Hjärtlöst av sjukvården!

oktober 5, 2017 kl. 7:26 e m | Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

  

Jag skulle med all säkerhet varit död idag om jag följt sjukvårdens kostråd och behandlingar. Det har snart gått nio år sedan jag lade om min kost till ketogen LCHF-kost. Trots alla varningar från läkare och diabetessköterskor så är jag idag fri från diabetes typ 2, jag har ingen kärlkramp längre, min prostatainflammation är läkt sedan många år, den kroniska bronkiten slapp jag för fem år sedan och min artros och reumatiska värk är också puts väck sedan många år. Därmed behöver jag inga piller och sprutor. Min riktiga medicin är naturlig mat som stimulerar mitt immunförsvar istället för att inflammera min kropp. Det kallar jag ett riktigt läkemedel.

Vad har hänt under nio år?

Under dessa nio år som jag hållit mig frisk med ketogen LCHF-kost så har det inte hänt ett smack hos sjukvården. Ovanstående broschyrer från Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg och Alingsås lasarett visar att sjukvård och läkare inte har lärt sig ett skvatt.

Man rekommenderar att äta enligt Tallriksmodell som ju innehåller upp till 60 procent kolhydrater på tallriken. Ingen diabetiker eller hjärtsjuk person blir friskare med den typen av kost. Man varnar för mättat fett och jämför smör med margarin och bakverk. Jag blir allvarligt oroad av denna okunskap. Margarin är ju en kemiprodukt och så långt ifrån naturligt smör som man kan komma. Bakverk innehåller ju massor av socker liksom spannmål som ju också är späckad med kolhydrater.

Sjukvården vet inte att naturligt fett som smör, olivolja, kokosfett, avokado m.m. är den bästa stimulansen för immunförsvaret. Istället rekommenderas olika sorters hjärtmediciner som inte stärker immunförsvaret utan istället stjälper det. Jag vill faktiskt varna för att besöka sjukvården om du är hjärtsjuk. Risken är att du blir medicinberoende för resten av livet och med en rejäl livskvalitéförsämring.

Vad gör du om din guldfisk blir sjuk?

Tar du upp guldfisken ur vattnet och försöker bota den eller byter du helt enkelt vatten? Svaret på den frågan är given. Du byter förstås vatten i guldfiskskålen. Det handlar om att förändra miljön så att den blir friskare för guldfisken. När det gäller människor tänker vi inte på samma sätt. Vi förändrar inte miljön så att mage och tarmar fungerar på ett bättre sätt. Vi tillsätter vi kemiska piller istället för att göra en miljöförändring.

Med miljöförändring menas att kost och näring som intas verkar stimulerande på immunförsvaret och motverkar inflammatoriska tillstånd i blodbanorna som ju är grunden för alla metabola sjukdomar. Sjukvården och läkarna har inte fattat detta alls. De har fastnat i ett pillerberoende från en FASS-katalog eftersom de inte har något annat vettigt att erbjuda. Det saknas kunskap i sjukvården om hur metabola sjukdomar som t.ex. hjärt -kärlsjukdomar uppstår. Vidare saknar de också kunskap om hur dessa sjukdomar kan botas. Kunskapen finns idag men sjukvården och läkarna verkar inte intresserade.

Ny koststudie från Chalmers och Sahlgrenska!

Mätning av biomarkörer i kosten!

Denna nya studie visar enligt forskarna ovan att mättat fett som smör är farligt och att Livsmedelsverkets kostråd är de bästa för att t.ex. undvika diabetes. Man konstaterar också i studien att kosten verkligen påverkar risken att få diabetes typ 2. Detta menar man är första gången som detta påvisas i en studie. Bästa forskare, vi har vetat i över 100 år att fel kost påverkar diabetes. Innan insulinet kom på tjugo-talet så var en fet lågkolhydratkost enda sättet för en diabetiker typ 2 att överleva. Men då kallades sjukdomen sockersjuka vilket ju är dess rätta namn. Jag försökte titta närmare på studien men när jag upptäckte att deras biomarkör för mättat fett var margarin som senare blev smör i texten så tappade jag lusten. Okunskap är ordet för dagen.

Ta hjälp av boken Frisk av mat!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

 

 

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Suck! Utan sjuka kan ju vår fina kroniska sjukvård och tablettindustri bli arbetslös.

    Gilla

  2. Din bok är jättebra!

    Gillad av 1 person

  3. Hej Mats
    Full fart på mitt cyklande här nere
    på Mallorca.
    Följer lite vad som skrivs på diverse
    bloggar och såg detta som kan passa
    in i ovan text angående vården.

    http://www.lifezone.se/halsa-sjukdom/46560/

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.