Grannar som lagar mat åt varandra!

januari 18, 2018 kl. 12:19 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , ,

 

Två singelpensionärer som bor grannar med varandra var med när jag gjorde ”Hemma hos” nedslag hos en av dom. Den andre blev inbjuden av grannen. ”Hemma hos” går till så att jag åker ut och  lagar mat och pratar immunstärkande kost tillsammans med personer som vill förbättra sin hälsa.

Detta är en ny tjänst som jag har och som stimulerar mig mycket. Den ene singelpensionären har problem med för högt blodtryck och prostatainflammation och den andre med prostatacancer. Efter vårt samtal inser jag hur mycket lättare det är att förstå hur immunstärkande mat fungerar när vi pratar mun mot mun jämfört med enbart skrifter. Likaså är det lättare att inse hur och på vilket sätt inflammerande mat kan förgifta kroppen.

Dessutom är ju det så roligt att laga mat tillsammans. Dessa herrar har nu bestämt sig för att laga mat åt varandra varannan dag. De använder sig av mina 30 middagsrecept plus frukost och lunch-menyer som finns i Mats LCHF-utbildning. Det är ju en utmärkt idé, om man är singel, att laga mat åt varandra. Dessutom kan man ju sporra och peppa varandra när det tar emot lite. En av dom har också min bok Frisk av mat som just nu läses av grannen.

Om man vill göra en satsning med att äta immunstärkande mat så är det så mycket enklare om man är två. Prata med din granne, ni kanske kan göra något liknande som det jag skriver om idag.

Hur stor är chansen till förbättrad hälsa för singlarna?

Jag menar att det är minst 90 procents chans för dessa båda singelpensionärer, som är grannar med varandra, att få stora hälsovinster med immunstärkande mat. Särskilt som de kan stötta och peppa varandra varje dag. Målet är ju förstås att bägge ska kunna fasa ut sina piller mot immunstärkande mat efterhand som immunförsvaret blir starkare på dom. Bägge verkar tävlingsinriktade så det kan bli en tävling om vem som får flest hälsovinster.

Båda grannarna är mycket skeptiska mot sjukvården och deras pillerfixering. En av dom har ätit statiner (kolesterolsänkande piller)  i närmare 20 år. Den gången när han fick sina statinpiller första gången sade läkaren att han skulle äta pillren livet ut. Jag berättade för honom att kolesterolet är immunförsvarets bästa vän och får inte mixtras med kemiska piller. Det är fruktansvärda biverkningar med statiner som leder till sjukdomsbesvär. Jag sade att han skulle sluta med statinerna med en gång men det vågar han inte. Däremot ska han fasa ut dom efterhand som han mår bättre av den immunstärkande kosten.

Hemma hos!

Om du är intresserad av min hemma-hos-tjänst så kontakta mig på mail, lindgren.mats8@gmail.com Tjänsten går till så att jag åker ut och pratar kost med dig och vi lagar mat tillsammans om du vill. Du får ett personligt kostprogram av mig utifrån våra samtal. Kravet är att du bor inom rimliga avstånd runt Göteborg med omnejd.

Boken Frisk av mat, ett kraftfullt hjälpmedel!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.