Gastric by pass-opererad visste inget om LCHF.

maj 5, 2016 kl. 3:41 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , ,

images

Vi har nyss träffat några av våra nya grannar. Vi bor numera utanför Kungälv på landet långt borta från centrala Göteborg. En av grannarna har gjort en gastric by pass operation. Alltså man har kopplat bort, eller förbi kanske man kan säga, delar av magsäcken. Det var lite drygt ett år sedan han gjorde sin operation och han påstår att han mår bra för tillfället. Tidigare vägde han 150 kilo och nu väger han cirka 95 kilo.

Min granne menar att han gjort precis allt vad man kan tänka sig i många år för att komma tillrätta med sina viktproblem utan att lyckas. Han hatar pulverdieter eftersom det är sådant som erbjuds via sjukvården. – Har du hört talas om LCHF, frågade jag? Jo det hade han men aldrig prövat den kosten. Det är inget som sjukvården tillhandahåller menade han.

– Har du fått några kostråd av sjukvården efter din Gastric by pass-operation, undrade jag? Nej, det hade han inte fått utan han skulle äta äta mindre portioner och oftare var rådet. Ingen speciell diet. Min granne är dock medveten om att han kan få besvär längre fram i tiden av sin operation av magsäcken men han har inte sett något annat alternativ. Hans enda besvär just nu, tycker han, är att han måste gå upp och äta på natten, varje natt.

Mina kommentarer!

Det är ett sorgligt kapitel att inte sjukvården känner till kostbehandling med ketogen kost, LCHF. Det är en kost som stärker immunförsvaret och de allra flesta går ner i vikt utan att tvingas till pulverdieter. Med LCHF blir man mätt på mindre portioner och man blir av med sockersuget. Att skära bort delar av kroppen eller koppla förbi tarmar och magsäck är en slags medeltida sjukvård som vi borde ha kommit förbi för länge sedan.

Vad händer om några år med min granne? Hur fungerar hans kropp? Kanske har han blivit lika stor igen, som många andra blivit,  denna gång utan fungerande mag och tarmsystem.

Efter intressant läsning i i danske läkaren Peter Götzsches bok ”Dödliga mediciner och organiserad brottslighet” förstår man hur korrumperad sjukvården och läkemedelsvärlden är. Alternativa metoder till tabletter, sprutor och kniven göre sig icke besvär för tablettfabrikanterna har monopol på läkemedel och vår egen skattefinansierade sjukvård är delaktig i detta monopol. Märkligt nog förekommer nästan inga stämningar för felbehandlingar här i Norden jämfört med USA, enligt Götzsche. Det blir förhoppningsvis ändring på det framöver.

Glädje!

Mika berättar;

På ca 15 veckor med lchf så har min Ulcerös kolit blivit så mycket bättre att min läkare inte trodde sina ögon idag.
Hans ord var bara att vad du än gör så fortsätt med det för det fungerar…
På kuppen så har jag också förlorat närmare 30 kg 😀😀😀

Rätt kost botar inflammationen 😀

Mika berättar att han fått inspiration genom att läsa min bok ”Frisk av mat”!

Hjälp dig själv till ett starkt immunförsvar!

Du får en röd tråd att följa och en fungerande förklaringsmodell genom min bok ”Frisk av mat” och Mats LCHF-utbildning. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor samma som levereras med LCHF matkasse. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

DSC04400

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Sjukvården vårdar sjukdomarna istället för patienterna – eller ?

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.