En enkel orsak till metabola sjukdomar!

juni 3, 2018 kl. 11:14 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Vi begåvas ständigt med information om nya diagnoser som alla verkar vara metabola sjukdomar eller egentligen inflammatoriska tillstånd i blodbanorna. Läkarna och forskarna konstaterar att det rör sig om inflammationer i kroppen som inte läker sig. Alla dessa nya sjukdomar får av läkemedelsindustrin ett nytt piller som ska lindra men som inte angriper orsaker eller har någon läkande effekt.

Ska vi gå på piller allihopa tills vi dör eller finns det alternativ?

Jag menar att det finns en enkel orsak till att vi utvecklar metabola sjukdomar eller som jag vill kalla det inflammatoriska tillstånd i blodbanorna! Våra blodbanor blir karamelliserade av ett överskott av blodsocker. Detta leder till inflammation eftersom bakterier äter hål på blodväggarna. Det bildas då sår som immunförsvaret inte förmår läka. Inflammationen blir då ”kronisk” och doktorn säger till dig att du måste äta piller livet ut. Läkarna har sensationellt dålig kunskap om hur metabola sjukdomar får sin näring.

Alternativet till kemiska tabletter livet ut är att ändra på kosten. Det är så enkelt att om du äter inflammationshämmande och immunstärkande kost så blir det inget överskott av blodsocker som karamelliserar blodbanorna. Håll venerna rena är en enkel devis och det gör man med ketogen LCHF-kost inte med kemiska piller. Sjukvården, som har blivit en försäljningsorganisation till pillerindustrin, erbjuder piller och åter piller som möjligen bara lindrar för stunden.

Så med sjukvårdens och läkarnas metod äter du blodförtunnande och blodtrycksänkande piller livet ut. Om du inte ändrar din livsstil med ny immunstärkande kost så tvingas du äta dessa piller. Med ketogen kost svälter bakterierna ihjäl som tidigare ätit hål på dina blodväggar. Då bildas inga sår, inget var, inga blodklumpar, inga sårrester som följer med i blodflödet. Därmed behövs heller inga piller. Blodflödet blir bra och hjärtat kan arbeta normalt.

Jag har jobbat med dessa frågor i 9,5 år. Jag är helt säker på min sak. Jag har själv blivit frisk av mat, inte av piller som jag konsumerade tidigare. Jag känner till tusentals andra som gjort liknande hälsoresor som jag själv. Jag har inte längre kärlkramp, diabetes, kronisk bronkit, reumatisk värk, eller prostatainflammation. Jag behöver inte längre glasögon.

Sjukvården och läkarna borde skämmas!

Läkarna borde skämmas för sin ytterligt dåliga kunskap om den kolhydratrika kostens påverkan på vårt immunförsvar. Om de hade skaffat sig mer kunskap så kunde de se att metabola sjukdomar som t.ex. cancer, hjärt -kärlsjukdomar och diabetes följer den hela tiden stigande kolhydratkonsumtionen liksom ett 40-tal andra inflammatoriska sjukdomar.

Läkarna kunde då ge information om hur mycket kosten egentligen betyder och anvisningar om hur man ska äta för att förbättra hälsan.

Jag gjorde för 9,5 år sedan tvärtemot läkarnas anvisningar och blev frisk utan piller. Sedan dess har jag ätit ketogen LCHF-kost. Jag vet av erfarenhet att jag måste vara väldigt strikt med kosten. Jag är fortfarande frisk och kontrollerar min metabolism med immunstärkande mat.

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 215 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 370 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com

Hemma hos är en ny tjänst som jag har. Jag kommer hem till dig och pratar kost eller så kommer du till mig. Vi lagar mat tillsammans och senare får du ett personligt kostprogram av mig. Förutsättningen är att du finns på rimligt avstånd från Lycke utanför Kungälv. Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com.

 

 

 

 

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.