Äggfasta och boosta immunförsvaret!!

mars 17, 2016 kl. 4:06 e m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , ,

Idag presenterar jag ett mail från Åsa som ätit LCHF-kost i 10 år. Jag tycker att hon fångar det svåra i att hålla fast vid LCHF-kosten även när man mår toppen. Jag tror att det är lätt att det smyger in lite mer kolhydrater märkligt nog ju bättre vi mår. Dessutom finns det risk för att fettskrämdheten kommer tillbaka omedvetet. Vi måste bli uppmärksamma på våra betingade reflexer om ni kommer ihåg Pavlovs hundar. Att göra saker omedvetet och som en reflex är naturligt för oss men kan innebära en katastrof  för oss som är inflammationskänsliga. Åsa relaterar nedan till min serie artiklar om att nolla kolhydraterna. Den metoden visar ju sig fungera på de allra flesta tämligen omgående. Värken släpper och därmed de inflammatoriska tillstånden i kroppen. Pröva själv min enkla metod som lyder;

Hur-nyttigt-ar-agg  smr_124422494

Frukost – 3-4 kokta ägg, 50 gram smör och salt. Kaffe eller vatten som dryck.

Lunch –  3-4 kokta ägg, 50 gram smör och salt. Dryck vatten.

Middag – 3-4 kokta ägg, 50 gram smör och salt. Dryck vatten

Gör om proceduren nästa dag. Nolla kolhydraterna under minst 48 timmar. Jag garanterar att du mår mycket bättre. Denna metod kan man använda lite då och då för att boosta immunförsvaret. Efteråt går du tillbaka till vanlig LCHF-kost.

Hejsan
Har ätit LCHF i 10 år. Fast i början visste jag inte vad jag gjorde, hittade -Mamma äter inget vitt,på nätet och försökte följa hennes råd.

Kämpade på trots att jag fick massor av varningar av min omgivning, jag skulle bli dum i huvudet,mina kärl skulle täppas till av allt det farliga fettet osv. Fortsatte trots att jag var rädd ibland att jag åt fel, hade höga kolesterolvärden och ”min” läkare var så orolig för mina kolesterolvärden att hon absolut ville att jag skulle börja äta statiner på direkten.

Till saken hör att jag hade sökt mig till sjukvården av en helt annan orsak men allt doktorn pratade om var mitt kolesterolvärde. Men i och med att jag mådde toppen så fortsatte jag, utan statiner, sedan kom Annika Dahlqvist och då blev det ju lugnt 🙂 !
Vill gärna beställa din bok Frisk av mat ! har nu gjort tre dygn med äggfasta , och är förvånad av hur lätt det var ! Skulle aldrig vågat om jag inte ”hittat” dig, är nog fortfarande lite fettskrämd, men så bra som jag mår i dag (åt min vanliga frukost i morse) så är det nog inte sista gången för mig. Behövde det verkligen !! Har nog efter alla dessa år börjat fuska men LITE, men varje dag ! Jag klarar nu att fuska utan att falla tillbaka i mitt beroende,(trodde jag) det fattas 5-6 kilo till målvikt men det har jag struntat i då min hälsa är så bra ( har haft sur mage och magkatarr från 20 års åldern som försvann direkt när jag fattade att det var kolhydrater och inte fett och kryddad mat som gjorde mig sjuk, jag bytte ju kost för att jag var tjock, hälsovinsten kom som en överraskning!

Synd bara att jag skulle hinna bli 50 innan jag lärde mig detta ) Har alltså fuskat, men nu låg jag på gränsen att falla tillbaka i gamla vanor, har blivit mycket 70% choklad och tom. några vindruvor,ett halvt äpple osv. på sista tiden, så faktiskt känns det idag som om jag gör en ”nystart” det var nog i sista minuten.TACK äggfasta för det!
Detta blev ett långt brev, hoppas att du orkade läsa allt. Ville bara att du ska förstå hur jag och många med mig uppskattar att ni finns !!! Ni som vågar och lägger ned massor av tid på att upplysa och stödja oss. Jag möts fortfarande av skeptiska blickar och kommentarer, så TACK det är toppen att ni finns!

Ser fram emot att läsa din bok !
Många hälsningar från Åsa

I nästa inlägg på Fet Hälsa hoppas jag få publicera Stefans historia som har blivit frisk från Bechterews syndrom genom att äta strikt ketogen kost. Denna hemska reumatiska sjukdom tror sjukvården är helt obotlig men det tror inte jag och inte heller Stefan.

Vill du lära dig mer?

Du får en röd tråd att följa och en fungerande förklaringsmodell genom min bok ”Frisk av mat” och Mats LCHF-utbildning. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

IMG_0040

Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12.

I Mats LCHF-utbildning ingår 6 st utbildningsbrev och 6 st brev med veckomenyer, recept, handlingslistor och bra att ha hemma varor!

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.