Ge inga pengar till Hjärt & Lungfonden!

januari 27, 2015 kl. 11:36 f m | Publicerat i Okategoriserade | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

images  images

Jag reagerar starkt på Hjärt & Lungfondens senaste TV-reklam. I en väldigt lång TV-reklam letar Hjärt & Lungfonden efter riskmarkörer för hjärt/lungsjukdom. Man hänvisar till den jättestora SCAPIS-studien där man undersökte 5000 personer som befinner sig i riskåldern 50-65 år. Man hävdar att om man tar tillräckligt många värden genom prover så kommer man också att hitta riskmarkörer och därigenom kunna utveckla behandlingsalternativ.

Jag var själv med i SCAPIS-studien där man tog massor av prover. Mina värden och prover var fantastiska rakt igenom och ni vet ju redan varför. Jag äter ju LCHF-kost. Men detta förstår inte Hjärt & Lungfonden alls. Hur ska man någonsin få fram nya behandlingsmetoder om man inte har en fungerande problemdefinition?

Vad är problemet?

Att mättat fett ger hjärtsjukdom är idag inte trovärdigt. Att tillföra insulin till diabetiker i alla lägen är heller inte trovärdigt. Man har inte ens kommit så långt att man inser att kosten kan ha en inflammerande faktor på människokroppen. Om man trots alla dessa professorer i styrelsen för hjärt & Lungfonden inte inser att sockersjuka människor inte tål socker så finns där ingen anledning att skänka pengar till en sådan organisation. Dessa personer agerar inte i allmänhetens intressen. Då är det mycket bättre att skänka pengar till Kostfonden. Gör det!

Jag själv har både haft diabetes typ 2 och jag har haft hjärtsjukdom. Jag kan garantera att kosten har en helt avgörande betydelse för om du ska kunna bli frisk från dessa metabola sjukdomar.  När man läser om Hjärt & Lungfondens analyser av aktuell forskning blir jag brydd! Det handlar bara om nya mediciner inget om att kunna stärka immunförsvaret.

Det är naturligtvis endast ett starkt immunförsvar som kan hjälpa dig att bli frisk. Alla mediciner av olika slag är inte avsedda för att du ska bli frisk utan för att de ska lindra dina symptom. Därmed blir du en stadig kund som kan konsumera mediciner livet ut.

Frågan är vilka intressen som Hjärt & Lungfonden representerar? Kan de överhuvudtaget acceptera tankegången att det inte är nya mediciner som behövs i första hand för att läka metabola sjukdomar utan ett nytänkande om hur inflammatoriska sjukdomar uppstår?

Att vår redan godkända och klara Koststudie i Göteborg fick nej av Hjärt & Lungfonden visar att man antagligen inte vill veta om kostvanor kan påverka inflammationer och immunförsvar. Vad skulle hända då?

thumb_avocadococonut_brain_alzheimers(1)TI0148473imagessmr_124422494

Frisk av mat!

Läs min bok ”Frisk av mat” om du redan nu vill veta hur man kan läka inflammatoriska tillstånd i kroppen bara genom att ändra sina kostvanor. Du beställer boken här!

Utdrag ur boken Frisk av mat! 

IMG_0040

 

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag också regerat starkt på den reklamen. Det kan inte kallas för något annat än kvalificerat bondfångeri. Det säger inte så lite om det så kallade ”upplysta” samhälle vi lever i.

    Gilla

  2. Mycket bra artikel 🙂
    Man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå att vettig bra mat är grunden för att kroppen ska fungera på ett bra sätt. Prova byt ut motoroljan i en bilmotor till apelsinjuice så kan man snabbt inse att dålig mat ger snabbt haveri. Det finns troligen fler kopplingar än man kan ana mellan hälsoindustri och läkemedelsindustrin. Klart att det gäller att få fram kunder (patienter) så så medicin kan säljas. Att inte göra så är ju motsägelsefullt från tillverkarnas sida. Coca cola bytte 1984 från riktigt socker till majssocker för bättre effekt och spara pengar. Effekten av en produkt som är 10 gånger starkare som sötmedel är ju inte så svårt att se i världen.

    Gilla

  3. Vad jag vet är det bara Kostfonden som är seriös. De övriga verkar vara uppbundna mot medicin-industrin. Bland de värsta är Rosa-bandet.

    Gilla

  4. Detta kan jag skriva under på! Diagnostiserad diabetiker med högt blodtryck. 8 piller om dagen under många år med ständig försämring både fysiskt och psykiskt. En ond spiral med biverkningar som eskalerat.
    Efter ett antal LCHF-veckor varvat med 5/2 fasta är jag på eget bevåg pillerfri, mår otroligt bra, sover gott, ledvärken avtar (tar timmespromenader med hunden) humöret på toppnivå m.m. Vad har hänt med mig?
    Socker och blodtryck normaliserat!
    Ett bonus: viktnedgång med flera kilon.
    Jag är övertygad! Testa själva! Det kan knappast skada.
    Lycka till!
    Mats Öberg

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.