#Friskavmat Myterna om kost och hälsa avslöjas!

mars 17, 2017 kl. 8:00 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Många myter!

Vill du veta vad som verkligen gäller i kostdebatten? Här kommer några myter om kost och hälsa att kläs av ordentligt efter mina åtta år på ketogen kost LCHF. Mina avslöjande av myter ligger på A nedan och Sjukvården, Livsmedelsverket, m.fl. ligger på myt B.

1. A. Du blir smal och stärker ditt immunförsvar med naturligt fett!

Myt B.  Du blir tjock och sjuk av naturligt fett. Du kan få hjärt -kärlsjukdomar m.m. av naturligt fett.

2. A. Du blir sjuk av för mycket socker och kolhydrater och kan få inflammatoriska/metabola sjukdomstillstånd i kroppen.

Myt B. Sjukvården, Livsmedelsverket anser att du håller dig frisk när du äter upp till 60 procent kolhydrater (socker) på tallriken (Tallriksmodellen).

3. A. Hjärnan behöver inte kolhydrater (socker) för att kunna fungera. Hjärnans celler kan lika gärna eller hellre hämta energi från förbränning av naturligt fett och protein.

Myt B. Läkare och sjukvård anser att hjärnans celler behöver och måste hämta energi från kolhydrater.

4. A. Kolesterolet i kroppen är enormt viktigt därför att det är ett kroppseget fett som stöder immunförsvaret. När du försöker minska kolesterolmängden i kroppen med tabletter försvagas immunförsvaret.

Myt. B. Läkare och sjukvård anser att kolesterol är farligt och orsakar hjärt -kärlsjukdomar bl.a. och ska ständigt hållas lågt. Nära en miljon svenskar äter kolesterolsänkande tabletter. 

Fundera gärna över varför vår sjukvård inte kan bota och läka en enda metabol sjukdom med alla sina resurser. De har har helt enkelt fel förklaringsmodell hur dessa sjukdomar uppstår. Sjukvården och läkarna får sina upplysningar från läkemedelsindustrin och de vill helst inte att det kommer fram att du kan bli frisk av mat.

Läs nästan tusen artiklar gratis!!

Ovanstående är bara några av de myter som förekommer kring kost och hälsa. Jag själv blev frisk och blev av med fem svåra metabola sjukdomar genom att göra tvärtemot sjukvårdens råd och behandlingar. Jag har skrivit om min egen och andras hälsoresa här på Fet Hälsa-bloggen under sju år. Det har blivit nästan tusen artiklar under dessa år. Du kan läsa hur mycket du vill eftersom mina sidor är gratis. Här, på bloggen, hittar du också kommentarer från många andra som gjort liknande hälsoresor som jag själv.

Jag har sammanställt mina och andras upplevelser i min bok ”Frisk av mat” som du kan beställa här på bloggen. Dessutom har jag en bra LCHF-utbildning som du också kan beställa nedan.

Ketogen kost stärker ditt immunförsvar.

Det är inte kosten som läker metabola sjukdomar utan en ketogen kost stärker ditt immunförsvar så att det får kraft att bekämpa och läka. Jag är helt säker på att du kan bli av med inflammatoriska/metabola sjukdomar om du väljer en konsekvent ketogen kost LCHF, lite kolhydrater och mycket naturligt fett i maten. Hur inflammatoriska tillstånd uppstår i kroppen kan du läsa om här på bloggen. Sök t.ex. på inflammation så kommer många artiklar upp.

Bli frisk av mat du också!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd och metabola sjukdomar. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.