#Friskavmat Naturligt fett stimulerar immunförsvaret!

januari 1, 2017 kl. 5:47 e m | Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , ,

2016-07-07 10.20.55

Det som förvånar mig mest är att prominenta forskare, läkare och professorer kan så lite om hur kosten påverkar hälsan. Jag var, märkligt nog, inbjuden att tala vid ett seminarium som Vinnova anordnade. Det var i stort sett bara läkemedelsbolag närvarande med sina anställda forskare och så jag. Forskarna kom från USA, Europa, Kina, England och Sverige. Gräddan alltså av kompetens kan man tro.

Statiner först vid 40!

Nu var det så att jag, vid lunchen, råkade hamna jämte en forskare som var expert på Hjärt -kärlsjukdomar. Han berättade med stolthet att han lyckats med att undvika statiner, kolesterolsänkande mediciner alltså, ända fram tills nu. Nu hade han börjat äta dessa tabletter när han fyllde 40!!! Denne person arbetade på Karolinska och delvis anställd av AstraZeneca är en av Sveriges absoluta toppforskare på Hjärt -kärlsjukdomar. Han hade inte en aning om vem jag var vid lunchen eftersom jag skulle tala sist av alla under seminariet. Han antog nog att jag var en helt vanlig läkemedelsforskare som alla andra.

Jag tänkte att medvetenheten hos denne forskare om vad som orsakar hjärt -kärlsjukdomar är på medeltidsnivå. Jag gjorde jämförelser med Kopernikus som inte vågade avslöja sin upptäckt att jorden i själva verket cirkulerade runt solen och inte tvärtom förrän han blev gammal. Han visste vilket rabalder det skulle bli. På den tiden trodde alla vetenskapsmän att jorden var medelpunkten vilket alla planeter kretsade kring.

images

Kunskap på medeltidsnivå!

Idag tror forskare och läkare att fett orsakar hjärt -kärlsjukdomar m fl. andra metabola sjukdomar. Detta är totalt fel och visar på vilken nivå som våra omhuldade forskare befinner sig på. I min blygsamma vetenskapliga gärning har jag funnit att det naturliga fettet är det som stimulerar allra mest för att vi ska få ett starkt immunförsvar. I åtta år har jag ätit strikt ketogen LCHF-kost med mycket naturligt fett i maten. Dessutom har jag ätit minimalt med kolhydrater. Denna kost har botat min diabetes typ 2, min kärlkramp, min prostatainflammation, min ledvärk och min kroniska bronkit. Säg mig den läkare som kan åstadkomma något liknande med kemiska tabletter. Jag har inte ätit en enda tablett på 7,5 år.

Det finns ingen ordentlig forskning kring varför naturligt fett är bra. Däremot finns det forskning om att fett är farligt. Hur kan det vara så? Jo, alla de forskare som befanns sig på seminariet i Stockholm skulle inte få en krona av läkemedelsbolagen om de ville forska kring varför naturligt fett är så bra. En sådan forskning skulle definitivt rita om kartan för sjukvården så att den hamnade på rätt spår. En forskning om varför naturligt fett är bra för immunförsvaret skulle kunna ställa läkemedelsjättarna på bar backe.

Forskaren som väntade tills han blev 40 år innan han började med statiner såg ut som en fågelholk när jag berättade i mitt tal, allra sist, på seminariet om hur man kan bli frisk av mat utan statiner och tabletter. Dessutom passade jag på att skälla ut Staten och läkemedelsbolagen för att inte medverka till forskning kring hur maten påverkar hälsan.

Så min uppmaning till dig nu 2017 är att tillföra ordentligt med naturligt fett till varje måltid. När du minskar på kolhydraterna behöver du ännu mer det naturliga fettet som smör, ägg, olivolja, kokosfett m.m. Det kommer att stärka ditt immunförsvar och du kan hålla sjukdomar borta.

bokomslag-2016-11-13

Vill du sprida Frisk av mat?

Vill du vara med att sprida Frisk-av-mat-tänket och trotsa etablissemanget med hjälp av min bok? Jag har gjort i ordning små paket med 10 st böcker i varje och du kan välja på den svenska boken ”Frisk av mat” och den engelska boken ”Health through food” eller kombinera dom. Du får köpa dom till ett mycket bra nettopris. Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com. Glädjande är att flera redan har nappat på att sprida Frisk-av-mat-tänket. Du kan göra det på din ort, på ditt företag eller din förening.

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad bra att du kom med och fick föreläsa för en sådan samling, tänk om några av dina tankar sådda frön på ”andra sidan”.

    Nyfiken som jag är så vill jag gärna veta vilken respons du fick, har du lust att skriva några rader om det?

    Gilla


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.