#Friskavmat Dra upp huvudet ur sanden!

juni 19, 2017 kl. 12:02 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , , ,

 Ida och hennes mamma.

Jag blev uppmärksammad om läkarstuderande Ida Broströms kamp mot cancer. Hon är 37 år med man och två barn. Enligt någon artikel har hon börjat med ketogen kost vilket är kontroversiellt bland kollegorna. Ida märkte att smärtorna minskade med den ketogena kosten. Hon har nu rest till Kina för att genomgå ett program med kinesisk läkekonst. Idas cancer har spridit sig till skelettet och det är andra gången som cancern blossar upp. Hennes prognos ser inte särskilt ljus ut. Expressens artikel.

Dra upp huvudet ur sanden!

Det är dags att inse att vårt leverne och kosten har en mycket större betydelse än vad vi tror för vår hälsa. Det gäller att börja i tid, helst innan de metabola sjukdomarna börjar knacka på dörren. Dagens moderna kolhydratrika kost och brist på naturligt fett är inflammationsfrämjande och infekterande för kroppen. Prognosen är att en av två svenskar drabbas av cancer någon gång i livet. Idag drabbas var tredje svensk av cancer.

Jag har sett, i mitt arbete med bloggen, mina böcker och utbildningar, hur många förtvivlade börjar med ketogen kost alldeles försent. Många inser inte att en mångårig försockring av kroppen kan leda till en utveckling av metabola sjukdomar som inte går att stoppa. Kanske inte ens med en strikt ketogen kost.

Jag har även sett, under mina 8,5 år med kosthabilitering, hur tusentals människor läkt sina metabola sjukdomar, inklusive cancer, med ketogen kost. Så frågan återstår, när ska man börja med immunstärkande kost?

Jag kom i kontakt med miljardären Bengt Sjöberg som drabbades av lungcancer några månader efter sin pensionering. Han hade aldrig dragit ett bloss i hela sitt liv. Bengt reste världen runt för att leta alternativa behandlingar för sin cancer och så kom även vi i kontakt. Men Bengts cancer var rejält utvecklad redan innan han insåg hur sjuk han var. Det var försent att börja med ketogen LCHF-kost. Bengt skänkte två miljarder kronor till sin egen stiftelse Sjöberg-stiftelsen för forskning om alternativa metoder att bekämpa cancer. Enligt Bengt hade han aldrig varit sjuk innan han fick sitt cancerbesked. Som en tragikomisk anekdot berättade han för mig att han, i sin ungdom, höll lungcancer-patienter i handen på sjukhus innan de dog.

Kostkunskap redan i grundskolan!

Vi borde ha riktig kostkunskap redan i grundskolan som ett eget ämne. Om kunskapen om inflammationsdrivande och immunstärkande kost implementerades redan i grundskolan så hade vi idag inte haft en sjukvård i kris. Sjukvården och läkarna får sina kunskaper om metabola sjukdomar av pillerindustrin (kan inte skriva läkemedelsindustri). Denna industri skulle gå i konkurs om befolkningen skulle få sanningsenliga kunskaper om kostens påverkan på vår hälsa. Denna industri lever nämligen på att vi inte blir friska på riktigt. Sant är att ketogen LCHF-kost är ett riktigt läkemedel

Min bror dog i sömnen!

Jag fick en riktig depp när min bror dog i sömnen av en hjärtattack för en månad sedan. Det har fortfarande inte släppt. Han hade hjärt-kärlbesvär och diabetes typ 2 precis som jag själv haft. Han ville inte höra mitt tjat om kosten förrän tre dagar innan han dog. Då bad han om min hjälp. Han hann aldrig börja med sin kosthabilitering. Han sa alltid att läkarna vet bäst. Så han tog sina piller och fortsatte med den inflammatoriska kosten. Han hade precis börjat njuta av sin pensionärstillvaro när han dog.

Så mitt råd till dig är att dra upp huvudet ur sanden, nu!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan stärka upp ditt eget immunförsvar själv. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd och metabola sjukdomar. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.