått låna min bok ”Frisk av mat” gratis om hon, efter att hon läst den, också låter sina patienter läsa den. Vet inte hur hon tar erbjudandet för hon var inte där, på vårdcentralen, när jag lämnade boken. Det blir spännande att få höra hennes reaktioner. Hon har ju berättat för sina patienter, i alla år, att de ska äta fibrer och enligt tallriksmodellen när de har diabetes. Tvärtemot vad jag föreslår i min bok där jag förespråkar mycket mer fett och ett minimum av kolhydrater. Jag har i alla fall blivit frisk från diabetes! Frågan är hur många av hennes patienter som blivit friska på hennes modell?

Nyss hade vi gjort klart ett samarbete med två stora konferensanläggningar i Göteborgsområdet att vi ska jobba tillsammans med Frisk av Mat-konceptet och marknadsföra både böcker och LCHF matkasse, lchfmatkasse.se Då råkade en av cheferna läsa en artikel i Läkartidningen av Charlotte Erlansson om hur farligt det är att äta fett och att man kan få cancer i hjärnan av att äta fett. Då försvann intresset från dessa båda samarbetspartners.

Vi kanske ska börja med Charlotte Erlanssons egenhändigt utvecklade bantningspiller istället. Då kan hon säkert skriva en positiv artikel om den saken och styra in vetenskapen så att det passar just det lilla bantarpillret.

Om ni tycker att jag låter ironisk idag så är det bara förnamnet mot vad jag känner mig.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Förstår din frustration. När det känns som att man har hittat lösningen, och dessutom en enkel och njutbar sådan som innebär att man slipper en rad sjukdomar, åkommor och mediciner, då vill man gärna att fler ska upptäcka den.

    Jag längtar tills alla Sveriges Chalotte Erlanssons går i pension. Tyvärr hinner de orsaka en massa skada fram till dess. Tänk så många som inte vågar prova lågkolhydratkost på grund av dessa personer.

    Jag är så tacksam att jag har upptäckt lchf. Att slippa svår migrän, mediciner, och allt elände som följer på det är en enorm lättnad. Jag önskar att fler fick uppleva det.

    Kanske har den något ensidiga fokuseringen på lchf som bantningskost förstört en del. Det mest intressanta är i mitt tycke hälsovinsterna. Även om övervikt också är ett stort folkhälsoproblem.

    Som jämförelse tycker jag att det är otroligt hur lätt man accepterar det här med Gastric Bypass. Det är ju sanslöst med tanke på riskerna och hur illa det går för många som opereras.

    Du gör iaf en god sak som jobbar för att sprida kunskapen om detta. Keep it up! Nästa generation blir förhoppningsvis mer upplysta och gör smartare val.

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.