Är sjukvården bara en lakej?

juni 18, 2015 kl. 11:07 f m | Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

images

Jag kan konstatera efter 6,5 år av strikt LCHF-kost att jag inte blivit ännu sjukare som läkarna varnade mig för en gången. De påstod att jag skulle dö en för tidig död i någon hjärtsjukdom av den feta delen i LCHF och att jag fick för lite energi till hjärnan genom brist på kolhydrater. Anledningen var förstås att jag hade diabetes typ 2 och kärlkramp plus en rad andra ”kroniska” inflammationer i kroppen.

Istället har jag blivit helt frisk från alla mina tidigare besvär och inga mediciner äter jag alls. Jag gjorde tvärtemot sjukvårdens ordinationer! Man kan verkligen fråga sig hur mycket sjukvården och läkarna vet? Har de någon kunskap överhuvudtaget angående metabola sjukdomar (inflammatoriska tillstånd)?

Svaret är nej, om du frågar mig! Det är bättre att köpa en bok om LCHF och om hur kosten kan hjälpa dig att stärka immunförsvaret som därmed kan försvara dig. I sjukvårdens behandlingar finns inget om att stärka immunförsvaret utan snarare att försämra det med piller sprutor och antibiotika!

Behöver inte öppna en enda bok efter läkarexamen!

En läkare som tagit sin läkarexamen 1977 behöver inte öppna en enda bok fram tills idag juni 2015. Han/hon kan fortfarande vara läkare idag utan några som helst krav på vidareutbildning. En läkare har mellan 1-6 dagars kost/näringslära i sin utbildning. Om det är som jag tror att 80 procent av våra metabola(inflammatoriska) sjukdomar är kostrelaterade så är vi verkligen illa ute. Läkarnas minimala kostutbildning liknar givetvis Livsmedelsverkets ovetenskapliga kostråd.

Det är dags för läkare och experter från Livsmedelsverk och liknande att kliva ner från sina höga hästar. Det är delvis vårt eget fel att vi placerar t.ex. läkare på piedestaler. Vi har tillåtit detta genom att det är bekvämt att låta andra människor tänka åt oss. Låt oss ändra på det!

Mimages

Skattefinansierad sjukvård styrs av pillerindustrin!

Ingen verklig ny forskning kommer till stånd därför att den inte kan inordnas under begreppet vetenskap och beprövad erfarenhet. Av den enkla anledningen att det då inte är ny forskning. Därför sker det inte någon ny forskning eller pågår riktiga koststudier eftersom det inte faller under begreppet vetenskap och beprövad erfarenhet.

Idag styrs nästan all forskning av pillerindustrin med våra skattefinansierade myndigheters goda minne. Faktum är att man lyckats övertyga våra myndigheter, som ju ska se till medborgarnas bästa, att det måste förekomma mediciner av olika slag i sjukvårdens behandlingar. All annan behandling utan mediciner, piller och sprutor räknas som alternativbehandling i Sverige och är därför inte godkänd.

Hur har vi hamnat i denna situation? Hur kan våra folkvalda låta detta ske? Hur kan vi själva tillåta detta? Vi är ju tusentals människor som kan intyga att maten är min medicin och medicinen min mat som Hippokrates, läkekonstens fader, en gång deklarerade för över 2000 år sedan.

Läkarutbildningen finansieras till stor del av medicinindustrin. Medicinindustrins värsta farhågor är om vanligt folk skulle förstå och inse Hippokrates deklaration att maten är min medicin. Faktum är att piller och sprutor, idag, är en av de största orsakerna till för tidig död och sjukdom.

Öppna min bok ”Frisk av mat”!

Om du misstänker att du har en ”kronisk” inflammation i kroppen så kan du ta hjälp av min bok ”Frisk av mat”! Du kan naturligtvis tipsa någon vän också om boken om du misstänker att de har dessa besvär. Boken är en slags inspirationsbok med konkreta tips, veckomenyer, recept och anvisningar hur du ska använda maten för att bli frisk. Du får en förklaringsmodell och en röd tråd att följa som fungerar. Maila mig dina uppgifter till lindgren.mats@comhem.se eller till info@lchfmatkasse.se så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Boken kostar 195 kronor inkl. frakt. Du kan även beställa Mats LCHF-utbildning för 199 kr. på samma sätt.

IMG_0040

Trevlig Midsommar tillönskas all läsare av Fet Hälsa!

 

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. De ÄR lakejer! Gick till min gynekolog för att fråga om en naturlig och alternativ behandling jag har läst att många med min diagnos i andra länder har blivit hjälpta av. Han säger att det kommer inte fungera och att ”vi har ett antal personer som har koll på forskningen och dem lyssnar vi på” Jag frågade då om den alternativa behandlingen kunde vara farlig. Han sa nej och jag gick hem och avbröt min medicinering och började med det naturliga och idag mår jag bättre.

    Gilla

  2. Döm om min förvåning när jag läste på min morbrors pillerburk i helgen. Sackaros stod det som enda innehåll. Efter att ha följt ett antal LCHF bloggar vet man att sackaros är socker. Hur förvånad skulle han inte bli om man sa att ett paket strö/ bit socker skulle ge samma resultat.

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.