Två bra videor om kolesterol!

januari 22, 2016 kl. 12:46 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Erfarenheter från min senaste föreläsning i onsdags, den 20/1, visar att medvetenheten om sockrets farlighet är bra. Däremot sitter det djupt förankrat med fettskräcken och att det är högt kolesterol som orsakar hjärt -kärlsjukdomar. Myten om att vårt kolesterol skulle vara farligt lever kvar. Den allra största bluffen, alla kategorier, från läkemedelsföretagen är att kolesterol skulle vara farligt. Det innebär att även naturligt fett som smör skulle vara farligt.

Detta är naturligtvis inte sant. Om det skulle vara sant så skulle det finnas bot för t.ex. hjärt -kärlsjukdomar men det finns det inte. Man kan bara lindra symptomen inte orsakerna.

Att våra statliga naiva myndigheter och politiker går på denna bluff från läkemedelsindustrin är en av vår tids stora tragedier. Miljoner människor får lida helt i onödan genom att vi prackas på farliga kemiska substanser som statiner. Dessa tabletter skadar immunförsvaret och orsakar sjukdomar, inte tvärtom.

Arg kvinna!

En person kom fram till mig efter föreläsningen och berättade att hon varit allvarligt sjuk i femtio år. De sista sju månaderna har hon varit frisk förklarade hon. Vad hade hon gjort? Ja, gått över till LCHF-kost. Hon var inte glad över sjukvårdens insatser på hennes hälsa. Hon var tvärtom tvärförbannad och menade att hon blivit bestulen på friska år på grund av sjukvårdens och läkarnas okunskap. Jag kan bara hålla med henne.

Istället handlar det om att vi borde äta mycket mer naturligt fett som smör, kokosfett, olivolja och mycket mindre kolhydrater och sockerarter av alla de slag. Den typen av mat stärker immunförsvaret  så att vi kan försvara oss mot inflammatoriska tillstånd som annars uppstår.

Jag har publicerat två stycken videor om kolesterol nedan som jag tycker är sevärda. Faktum är att om du inte anser att du har tid att titta på dessa videor så är det egentligen så att du köper dig levnadstid, frisk sådan, genom att ta till dig innehållet i dessa videor.

Dags för ett friskare liv?

Ditt konkreta alternativ till ett friskare liv kan exempelvis vara att läsa min bok ”Frisk av mat”! Jag har försökt, på ett enkelt sätt, beskriva mina erfarenheter av att bli frisk av mat från svåra inflammatoriska sjukdomar/tillstånd som jag haft. Du får, med hjälp av boken, en förklaringsmodell som fungerar och en röd tråd att följa. Här finns även massor av recept och veckomenyer. Du får konkreta tips och hjälp som fungerar. Idag har många tusen skaffat sig ett friskare liv med hjälp av boken ”Frisk av mat”! Fyll i namn och adress i formuläret nedan så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Boken finns även i engelsk version liksom i tysk version, ”Gesund durch die richtige ernährung”. Den svenska och engelska boken, ”Health through Food”, kan du beställa direkt av mig och kostar 195 kronor per styck inklusive frakt och porto! Kanske ditt livs bästa investering? Boken ”Frisk av mat” och Mats LCHF-utbildning är en kraftfull kombination och kostar tillsammans 394 kronor.

IMG_0040

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.