Macchiarini är inget jämfört med statinbluffen!

september 7, 2016 kl. 10:35 f m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

2016-07-07 10.20.55

Lars skriver till Fet Hälsa;

Efter 3 år är jag och min familj mycket friskare iom denna kost. Frun gick ned till 65 kg, jag blev efter 35 år av med aknen, hemorrojderna försvann, symptomen av pälsallergin nästan obefintlig. Jag hade konstiga ”blixtar” i huvudet i en allt ökande grad som tack och lov är helt borta. Ingen aning vad det var men otrevligt som tusan var det.
Lusten och känslan till träning har ökat väsentligt….. Och man blir ta mig fan mer intelligent.

Och Mats, läkarna kommer inte att lyssna på dig förrän antalet lchf-are blir så många att de tvingas därtill. Då kommer de dock ändå säga ”vad var det vi sa”.
Sen att man i USA förbjuder att ge barn under 2 år socker är gulligt, tycker de. Precis som bröstmjölk är nyttigt för bebisar men rena döden senare i livet pga det mättade fettet.
Snacka om fett rubbad arbetskår…. Man kanske skulle göra samma sak inom en annan yrkeskår? Nu är det inte endast läkarna som ska stå där med skammen, de statliga verken bör fästas vid samma påle. Med skämsmössa på.

Visst har du helt rätt Lars! Faktum är att läkare kan fortsätta kalla sig läkare ända fram till pensionen utan att ha behövt öppna en enda bok efter läkarexamen. Men det finns också läkare som vill lära sig mer och är nyfikna på varför LCHF-kosten påverkar hälsan på ett så positivt sätt.

Jag vet att ett antal läkare följer Fet Hälsa-bloggen och jag själv hjälper några med kostråd. Betänk att läkarutbildningen nästan inte alls tar upp kosten som en faktor för sjukdomar respektive ohälsa. En läkarkandidat berättade för mig att de haft två föreläsningar på läkarutbildningen om kost och hälsa. En på förmiddagen och en på eftermiddagen samma dag. Då fick de t.ex. lära sig att mättat fett var farligt. Heltokigt alltså.

Eftersom kosten inte är en faktor för läkare har de endast kemiska preparat och kniven att tillgå. Därmed lämnas den viktigaste komponenten för att bota metabola sjukdomar därhän, nämligen hur man stärker immunförsvaret. Där spelar kosten en helt avgörande roll hur man stärker respektive skadar immunförsvaret. Ett skadat immunförsvar kan inte försvara oss mot inflammatoriska tillstånd som uppstår av för mycket kolhydrater och för lite naturligt fett i maten.

images

Den stora bluffen!

Den helt avgörande sjukvårdsbluffen är att naturligt fett som t.ex. smör och det kroppsegna kolesterolet skulle vara farligt och orsaka bl.a. hjärt -kärlsjukdomar. Istället förhåller det sig precis tvärtom. Kolesterol ingår som en viktig komponent i immunförsvaret och när man tvingar ner kolesterolet på kemisk väg, med statiner, så förstör man alltså funktionen i kolesterolet. Därmed blir immunförsvaret skadat och patienter tvingas till att äta olika slags tabletter livet ut. Visst är det sjukt.

Tyvärr vågar inte människor säga emot dessa läkare som skriver ut kolesterolsänkande tabletter på löpande band. Många läkare säger till hjärt -kärlpatienter att de måste äta t.ex. simvastatin livet ut. En kriminell handling enligt mitt förmenande.

Även andra kemiska tabletter som t.ex. blodförtunnande finns ju bara av den anledningen att läkare inte fattat hur kroppen fungerar. Det är inte fett som skapar förträngningar utan inflammation. Med en riktig ketogen kost LCHF så bildas inga förträngningar.

Rädda en person i taget!

Inget av vad jag skriver hamnar i vanliga media trots att jag under sju år skickat in hundratals artiklar. Här på Fet Hälsa-bloggen kan jag dock hjälpa människor som vågar utmana läkarna.

Så Macchiarono-skandalen är bara en droppe i havet jämfört med vad som pågår varje dag på vårdcentraler där läkare skriver ut recept på tabletter som gör folk ännu sjukare.

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Läs min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor samma som levereras med LCHF matkasse. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

IMG_0040

 

 

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej Mats.
    Jag älskar att läsa dina inlägg.
    Vi är ju många nu som mår bra tack vare att vi gjorde tvärt emot vad läkare och diabetessköterskan sade.
    Jag är överlycklig att jag själv tog tag i detta med kosten efter jag hade skickat efter din bok och även läst en massa andra först då vågade jag äta enligt LCHF.
    Året var 2012 i oktober jag började äta rätt.
    Och fick mitt besked 1999 att jag hade diabetes 2..
    Jag är så nöjd att jag började.
    Tack än en gång.
    Mvh Bo

    Gilla

  2. eva-marita-rhedin@hotmail.com

    Skickat från min Samsung-enhet

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.