Kost mot cancer!

december 1, 2017 kl. 9:35 f m | Publicerat i Okategoriserade | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Idag ska jag skriva lite om en speciell kostmetod som fungerar mot cancer och även mot andra metabola sjukdomar. Jag är själv mitt inne i denna metod just nu och jag mår riktigt bra. Tidigare har jag sjunkit tillbaka något i min kosthållning och tillåtit mig att äta mer kolhydrater. Så händer för dom flesta som äter ketogen LCHF-kost och då är det skönt att ha en metod där man snabbt är tillbaka uppe på banan igen.

 

Det handlar om att man utesluter alla kolhydrater under minst 48 timmar och istället äter mycket naturligt fett. Själv äter jag då minst 3-4 ägg och 40-50 gram smör till varje måltid. Om jag blir sugen mellan måltiderna så gör jag små ostbollar med smör som får fungera som snacks. Denna metod läker inflammatoriska tillstånd i kroppen och stärker immunförsvaret. Man kan kalla metoden för immunologiskt läkemedel fast här handlar det om mat och inte kemiska tabletter. Meningen är att du ska hålla dig mätt också så brassa på med ägg och smör så mycket du vill.

Snabb behandling mot cancer!

I nästa vecka ska jag träffa en kvinna med cancer och hennes man. Denna kvinna är förtvivlad och jag kommer förstås göra allt för att hon ska anamma min metod ovan. Meningen är att svälta ut cancercellerna med min smör och ägg-metod. Kvinnan har blivit erbjuden ett nytt immunologiskt läkemedel som grundas på tänket att stärka immunförsvaret. Det låter ju bättre än alla de andra cancerbehandlingarna från sjukvårdens sida som istället bryter ner immunförsvaret på cancerpatienterna.

Min metod med snabbläkning av immunförsvaret är väldigt jobbig eftersom man likt en rökare som slutar röka får abstinensproblem och ett jättesug efter kolhydrater/socker. Då gäller det att stå emot för allt vad man är värd för belöningen väntar runt hörnet. Om man är cancersjuk är det kanske lättare att motivera sig men det är inte alldeles självklart. Sockerdjävulen är stark.

Så är ser mitt förslag till kostdiet ut för kvinnan med cancer!

  • Minimum 48 timmar per vecka; 40-50 gram smör och 3-4 ägg, stekta eller kokta, till varje måltid. Däremellan ostsnacks med inrullat smör.
  • Resterande veckodagar äter kvinnan en strikt ketogen LCHF-kost som grundas på högst 5 gram kolhydrater per 100 gram livsmedel, 60-80 gram naturligt fett per 100 gram livsmedel och resterande protein. Dock ska kvinnan undvika alla mjölkprodukter förutom smör och ost.

Ovanstående kostdiet ska kvinnan med cancer äta tills proverna visar 0 i värde för cancer. Därefter kan kvinnan, likt mig själv, stärka sitt immunförsvar med smör o ägg-metoden med jämna mellanrum.

Något för läkarna att lära ut?

Varje person som besöker sjukhus och misstänker cancer eller annan metabol sjukdom borde få min smör och ägg-metod på papper av sin läkare. Metoden har bevisligen hjälpt enormt många personer att få bukt med svårläkta metabola sjukdomstillstånd inklusive cancer. Metoden har också hjälpt mig själv otaliga gånger under årens lopp mot mina metabola besvär.

Nu tror ju sjukvården och läkarna att t.ex. smör orsakar metabola sjukdomar istället för att stimulera läkningsprocessen. Inte undra på att de inte kan bota en enda metabol sjukdom!

Om du överväger att ge bort min bok Frisk av Mat som julklapp till någon du tycker om så är det dags att beställa nu. Du kan beställa nedan.

Boken Frisk av mat, ett kraftfullt hjälpmedel!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

 

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. har en fråga angående artros. Kan maten göra nytta där.Tack /annelie

    Gilla

    • Hej Annelie1
      Jag har under årens lopp sett många som fått hjälp mot både artros och reumatisk värk med hjälp av LCHF-kost. Jag har själv haft jobbig värk under många år av mitt liv så visst hjälper kosten.
      Hälsningar Mats

      Gilla

  2. Här på Sven Erik Nordins sida ”Svara doktorn” får man ytterligare uppslag till alternativa ämnen man kan prova för att besegra cancer..

    http://www.svaradoktorn.se/426070622#page-comments

    ”Min egen metod

    Sedan jag själv fått min cancerdiagnos och hunnit läsa in mig på ämnet bestämde jag mig ganska snart för att avstå från skolmedicinens vidare ingrepp (efter ett första, mindre operativt ingrepp). Min ”behandling” har bestått av en närmast ketogen diet, med ett flertal vitaminer och kosttillskott.”

    mLCHFh B-) .

    Gilla

  3. […] Jag hoppas att hon orkar i morgon för hon avbokade mig senast när vi skulle träffas. Då skrev jag följande, ”Kost mot cancer”. […]

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.