#Friskavmat LCHF-kost vs tabletter och sprutor.

februari 24, 2017 kl. 11:05 f m | Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , ,

lakemedelsforetagen_betalar_miljoner_till_lakare_och_vardpersonal_580 Dela gärna detta inlägg!

Vågar du också?

Idag tänkte jag skriva om läkemedelsindustrins totala styrning av vår sjukvård och våra läkemedel. Men först vill jag gärna att du får ta del av Anders berättelse nedan som reverserat sin diabetes typ 2 på bara en månad. Han har använt ketogen LCHF-kost som läkemedel.

”Hej Mats!

Jag har följt dina råd, läst din blogg och använt boken som referens.

Det har nu gått lite drygt en månad. Jag mår förträffligt jämfört med tidigare! Det är en absolut sanning att jag har gått ner strax under 10kg. Diabetessköterskan på min hälsocentral är LCHF intresserad och sköter det snyggt. Mina blodvärden har minskat till en nivå där jag inte behöver ta ens Metformin. Jag började aldrig med medicinerna, utan tog istället ett helhets-tag i min kosthållning med ledning av den utbildning och litteratur jag köpte av dig.

Min fru vill måttbeställa en Italiensk kostym till mig när jag når min målvikt som blir runt 84-90kg. Jag är 184cm lång.

Det du gör betyder mycket! Allt är lätt att förstå, du talar mycket av egen erfarenhet och din trovärdighet är mycket god. Det finns en djungel av LCHF-material som är opersonligt och strikt kommersiellt. Jag kommer att rekommendera dig, din blogg och litteratur till alla jag kommer i kontakt med. Och de som känner mig är redan nu klart imponerade!

Tack Mats! Det var länge sedan något gav mig mer valuta för pengarna! <OutlookEmoji-😊.png>

I nästa vecka väntar en åtminstone två-dagars nollning.

Mvh: Anders Carlström”

Unknown vs Hur-nyttigt-ar-agg thumb_avocado smr_124422494

Vad är ett läkemedel?

Ett läkemedel är något som stimulerar immunförsvaret till att läka våra kroppar mot inflammatoriska tillstånd och infektioner. Ketogen LCHF-kost är definitivt ett läkemedel. Men är tabletter och sprutor det? Jag påstår att de inte är läkemedel. De kan bara lindra tillfälligt men inte angripa orsaker till sjukdomar. För hela affärsidén som läkemedelsjättarna har skulle ju spricka om tabletterna gjorde folk friska.

Det är bara vårt egna immunförsvar som kan läka, inget annat. Däremot kan man vidta åtgärder som stimulerar och stärker immunförsvaret som t.ex. inflammationshämmande kost. Men det finns ju inflammationshämmande tabletter hävdar någon? Jag anser att kemiska tabletter bara är till för att fasas ut mot immunstärkande kost om man vill bli frisk på riktigt.

Svenska läkare får miljoner av pillerindustrin varje år. Förra året betalades det ut 800 miljoner kronor till sponsring, forskning och – sjukvårdspersonal, skriver SvD.

Hur kommer det sig att det bara kemiska piller och sprutor som är godkända läkemedel? Varför räknas inte immunstärkande mat som ketogen LCHF- kost som läkemedel? Läs nedan några länkar från nättidningen Kurera.

• Läkare i expertgrupper hos myndighet dolde arvoden från läkemedelsföretag
• Bjudmåltider påverkar vilken medicin läkare väljer att skriva ut
• Ny granskning: Utbredd korruption i hanteringen av läkemedel
• Riksrevisionens nya granskning: Läkemedelsjättarna har för stort inflytande
• Läkemedelsföretag finansierar svensk sjukvård
• Läkemedelsverket betalas till 95 procent av läkemedelsindustrin

9789187207372_200_dodliga-mediciner-och-organiserad-brottslighet-hur-lakemedelsindustrin-har-korrumperat-sjuk-och-halsovarden

Maffialiknande metoder!

Professor Peter C. Götzsche har under en lång följd av år följt läkemedelsindustrins maffialiknande metoder. Denna industri får betala tusentals miljarder dollar varje år i böter för falska forskningsrapporter. Det är jättelika vinster som det handlar om och några tusen miljarder i böter bekommer inte denna industri. Vår skattefinansierade sjukvård sitter mitt i denna soppa. Allt från läkarutbildningen till forskning och FASS-kataloger som styrs av läkemedelsindustrin. Du förstår att när jag påstår att man blir frisk av mat så finns där några däremot!!

Gör som Anders, bli frisk på riktigt!

bokomslag-2016-11-13

LCHF-utbildning och boken Frisk av mat!

Du kan lära dig mer om hur du stärker ditt immunförsvar. Du får kraft att både läka och försvara din kropp mot inflammatoriska tillstånd. Beställ min bok ”Frisk av mat, utdrag ur boken och Mats LCHF-utbildning brev 1 av 12. Följ råden där så kommer du att bli angenämt överraskad över hur effektivt det är. Boken kostar 195 kr inkl. frakt och Mats LCHF-utbildning kostar 199 kr. I LCHF-utbildningen får du också tillgång till menyer, recept och handlingslistor. Om du väljer att beställa bägge så stannar priset på 350 kronor. Boken ”Frisk av mat” finns även att beställa på engelska, ”Health through Food” till samma pris som den svenska boken! Kontakta mig på lindgren.mats8@gmail.com eller fyll i kontaktformuläret nedan.

 

 

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.