Om LCHF varit ett nytt kemiskt läkemedel?

mars 5, 2016 kl. 11:31 f m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , ,

DSC04400

Det som förvånar mig mest under sju-åriga erfarenhet av den ketogena kosten LCHF är att den inte blir mer uppmärksammad. Anledningen är att denna typ av kost läker inflammatoriska tillstånd i kroppen. Ja, just det, du läste rätt.  Jag har ju skrivit på min blogg Fet hälsa i sju år om hur kosten påverkar hälsan både negativt och positivt.

När jag pratar om olika inflammatoriska tillstånd i kroppen menar jag våra vanligaste folksjukdomar diabetes typ 2, hjärt-kärlsjukdomar, mag och tarmsjukdomar, prostatainflammation, cancer, reumatisk värk, allergier, migrän m.m. Jag har själv definierat ett 40-tal metabola (inflammatoriska tillstånd) sjukdomar som alla läker sig mer eller mindre med ketogen kost. Jag menar också att s.k. ”enklare” sjukdomar som t.ex. förkylningar, karies, hudbesvär förbättras avsevärt eller helt enkelt försvinner. Ett s.k. enklare inflammatoriskt tillstånd är behovet av glasögon som ju går allt längre ner i åldrarna. Jag själv fick mina första glasögon i 40-årsåldern och det var för närsynthet. Vid femtio var jag i behov av läsglasögon. Idag är jag 62 år och har inget behov av glasögon alls. Ena ögat (vänstra) har ställt in sig på att läsa på nära håll och det högra på långt håll. Alltså ungefär som att du fått linser. Istället för linser har mitt immunförsvar läkt de inflammatoriska tillstånden i ögonen och jag har fått tillbaka synen.

Jag har, med hjälp av den ketogena kosten LCHF, läkt min diabetes typ 2, läkt min kärlkramp, läkt min reumatiska värk, läkt min prostatainflammation och läkt min kroniska bronkit. Jag har också kunnat lägga bort båda mina glasögon, mina tänder har läkt sig från karies, och min hud är numera fri från acne och det bildas inte lika mycket åldersprickar. Dessutom har jag lyckats få bättre omfång på sångrösten.

images vs  images

Om LCHF hade varit ett nytt kemiskt läkemedel?

Om den ketogena kosten LCHF hade varit en ny tablett, en spruta, ett nytt kemiskt läkemedel så hade givetvis ovanstående läkningar av våra folksjukdomar varit helt sensationella och blivit förstasidesstoff i alla medier över hela världen. Upphovsmännen hade helt säkert fått Nobelpriset och fått skaka hand med kungen. Istället skrivs det nästan inget om den ketogena kostens läkande kraft  i våra medier. Hur är det möjligt?

Om jag inte börjat med LCHF-kosten hade jag med stor säkerhet varit död idag. Jag hade troligen fått prostatacancer som spridit sig i kroppen och tillsammans med min diabetes och kärlkramp så är detta en dödsbringande cocktail.

Forskare, vad vet dom?

När jag blev inbjuden att föreläsa på Diabetes Innovation i Stockholm i höstas så hade jag stora förhoppningar om att det skulle presenteras nya innovativa förslag angående behandling av diabetes/sockersjuka. Inte bara insulin alltså. Istället var det tvärtom att det bara var nytt insulin, nya typer av sprutor, nya tabletter osv. Alla närvarande forskare från olika delar av Europa och USA var betalda av Big Pharma och andra gigantiska läkemedelsbolag. När jag höll mitt föredrag om den ketogena kostens läkande kraft så gapade det många fågelholkar bland forskarna. Det verkade som att de aldrig hört talas om detta.

Att det inte finns mer forskning varför ketogen kost som LCHF läker våra folksjukdomar är inget mindre än en ren skandal. Det finns  otroligt mycket pengar i läkemedelsbranschen, inklusive vår skattefinansierade sjukvård, och därför kommer det inte att forskas i detta ämne förrän det blir så stort tryck på politikerna att de tvingas initiera pengar för sådan forskning. Vår egen koststudie i Göteborg har fått 6 raka avslag från olika slags fonder utan motivering.

Jag bjuder på min erfarenhet och kunskap!

I sju år har jag skrivit på min blogg Fet Hälsa. Det har blivit cirka 900 fullmatade artiklar. Du är välkommen att botanisera där alldeles gratis. Jag publicerar mina artiklar på olika facebook-sidor och det kostar inget att läsa dom där heller. Jag jobbar heltid med att försöka sprida mina erfarenheter. Om jag blivit frisk så kan du också bli det! Så vad sysslar jag med egentligen?

1 Jag säljer min bok ”Frisk av mat” och min engelska bok ”Health through Food” via min blogg. Även Adlibris och Bokus säljer boken. Denna försäljning finansierar till stor del min övriga verksamhet så du gör en insats, inte bara för dig själv, utan även för min verksamhet om du köper boken. Boken Frisk av mat säljs även på tyska, ”Gesund durch die richtige Ernährung” av Amazon.de och LCHF Deutschland.

2. Jag är med i en forskargrupp på Sahlgrenska Akademin som försöker genomföra en koststudie. Vi vill jämföra LCHF-modell med Tallriks-modell och hur de påverkar diabetes typ 2 patienter.

3. Hälsoprojektet LCHF matkasse driver jag i samarbete med två ICA Maxi butiker i Göteborg. Vi har precis startat med familjer som vill testa och utvärdera LCHF matkasse. Det finns plats för fler familjer. Maila ditt intresse till info@lchfmatkasse.se

4. En kinesisk professor i diabetes och hans fru (professor i Mandarin) har börjat översätta mina böcker ”Frisk av mat” och ”Health through Food” till språket mandarin. Meningen är att att försöka få bokkontrakt i Kina. Kina är kanske det land som har mest problem med folksjukdomar utöver USA. Om detta blir en succé så ska det minsann bli kostforskning i Sverige.

Tusentals har fått hjälp!

Min bok ”Frisk av mat” har hjälpt tusentals människor till ett friskare liv. Att sälja böckerna hjälper till att finansiera mitt arbete. Därför behöver jag göra lite reklam för dom. Hoppas att du har överseende med det. Idag fick jag detta email från Ulrika!

”Hej Mats!
Tack för allt ditt fina material.
Jag har fått fantastiska resutat bara på 5 dagar genom att en inflammation som jag haft i en tand i 4 år nu börjat försvinna samt att mina sår i ansiktet nu börjar läka, mer energi och ingen ”såsig” hjärna längre:) mm.
Nu skulle jag vilja beställa boken på engelska Health through food till en vän.
Jag kan swisha pengar så skicka till:”

2015-11-02 15.44.03  IMG_0040

Vill du lära dig mer?

Du får en röd tråd att följa och en fungerande förklaringsmodell genom min bok ”Frisk av mat” och Mats LCHF-utbildning. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken!  Fyll i nedanstående kontaktformulär och berätta vad du vill ha så skickar jag tillbaka betalningsanvisningar. Ingen annan än jag ser dina kontaktuppgifter.

 

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.