Sven-Erik – Frisk från sin cancer!

juli 3, 2017 kl. 7:33 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , , ,
Idag delar jag med mig av Sven-Erik Nordins hälsoresa. Han har blivit frisk från sin obotliga (enligt läkarna) cancer. Sven-Erik har en egen blogg där han skriver regelbundet. Läs den bloggen, Svara doktorn! Läs också denna artikel.
Sven-Erik har gjort samma iakttagelser som jag själv gjort, nämligen hur lite sjukvården och läkarna vet om hur metabola sjukdomar som t.ex. cancer fungerar.
Mitt egna praktexempel på ren dumhet är när jag var inbjuden till ett symposium, Diabetes Innovation, som det statliga organet Vinnova anordnade. Då råkade jag hamna jämte en av våra främsta forskare på hjärt -kärlsjukdomar på lunchen. Då visste han inte vem jag var eftersom jag skulle hålla mitt föredrag allra sist. Inbjudna var framstående forskare från Sverige , USA, Kina, med flera andra länder. Alla dessa forskare representerade och var avlönade av olika läkemedelsföretag eller pillermaffian som jag kallar dom.
Min bordsgranne, hjärt -kärlforskaren under lunchen, berättade att ha lyckats undvika statiner (kolesterolsänkande piller) ända fram tills nu då han fyllde 40 år. Nu så hade han börjat äta pillren som förebyggande inför en eventuell framtida hjärt -kärlsjukdom.
Jag baxnade men sade ingenting då. Han skulle få veta vad jag anser när han lyssnar på mitt föredrag.
Denne forskare hade en öppen förvånad mun under hela mitt föredrag liksom alla de övriga forskarna. Jag vet att jag tänkte då; Hur dumma i huvudet är dessa våra främsta forskare egentligen? Men faktum är att de vet bara vad deras arbetsgivare, Pillerindustrin, vill att de ska veta. Jag var ju förstås den ende som pratade om de läkande egenskaper som finns i den ketogena LCHF-kosten.
 Sven-Erik Nordin

CANCERINDUSTRIN PRESENTERAR SIG

Med söndagens DN (170521) följde en påkostad bilaga från Radiumhemmets forskningsfonder. Efter att ha läst igenom denna publikation inser jag, att jag själv är en förolämpning mot vetenskapen. Det framgår också med all önskvärd tydlighet, att cancer är något som försörjer en oerhörd mängd människor – forskare och anställda inom läkemedelsbranschen, och förstås läkare. Det ena mer avancerade forskningsupplägget efter det andra presenteras här, och huvudrubriken på första sidan är ”CANCERFORSKNING RÄDDAR LIV – hjälp oss bota fler”.

Skriften är full av tjusiga uttryck som ”behandlingsutveckling”, ”identifiera nya biomarkörer”, ”nollvision för barncancer”, ”brett anslag för att besegra cancer”, ”individanpassade cancerbehandlingar”, ”cancerbehandling kräver samarbete”, ”nya cancerterapier med patienten i fokus”, ”preventivt arbete och jämlik vård”…

Så vitt jag kan se är det endast ”RCC Stockholm-Gotland” som i någon mån intresserar sig för just prevention. Märkligt nog (och förstås glädjande) nämner man där också sambandet kost-cancer. Men när jag sedan upptäcker att den konferens i ämnet som anordnats har skett i samarbete med ”Dietisternas Riksförbund” så slocknar min entusiasm snabbt. Sveriges dietister har ju länge varit de som kraftfullast har motverkat övergången till en kost som skulle kunna förebygga både cancer och diabetes och andra sjukdomar. Glädjande nog tycks en viss anpassning till gedigen vetenskap börja ske bland de yngre inom detta skrå. Men fortfarande kan man läsa om dietister som förordar fettsnål (alltså kolhydratrik) kost för överviktiga och diabetiker. Fullkomligt hårresande!

I övrigt nämns alltså ingenting om kostens betydelse för sjukdomen cancer i denna påkostade annonsbilaga – som handlar just om cancer! Om jag berättar, att jag genom en ganska enkel kostomläggning och några tillskott i form av mineraler och vitaminer har botat min enligt läkarna ”obotliga” cancer, så är det förstås som att svära i kyrkan! Att något så enkelt och banalt som vår mat är en alldeles avgörande faktor även när det gäller cancer tycks inte finnas på forskarnas karta. I stället för att ens titta på enkla ”kostbehandlingar” (varav åtskilliga har funnits i hundra år eller mer) satsar man årligen ett stort antal miljarder på oerhört komplicerad och resurskrävande forskning och behandling. Man tycks också ha glömt Otto Warburgs upptäckter (Nobelpriset i medicin 1931) om cancercellers avvikande metabolism. Den amerikanske cancerforskaren Thomas Seyfried utgör dock ett undantag, då han byggt vidare på Warburgs arbete och på ett övertygande sätt visat, att orsaken till cancer inte PRIMÄRT är genetisk (Har skrivit boken ”Cancer as a Metabolic Disease”). Men cancer – med forskning och behandling – har blivit en formlig industri av megaformat, där gamla kunskaper inte tas till vara. Det är ett stort antal företag som tycks kämpa om marknadsandelar och försöker hitta nya (PATENTERBARA) behandlingsmodeller. I dag sägs det vara fler som försörjer sig på cancer än som dör av sjukdomen! Det verkar inte omöjligt att det faktiskt är så… Och vi cancerdrabbade är bara ett verktyg för dem som försörjer sig på verksamheten!

Läs gärna också här: http://www.svaradoktorn.se/426070622

Mina kommentarer!

Min förhoppning är att du som drabbats eller riskerar att drabbas av olika metabola sjukdomar, varav cancer kanske är den värsta av alla, ska få upp ögonen för vad som pågår inom forskarvärlden och pillerindustrin. Det finns ingen forskning alls om hur den ketogena kosten kan läka och förebygga metabola sjukdomar som t.ex. cancer. Det är pillerindustrin som bestämmer vem som ska få anslag till forskning. Inte en krona läggs på att forska om ketogen kost kan hindra och läka cancer.

Anledningen är väldigt enkel, om det kom fram till allmänheten hur den ketogena kosten faktiskt kan förebygga och läka ut metabola sjukdomar så försvinner hela marknaden för pillerindustrin. Vår stat och sjukvård deltar i detta makabra spel.

Problemet för oss alla är den enkla skeptiska frågan, kan det det vara så enkelt? Ja det kan det!

Lycke den 3/7 -2017

Mats Lindgren

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan stärka upp ditt eget immunförsvar själv. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd och metabola sjukdomar. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.