Den inflammerade golfaren!

maj 20, 2014 kl. 11:42 f m | Publicerat i Okategoriserade | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

LS007-012

Min vän, som jag spelade golf med i helgen, har börjat med LCHF-kosten. Han har nu ätit denna typ av mat i snart 6 månader. Saken är den att han har varit mycket kritisk till LCHF i allmänhet och extra kritisk till mina teorier om att en viss typ av kost göder inflammatoriska tillstånd i kroppen. Han är numera ”troende” eftersom han blivit av med cirka 10 kilos onödig övervikt bl.a. Nu har hans vikt stabiliserat sig efter en tid med LCHF-kosten som den gör på de allra flesta. Hans allmänna hälsotillstånd är också klart bättre och någon förkylning har inte synts till de sista 6 månaderna. Det var annorlunda tidigare. Detta känner de flesta LCHF-are igen som en naturlig effekt av LCHF-kosten. Immunförsvaret verkar läka sig och stärka sig självt med hjälp av den minskade kolhydratmängden i maten.

images

Inflammationen i tandköttet var borta!

Efter kaffet och innan vi skulle slå ut på 10:e hålet sa han plötsligt så här; – Jo du Mats, dina teorier om inflammationer kopplade till kolhydratrik föda verkar stämma, sa han. – Häromdagen var jag på mitt årliga tandläkarbesök och jag hade inga hål i tänderna, fortsatte han. – Tandläkaren påminde mig om att jag hade en rejäl inflammation i tandköttet för ett år sedan. Detta hade jag glömt bort. Tandläkaren gjorde en ny röntgenundersökning av tandköttet där inflammationen senast visade sig. – Den var borta och att smärtan försvunnit var antagligen en anledning till att jag glömt bort det.

– Troligen har inflammationen i tandköttet läkt sig tack vare kostomläggningen till LCHF, sade min tidigare så kritiske golfvän.

Läs också ”Det handlar om inflammation”!

Tandläkaren från England!

En svensk som jobbar som tandläkare i England sedan 30 år tillbaka skrev följande till mig för ett tag sedan;

Hej  Mats!

Vi talades vid per telefon  for precis ett ar sedan. du vet tandläkaren fran England. Jag har nu  kort LCHF kosten
i ett ar . Jag mar battre an nansin!!!  Att det skulle ta 55 ar innan jag begrep SAMBANDEN!!- tack vare din bok . Everything make sense  now. Helt fantastiskt. Min psoriasis borta / urinbesvaren likaså\ ledvark  borta \förkylningar  lindrigare etc etc

listan kan goras lang!!  JAG VILL HARMED BESTALLA SENASTE UPPLAGAN AV DIN BOK!!
TACKAR PA FORHAND!

Denne tandläkare funderar på att hjälpa mig översätta min bok ”Frisk av mat” till engelska på grund av att han träffar personer med inflammatoriska tillstånd i kroppen varje dag och då inte bara i munnen.

Idag finns det massor av bevis för att kolhydrarik mat har ett direkt samband med inflammatoriska sjukdomar. Bara i min bok ”Frisk av mat” har ett 50-tal personer beskrivit sina hälsovinster och att olika sorters ”kroniska” inflammationer har läkt sig genom att de ätit LCHF-kost. Min egen hälsohistoria visar på samma resultat.

Ingen behöver vänta på studier!

Om du har drabbats av inflammatoriska sjukdomar av något slag så är mitt bästa råd att byta kost till LCHF-modellen. Det finns inget annat som är lika effektivt. Dessutom är det inte förbjudet så du kan börja med en gång. Trots motstånd från sjukvård och Livsmedelsverk kan du lita på att LCHF-kosten gör skillnad redan från dag 1. Att Livsmedelsverket och sjukvården fortfarande varnar för LCHF-kosten handlar bara om prestige. Vem vill höra att man haft fel hela tiden?

En del hävdar att vi inte sett de långsiktiga konsekvenserna av LCHF-maten. Nej, det kanske vi inte har gjort hävdar jag för de är ännu bättre än idag. Efter 5.5 år med strikt LCHF-kost mår jag bättre än någonsin och har ett liv och en kropp helt utan ”kroniska” inflammatoriska tillstånd.

Köp min guidebok Frisk av mat för 149 kronor plus porto. Maila namn och adress till lindgren.mats@comhem.se eller till info@lchfmatkasse.se så skickar jag betalningsanvisningar.

426190_368969776460321_275734919117141_1271432_1347543266_n

 

 

 

Blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.