#matengörosssjuka!

november 10, 2017 kl. 4:22 e m | Publicerat i Okategoriserade | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

När jag för snart nio år sedan beslöt mig för att förändra min kost till ketogen LCHF-kost och att kasta mina kemiska tabletter så förändrades mitt liv från svart till vitt på mindre tid än några månader. Jag blev av med diabetes typ 2, kärlkramp, prostatainflammation, reumatisk värk och kronisk bronkit. Därtill fick jag tillbaka synen så jag slapp glasögon och en rad andra hälsovinster. Jag kan med absolut säkerhet säga att den kolhydratrika och fettsnåla kost som jag åt för nio år sedan orsakade att jag drog på mig metabola sjukdomar eftersom jag blev helt frisk när jag började med en kost rik på naturligt fett och snål på kolhydrater och socker. Symptomlindrande tabletter och för mycket socker i maten gjorde att mitt immunförsvar aldrig fick en chans. Jag befann mig i vad sjukvården och läkarna kallar naturalförloppet, dvs att jag blir sämre och sämre trots att jag äter olika slags mediciner, men i sjukvårdens värld är detta fullständigt normalt. Se nedan vad Professor Peter Götzsche säger om dagens läkemedel.

 

 

Varför berättade ingen att det var maten jag blev sjuk av?

Vi är många nu som kan vittna om att vi blivit mycket bättre eller helt blivit av med metabola sjukdomar när vi ändrat våra matvanor. Men det är inte sjukvården, läkarna eller pillertillverkarna som berättat detta för oss.  Det är modiga personer som t.ex. Annika Dahlqvist eller Kostdoktorn plus en rad andra personer som genom egna erfarenheter funnit att vi kan bli friska av mat men vi kan även bli sjuka av den.

Det är naturligtvis stor skandal att inte sjukvården inte har fattat detta för länge sedan. Jag känner stor sympati med alla personer i ”metoo rörelsen där så många har blivit sexuellt trakasserade, främst kvinnor naturligtvis. Vi som blivit metabolt sjuka för att vi inte visste borde göra något liknande som #metoo rörelsen. Det är ju sjukvården och läkarna som borde berättat för oss att det finns mat som inflammerar kroppen och det finns immunstärkande mat. Vi borde blivit varnade tidigt att vi riskerade att drabbas av metabola sjukdomar som cancer, diabetes typ 2 och hjärt -kärlsjukdomar om vi äter inflammerande mat. Vi borde också fått informationen att vi kan förstärka vårt immunförsvar med immunstärkande mat så att vi kan förebygga metabola sjukdomar.

En ohelig allians mellan stat, myndigheter, läkemedelsindustri, sjukvård, apotek, livsmdelsindustri!

Det ska passas på att tjäna pengar på metabolt sjuka människor så länge de lever. När folk börjar närma sig pensionsåldern så verkar kroppen ha blivit mättad på socker i blodsystemet och då passar de metabola sjukdomar på att blomma ut för fullt. För många tar livet slut där. Jag börjar bli riktigt misstänksam mot detta system, har vi kanske inte råd att få vara friska som pensionärer eller vad handlar det om? Min egen bror dog för några månader sedan strax efter pensionen i en hjärtattack. Det var inte många pensionsutbetalningar som han fick? Staten har redan sparat mycket pengar på hans död och mer blir det.

Vi har en pillertillverkande industri som jag anser, likt Dr Peter Götzsche, vara kriminell rakt över. Denna pillerindustri har ju ingen som helst förhoppning om att du ska bli frisk av deras piller. Om så vore försvann ju hela affärsidén! Dessa piller-tillverkare vill att du ska bli lagom frisk under en lagom tidsrymd tills du måste ta nästa piller. Dessa pillermarodörer har lyckats med bedriften att det är bara deras ord som är sanning, att det är bara deras kemiska piller som är sanning och att det är förbjudet att säga att du kan bli frisk genom att ändra dina matvanor som jag gör. Jag säger givetvis detta ändå och hoppas att piller-industrin ska stämma mig. Då kan jag berätta att mina böcker och utbildningar har hjälpt tusentals diabetiker typ 2, hjärt kärlsjuka, män med prostatainflammation, folk med cancer, människor med mag och tarmsjukdomar osv.

Själv har jag hållit mig frisk utan tabletter i snart nio år. Oj vad läkarna varnade mig när jag började med ketogen LCHF-kost. Man kan säga att dessa läkare är kidnappade av läkemedelsindustrin eftersom läkare inte får höra någon annan version. Men de borde förstås ta reda på saker och ting själva som vi fått göra. T.ex. att mat kan vara ett nog så starkt läkemedel som dessutom är hållbart över tid. Dessutom äter vi bara det godaste och lämnar spannmålen och sockret därhän.

Lycke fredag den 10/11 2017

Trevlig helg hälsar,

Mats Lindgren

 

Boken Frisk av mat, ett kraftfullt hjälpmedel!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej Mats
    Håller med dig till fullo i det du skriver.
    Precis så ser det ut i landet lagom bakom fina fasaden.
    Hyckleri är tyvärr vår vardag runt omkring oss.
    Efter min träningsresa till Mallorca för en månad sen körde jag nollningsdagar
    6dgr på raken (smör/ägg/kokosolja) för att städa upp lite i kroppen.
    Kändes bara bra på alla sätt.
    Åter till hemmaträning, har redan anmält mig till 4st cykellopp sommaren 2018.
    Plus 60 du vet då gäller det att ligga i för att hänga med ”ynglingarna” 🙂
    Trevlig helg

    Gilla

  2. Hej Mats ! Kolla du programmet om Diabetes ? Om människor som har Diabetes 1 / Och 2 !!! Fruktansvärt vilket liv dom lever, med vita skivad franska bröd som vägs med våg !!! Inte konstigt alls att många hade svårt att hålla koll på blodsockret. Verkligen dålig koll på vilken mat höjer blodsockret, så får man använda ännu mer insulin. Jag mådde nästan illa, på grund av familjen som inte visste hur man skulle få livet lättare med deras barn och stabil blodsocker. Jag tror programmet sänds på nytt i helgen. Ha en trevlig helg * Hälsning/Paula

    Gilla

  3. Hej Mats
    Som de inte vore nog så är det
    idag ”chokladens dag”.
    Allt för att hålla folket lite lämpligt
    beroende och så långt de bara
    går se till så att den metabola ohälsan
    inte sjunker ute på fältet.
    Money talks som vanligt.

    Gilla

  4. Keep in rocking Mats! Du är bäst!!

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.