Det slutade att göra ont!

januari 31, 2018 kl. 6:42 e m | Publicerat i Okategoriserade | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Hej Mats!

Gjorde ett uppehåll från LCHF i några veckor och åt vanlig mat , dvs mycket kolhydrater. Vad hände? Jo, ständig sötsugen, hungrig, blev sjuk och mycket ont i ett knä. Jag slutade med att äta vanlig mat och återgick till LCHF. Ganska snabbt försvann sötsuget och den ständiga hungern. Nu har det helt och hållet slutat göra ont i knäet. Tog några veckor.

Tänk om sjukvården och läkarna kunde åstadkomma detta, att det slutar göra ont!! Min vän på facebook skickade mig ovanstående meddelande idag. Hon blev väl kaxig för en period och trodde att hon kunde äta ”vanlig mat”! Jag har själv varit där och trott att jag tål mer kolhydrater/socker än vad jag gör. Men si det går inte. Immunförsvaret blir snabbt försvagat och det kan ta några månader att äta sig frisk igen med immunstärkande mat.

Jag menar att LCHF är vanlig mat på riktigt, en immunstärkande kost som vi alla borde äta. Det är den sprutfria vaccinering som de flesta av oss behöver.

Varför pratas det inte mer om immunstärkande kost?

När vi äter mat som är rik på naturligt fett och snål på kolhydrater så händer saker i kroppen. Immunförsvaret får mycket större kraft att försvara mot allehanda angrepp. I mitt förra sockerrika liv så kändes det som att jag hade ständiga förkylningar i kroppen, det tog aldrig slut. Nu har jag faktiskt inte varit förkyld med feber på 8 år förutom en liten släng av influensa en gång. Det är ett grandiost bevis för att ketogen kost stärker immunförsvaret. Dessutom har jag fått tillbaka synen och blivit frisk från 5 svåra metabola sjukdomar därutöver.

När jag en gång skrev till Fråga Doktorn och ville komma och förklara vad immunstärkande och inflammerande mat är för något så blev det helt nobben. En tittare hade bett doktorn i programmet förklara dessa båda faktorer men kunde inte göra så. Ingen har tagit upp frågan i programmet sedan dess. Jag själv har aldrig fått något svar trots påstötningar och inte ens ett tack för att jag skickade min bok till programledarna.

Läkare i allmänhet och sjukvården har noll koll på vad kosten betyder för immunförsvaret och möjligheten att mota metabola sjukdomar. Man vet heller inget om hur inflammerande mat kan förgifta kroppen och göra immunförsvaret kraftlöst. Läkare och sjukvård känner bara till vad det står i FASS-katalogen. Den katalogen skrivs och publiceras av företagen som tillverkar och säljer kemiska läkemedel. Vill dessa företag att du ska få veta hur du blir frisk av mat? Knappast! Då skulle pillerförsäljningen och intäkterna rasa.

Boken Frisk av mat, ett kraftfullt hjälpmedel!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 215 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 370 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

Hemma hos är en ny tjänst som jag har. Jag kommer hem till dig och pratar kost. Vi lagar mat tillsammans och senare får du ett personligt kostprogram av mig. Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com.

Dock får du bo inom rimligt avstånd till Göteborg med om nejd.

 

 

 

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.