Är läkaren ansvarig för min brors död?

juli 9, 2017 kl. 11:10 f m | Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

För en och en halv månad sedan dog min bror i sömnen av en hjärtattack. Han gick och lade sig som vanligt på kvällen och vaknade sedan inte på morgonen. Min bror Rolf hittades inte förrän kvällen efter eftersom han sambo varit bortrest några dagar.

Min bror hade nydebuterad diabetes typ 2 och hjärtbesvär precis som jag själv haft. Brorsan ville inte lyssna på mitt snack om hur mycket kosten betyder för hälsan. Detta trots att han följt min hälsoresa från sjuk till helt frisk under de senaste åtta åren. Dock tre dagar innan han dog bad han om min hjälp. Vi hann aldrig börja förrän han dog i sin säng.

Jag menar att min bror dog av inkompetent behandling från sjukvårdens sida. Rolf åt sina piller precis som läkaren sade åt honom. Det var blodförtunnande hit och blodtryckssänkande dit. Det var diabetestabletter och det var kolesterolsänkande tabletter (statiner). Aldrig ett ord från doktorn om immunstärkande och inflammationshämmande mat. Rolf lyckades sluta med snusandet eftersom läkaren menade att det var det som mest påverkade blodtrycket. Gud så dumt! Inte att sluta snusa men att det skulle påverka blodtrycket mest.

Min bror tränade tre gånger i veckan och var väldigt stolt över det. Men inte hjälpte det! Min bror sade alltid när vi kom i diskussion om kosten att jag hade varit sjukare än han själv så det behövdes inga förändringar för honom.

Jag har varit väldigt ledsen under lång tid över min brors för tidiga död. Han blev 67 år. Jag har funderat mycket över de här frågorna under senare tid. Framför allt sjukvårdens behandlingar som ju på intet sätt påverkar immunförsvaret i positiv riktning utan istället åt andra hållet. Hur kan vi acceptera detta? Jag gör det inte. Jag menar att det finns såpass mycket dokumenterad forskning idag om att sjukvårdens fetthypotes är helt galen. Naturligt fett orsakar inte metabola sjukdomar utan det stärker istället immunförsvaret så att vi inte drabbas. Ändå så kör läkarna på i sina gamla hjulspår.

Kan läkare hållas ansvariga?

Jag funderar på att anmäla läkaren som behandlade min bror till sjukvårdens granskningsnämnd. Att skriva ut alla dessa tabletter utan att förorda en livsstilsförändring är ju totalt meningslöst. Min bror befann sig i ”Naturalförloppet” som ju alltid leder till en för tidig död i någon hjärtåkomma. Det går inte att träna bort metabola sjukdomar som min bror och hans läkare trodde. Du måste ta bort bränslet för de inflammatoriska tillstånd som uppstår i kroppen. Då handlar det om att minimera sockret och kolhydraterna och istället öka på det naturliga fettet.

Jag har tyvärr många vänner och bekanta som inte tror på mina teser. Trots att många följt min fantastiska hälsoresa genom åren. Det gäller andra men inte mig, tror dom.

Att som läkare gör bara skriva ut piller utan att förorda en förändrad livsstil i form av immunstärkande kost tycker jag är kriminellt. Dessa piller är inte tillverkade för att du ska bli frisk utan för att du ska vara sjuk längre.

För egen del är jag i bättre form än någonsin och alla mina metabola sjukdomar är sedan länge helt borta. Min kost är rik på naturligt fett och fattig på kolhydrater. Det håller immunförsvaret starkt och vaccinerar dig mot metabola sjukdomar.

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan stärka upp ditt eget immunförsvar själv. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd och metabola sjukdomar. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.