Sponsrad statin-studie av Astra Zeneca!

april 3, 2016 kl. 10:36 f m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

 

DSC04400

Idag bemöter jag ännu en studie publicerad i Dagens Medicin om statiner och kolesterolsänkande medicin. Studien är sponsrad av Astra Zeneca som säljer kolesterolsänkande medicin. Resultatet av studien är försåtligt och kommentarerna efteråt påminner lite om tobaksindustrins försvar av rökning en gång i tiden.

Vad man vill med denna studie är att människor ska börja äta kolesterolsänkande medicin i förebyggande syfte.

Stackars läkare som matas med dessa studier byggda kring ”falsk statistik”. Uffe Ravnskov, författare till Kolesterolmyten, säger i en kommentar;

”I studien var skillnaden i totalmortalitet endast 0.3 %; en skillnad som inte ens var statistisk säker.. Man måste således behandla 333 individer i 5.6 år för att rädda ett liv. Man kan också säga, att man i genomsnitt förlänger livet för varje deltagare med ungefär 6 dagar.. Detta får vägas mot de många allvarliga biverkningar, som är betydligt vanligare än vad som redovisas i de industrisponsrade experimenten”.

images Statiner

Nummer 1!

För det första är inte högt kolesterol farligt eftersom kolesterol är en viktig byggsten i vårt immunförsvar. Att definiera högt kolesterol som orsaken till hjärt -kärlsjukdomar, som sjukvården gör, är helt felaktigt. Det förhåller sig precis tvärtom att kolesterol som produceras i alla celler i kroppen och av levern istället skyddar mot hjärt -kärlsjukdomar. Jag anser att det är rentav kriminellt av läkare att skriva ut kolesterolsänkande medicin som Crestor, Simvastatin och ovanstående Lipitor mot hjärt -kärlsjukdom.

Om nu kolesterol är en så viktig del av immunförsvaret som jag påstår så är ju sjukvårdens behandling med statiner rentav sjukdomsframkallande. Idag finns där tusentals bevis på att statiner istället skapar sjukdomar och biverkningar istället för att läka dom. Man kan fråga sig hur vi kan acceptera en sådan sjukvård.

Sjukvården definition av problemet med hjärt -kärlsjukdomar är att fett är orsaken till dessa. Alltså försöker man sänka nivåerna på det naturliga fett som finns i kroppen. Jag hävdar med en dåres envishet att det är inflammation i blodkärlen som är orsaken, inte fettet. Jag har nu skrivit i snart sju år om hur våra blodkärl karamelliseras av för mycket sockerarter i kosten som inte kan upptas som energi av våra celler. Jag har sålt över 5000 böcker ”Frisk av mat” och där ingen bokköpare kommit tillbaka och klagat på att min metod inte fungerar.

images

Nummer 2!

Det sorgliga för oss patienter är att sjukvården låtit sig köpas av läkemedelsindustrin som ju inte vill att vi ska bli helt friska eftersom vi då inte köper deras mediciner. Sanningen är att sjukvården, trots alla sina resurser inte kan bota en enda metabol sjukdom där ju hjärt -kärlsjukdomar ingår. Vi skattebetalare spenderar ungefär 400 miljarder kronor på sjukvården varje år. En stor del av dessa 400 miljarder går rätt ner i fickorna på aktieägare i läkemedelsindustrin utan att folk blir friska.

Jag hävdar bestämt att en ketogen kost som LCHF stärker immunförsvaret i så hög grad att kroppen själv kan skydda sig mot metabola sjukdomar. Problemet är ju att många sjuka inte vågar gå emot åsikterna från de vita rockarna.

Nummer 3!

Finns där någon som tror att Astra Zeneca och Big Pharma skulle sponsra t.ex. en koststudie där man jämför LCHF-modell med Tallriksmodell på diabetes typ 2 patienter? Inte det, nej det gör inte jag heller. Faktum är att vår forskargrupp, som jag beskrivit tidigare, nu har fått nej 6 gånger i rad utan motivering på att genomföra ovanstående koststudie. De som har tackat nej är Diabetesfonden, Diabetes Wellness fonden, Hjärt & Lungfonden m.fl. Varför tackar man nej till en sådan koststudie kan man ju undra? Allmänintresset är ju formidabelt på att få veta ur kosten påverkar vår hälsa!

Faktum är att de flesta professorer och läkare i dessa fonder är sponsrade i någon grad av läkemedelsindustrin. Att genomföra en dylik koststudie skulle såga av grenen som dessa professorer och läkare sitter på. Anledningen är ju att vi redan vet med hjälp av erfarenhet och anekdoter att den ketogena kosten LCHF är långt överlägsen alla behandlingsformer som man kan få av sjukvården idag.

Vill du lära dig mer?

IMG_0040

Hjälp dig själv till ett starkt immunförsvar! Du får en röd tråd att följa och en fungerande förklaringsmodell genom min bok ”Frisk av mat” och Mats LCHF-utbildning. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

 

 

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej Mats!
    Statiner en fruktansvärd medicin/gift. 2004 gjorde jag akut bypass helt oväntad, visste inte att det var så illa. Då fick jag utskrivet bl.a. statiner som jag åt ca 2-3 år till slut kunde jag inte lyfta min golfklubbor, svag i kroppen, orkade inte gå m.m.
    Det var en fruktansvärd period av biverkningar!! Kolesterol är ju naturligt i kroppen, en del har högt och en del lågt och jag tror inte skall exprimentera med kroppen med hjälp av mediciner. Bara jag hör ordet statiner ser jag RÖTT!!
    Varför kan inte läkarna erkänna att denna medicin inte behövs, tror att vad som helts kan hända i kroppen om man äter denna ”medicin” = gift!

    Bästa hälsningar
    Gertrud Lind berg

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.